• Anonym (Anja)

Anser ni detta är ett brott?

Anonym (Mira 88) skrev 2025-04-12 16:38:52 följande:
    Nej. Alltså jag avser inte att jag ska sätta dit honom. Egentligen är min fråga dåligt formulerad. Jag känner mig som ett brottsoffer och ser honom som en förövare. Han har gett mig ett trauma. Jag har mått oerhört dåligt att bli så totalt och medvetet förd bakom ljuset. Sovit dåligt. Ältat mycket hur han kunnat uttnyttja en människa så. Har också berättat för honom UNDER vår relation att jag lider då jag blivit förälskad och vi ändå inte har en framtid. Utifrån det tycker jag också det är extra vidrigt att han ändå valt föra mig bakom ljuset. Uttryckt att han också är förälskad i mig och ändå har han bara lekt med mig. Så Egentligen borde min fråga vara " Är det förståeligt att jag känner att han är en förövare gentemot mig?". 
    Dina känslor är inte konstiga. Att känna äckelkänslor, blivit utnyttjad, bedragen och så vidare. Du är ett offer känslomässigt och moraliskt sett men inte mer än så. Inte juridiskt sett. Folk är otrogna och ljuger till höger och vänster. Det är inte olagligt. Men att du är arg, känner dig sviken och alla känslor är förståeligt. Du får försöka bearbeta detta. Kanske med hjälp av samtalskontakt. Det kan kännas rätt hemskt att ha gett sin kropp och hjärta till någon som lurat en men sånt händer. Dagligen. Du får spotta åt honom för det svin han är och bara gå vidare. Finns inget att anmäla.
  • Anonym (Anja)

Men herregud! Jag trodde också det handlade om att han legat med dig samtidigt som andra. Alltså ljugit. Men nu visar han ha pedofiltendenser mm. Usch! Då är ju det ett stort problem! Inte att han bedragit dig.

• Anonym (Anja)
    Panduro skrev 2025-04-13 09:50:59 följande:

Så fruktansvärt egocentrisk du är som mamma. Din dotter har blivit utsatt för ett sexualbrott men du anser att det är DU som är offret.
    Sök hjälp.

Håller med. Hennes upplevelser borde blekna i ett ögonblick när man får reda på att han gått på barn!
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Mira 88) skrev 2025-04-13 09:07:13 följande:
    Det finns mer än det jag skriver här. Mannen har visat sig groomat min 14 åriga dotter. Så ja. Jag är traumatiserad. 
    Varför tog nu inte upp det då i starten? Det är väl det absolut mest traumatiserande här?
Svar på tråden Anser ni detta är ett brott?