Tvätta träningskläder ….
I frysen? med maten? Låter inte det lite sunkigt?
Jag hänger mina på en stol om de inte åker i tvätten direkt.
Ingen brukar ha styckdelar av rådjur helt öppet i frysen.
I frysen? med maten? Låter inte det lite sunkigt?
Jag hänger mina på en stol om de inte åker i tvätten direkt.
Frysen är ett betydligt bättre alternativ för att vädra sina kläder då de bakterier som orsakar lukt minskar/försvinner.
Åker man och tränar efter jobbet så kan det vara en bra idé att tvätta av sig innan man drar på sig träningskläderna beroende på vad för jobb man har.
Som sagt ren svett luktar inte. Bakterier luktar i kontakt med smuts. Dvs att man inte tvättat sig tillräckligt.
Jag tvättar efter träning eftersom jag inte vet hur skitiga de andra gymbesökarna är. Det känns inte fräscht att ta på sig tights som jag sprungit i oavsett om de luktar eller ej. Jag spritar och torkar av ytorna och redskapen jag använt men jag kan ju inte garantera att den som använde de innan gjorde det.
De enda som verkligen förpestar luften med svett, och då är jag inte så känslig, är främst unga grabbar 11-14 år som inte fått lära sig att använda deo.
Även en del typ nyanlända som inte använder deo, absolut inte alla!
Sen hemlösa ibland, vilket känns nedrigt att ta upp då det inte är så konstigt.
Kort sagt, de som vägrar deo eller inte har lärt sig att använda det. Eller de som inte har tillgång till dusch.
Ändå, hellre lite svett än att få näsan förgiftad av någon med dåligt luktsinne som tror att han/hon luktar gott när de överanvänt någon tung och hiskeligt äcklig parfym som sticker i näsan!

Men fy vad äckligt.