Inlägg från: Anonym (Vågar jag?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vågar jag?)

Tillit aktier i fb-grupper

Har en undran till er. 

Är med i lite olika aktiegrupper och så på fb. 
    Min undran är om man vågar lita alls på något som tipsas i såna geupper?

Menar givetvis inte att bara blint lita på alla aktier som nämns, utan man måste såklart läsa på själv också. 

Även svårt i situationer där vissa rekommenderas av folk som experter som och andra säger att de är fufflare 😳

Tankar?

• Svar på tråden Tillit aktier i fb-grupper
  • Anonym (Vågar jag?)

Har rätt i det du skriver.

Förstår att det aldrig går att räkna med bara vinst. Och såklart får man göra egen research oxå, min undran är om man våga lita på tips man får?
    Det finns ju massor av aktier att läsa om och massor att läsa om varje så min tanke där är hur pass man våga följa tips från tex Per Stolt, som nämns mycket. Har egen YouTube sida bla. 

OBS, menar inte att blint följa och köpa för alla sina pengar för att någon ger ett tips. Och givetvis måste man sprida risken osv. 
    Tänker mer att om man kan följa folk som håller på på heltid med sånthär så skulle det ju hjälpa en väldigt mycket på traven. Och minska antalet aktier som man måste läsa på om. 

Räknar inte heller med någon raketfart eller eller går i någon tro om att jag ska bli rik på nolltid. 

Har du tips på någon bra indexfond?
    Jag har nog behov av även det. 

• Anonym (Vågar jag?)
    Anonym (Nuts) skrev 2025-04-15 13:44:40 följande:

När man gjort seriösa undersökningar av aktierådgivares tips har det visat sig att säljråden är mer tillförlitliga än köpråden. 

Tack, bra att veta 

Skulle väldigt gärna få tips på bra indexfonder. Även där finns det ju en uppsjö och är jättesvårt att veta vad som är bra och dålig, så om någon har något ni är nöjda med så berätta gärna 🙏😅
  • Anonym (Vågar jag?)
    Anonym (Nuts) skrev 2025-04-18 08:18:34 följande:
    kanske att man ska sprida sina sparade pengar på fler tillgångsslag än aktier, 

Skulle du vilja utveckla?
    Inget jag hört tidigare alls, så om du orkar berätta gärna lit, eller om du har någon bra info att hänvisa till  
    Tycker det är svårt att söka info så för det finns en uppsjö av olika sidor med info och ofta också olika info på dem 😅

• Anonym (Vågar jag?)

Något annat specifikt tips än länsförsäkringar global index?

Finns som sagt uppsjöar även där ☺️

(Går såklart inte rakt av på vad någon säger, utan läser ju på själv också. Men är ju alltid lättare om man bara har 20% att granska istället för 100% 😅)

Svar på tråden Tillit aktier i fb-grupper