Har hyresvärden rätt att få tillträde?
Om man tex inte är hemma det datumet eller om det av andra anledningar inte passar och de kräver tillgång ändå, har de verkligen rätt till det? Det är för underhåll av ventilationen.
Om man tex inte är hemma det datumet eller om det av andra anledningar inte passar och de kräver tillgång ändå, har de verkligen rätt till det? Det är för underhåll av ventilationen.
Självklart har hyresvärdar rätt att gå in i lägenheter, det har klargjorts i tråden eftersom du inte tycks känna till det, paragraf och allt. De ska Informera innan de går in, i god tid. De flesta värdar i större bostadsbolag har dessutom ett system med nyckelkub som kan låsas upp från ytterdörren om man inte själv är hemma. Den farliga hunden, det var egentligen den jag ville kommentera. Gör dig av med den, så snart som möjligt! Tro inte att du kan kontrollera en best med komprimerad muskelkraft och full av aggression! I mitt lugna område blev barn attackerade av kamphundar vid två tillfällen. I det ena fallet tog hunden med sig barnets halva kind. Ett livslångt handikapp, många plastikoperationer och ett trauma utan dess like. Ägarinnan gav upp vid attacken, kunde inte hålla hunden utan lät den hållas. Kamphundar är förbjudna i de allra flesta länder. När jag gick på Humanisten skrev jag en uppsats, "Ban fighten dogs", de så kallade farliga hundarna är avlade på attack och slagsmål, det är nedärvt. Snälla, okunniga och naiva ägare förstår inte det utan tror att attacker beror på fel ägare. Delvis gör det det, men inte enbart. Arvet finns där. Alltså, TS, se till att bli av med den farliga hunden, vad ska du med den till? Är det tufft på något vis eller lever du i en miljö där du måste försvara dig? Vettiga människor skaffar väl inte farliga hundar?
Så mycket skitsnack. För det första vet du inte vilken ras jag har, för det andra så är hunden inte farlig, men det är en vakthund som inte skulle tycka om att främlingar dyker upp när den är ensam.
Googla på nanny dogs.
Har en otrevlig upplevelse av just detta.
Jag var hemma sjuk och det plingade på dörren, jag öppnade ej då jag låg i sängen med magsjuka. Då öppnades dörren och två män kom in! De hade huvudnyckel.
Jag blev såklart skakad. De kom in och gjorde sin grej, lämnade en jäkla massa damm på golvet i badrummet.
Jag hörde av mig till hyresvärden och de hade tydligen lagt en lapp i postfacket. Jag kikade där och det låg en liten lapp som jag hade antagit var reklam. Jag hade önskat att en så viktig information skulle meddelas i ett brev märkt med hyresbolagets namn. Inte en lapp som lätt kan missuppfattas som ett reklamblad.
Har en otrevlig upplevelse av just detta.
Jag var hemma sjuk och det plingade på dörren, jag öppnade ej då jag låg i sängen med magsjuka. Då öppnades dörren och två män kom in! De hade huvudnyckel.
Jag blev såklart skakad. De kom in och gjorde sin grej, lämnade en jäkla massa damm på golvet i badrummet.
Jag hörde av mig till hyresvärden och de hade tydligen lagt en lapp i postfacket. Jag kikade där och det låg en liten lapp som jag hade antagit var reklam. Jag hade önskat att en så viktig information skulle meddelas i ett brev märkt med hyresbolagets namn. Inte en lapp som lätt kan missuppfattas som ett reklamblad.
Så mycket skitsnack. För det första vet du inte vilken ras jag har, för det andra så är hunden inte farlig, men det är en vakthund som inte skulle tycka om att främlingar dyker upp när den är ensam.
Googla på nanny dogs.