• Anonym (Alice)

Dejtar kille, vad händer?

Jag började dejta en kille för 19 dagar sedan. Sedan dess har vi setts 6 ggr trots att vi båda egentligen är rätt fullbokade med mycket att stå i. Har liksom tagit oss tiden. 

Jag känner mig som besatt i honom och han säger exakt samma sak om mig. Tänker på honom jämt. Så fort vi skilts åt vill vi båda tillbaka och vi börjar sakna varann. Han har sagt att han vill vara med mig precis hela tiden och jag känner exakt likadant. Kan inte få nog av honom. 

Vad är det som händer? Jag har aldrig upplevt något sånt här tidigare, brukar vanligtvis vara rätt cool när jag dejtar och mer känna vänskap och inte bli så berörd. 

• Svar på tråden Dejtar kille, vad händer?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Alice) skrev 2025-04-15 19:47:26 följande:
    Dejtar kille, vad händer?

Jag började dejta en kille för 19 dagar sedan. Sedan dess har vi setts 6 ggr trots att vi båda egentligen är rätt fullbokade med mycket att stå i. Har liksom tagit oss tiden. 

Jag känner mig som besatt i honom och han säger exakt samma sak om mig. Tänker på honom jämt. Så fort vi skilts åt vill vi båda tillbaka och vi börjar sakna varann. Han har sagt att han vill vara med mig precis hela tiden och jag känner exakt likadant. Kan inte få nog av honom. 

Vad är det som händer? Jag har aldrig upplevt något sånt här tidigare, brukar vanligtvis vara rätt cool när jag dejtar och mer känna vänskap och inte bli så berörd. 

Grattis ni är kära! 🥳
  • Anonym (Slow)

Passa på och njut i "lagom" mängd. De män jag träffat den senaste tiden vet inte vad de vill och har bara varit ute efter sex. Var på din vakt, även om allt känns toppen så förekommer det ghosting, så försök att inte investera för mycket känslor i detta än. Ha lite is i magen, annars är risken att du kan bli sårad. 

• Anonym (Alice)
    Anonym (Slow) skrev 2025-04-15 20:19:13 följande:

Passa på och njut i "lagom" mängd. De män jag träffat den senaste tiden vet inte vad de vill och har bara varit ute efter sex. Var på din vakt, även om allt känns toppen så förekommer det ghosting, så försök att inte investera för mycket känslor i detta än. Ha lite is i magen, annars är risken att du kan bli sårad. 

Vi har dock i princip nästan sagt att vi är ihop. Eller han sa det och jag svarade att jag vill det också. Dock har vi inte börjat kalla varann pojkvän/flickvän än då det känns lite tidigt. Men jag känner mig som hans flickvän. 
  • Anonym (Slow)
    Anonym (Alice) skrev 2025-04-15 20:21:32 följande:
    Vi har dock i princip nästan sagt att vi är ihop. Eller han sa det och jag svarade att jag vill det också. Dock har vi inte börjat kalla varann pojkvän/flickvän än då det känns lite tidigt. Men jag känner mig som hans flickvän. 
    Det är ju upp till er, men att säga att man är ihop efter bara 19 dagar känns väl lite väl förhastat. Ni kan omöjligt känna varandra något djupare. Hur gamla är ni? Ni låter rätt unga. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Slow) skrev 2025-04-15 20:31:52 följande:
    Det är ju upp till er, men att säga att man är ihop efter bara 19 dagar känns väl lite väl förhastat. Ni kan omöjligt känna varandra något djupare. Hur gamla är ni? Ni låter rätt unga. 
    Strax under 30, hehe! Vi har haft kontakt innan vi sågs också, via nätet. Men bara en vecka.
  • Anonym (Go for it)
    Vadå förhastat? Inte så att de flyttat ihop direkt. Är väl jättefint att de är exklusiva och förälskade. Om det sedan inte funkar kan de lika gärna göra slut som att sluta dejta. Samma sak ju.
  • Anonym (Jo)

Förälskade i varandra😀

• Anonym (Alice)
    Anonym (Jo) skrev 2025-04-15 20:49:28 följande:

Förälskade i varandra😀

Isf har jag ALDRIG varit det tidigare 🙈😮
  • Anonym (M)
    Förstår inte. Det de känner finns där ju oavsett om de är ihop eller inte. Det är ju bara ord. De tänker inte sätta in en annons i tidningen. 
  • Anonym (Alice)
    När min mamma träffade sin nuvarande man hade de bara setts i 3 dagar innan de berättade för oss att de var ett par. Då var de 50. Enligt henne var hon för gammal för att inte hoppa på kärleken när den väl uppenbarade sig. 🥰
  • Anonym (Molly)

Grattis, det låter som KÄRLEK i mina öron🥰❤️
    Jag har varit med om samma att vi varje gång vi skulle skiljas åt ville vända oss om och inte lämna stunden. 

Hur ofta sade vi inte hejdå, vi ses imorgon och vips så stod HAN eller jag utanför dörren och sade att vi inte ville gå🥰❤️

Vi var löjligt kära, vi var varandras största kärlek och levde ihop i många år.

Att vi skiljdes åt ändå är en annan historia ( tragisk) men den kärleken vi hade var verkligen äkta och något man aldrig glömmer.

Har man upplevt äkta stark och genuin kärlek så vet man vad man ska leta efter, den är något alldeles speciell❤️

Grattis ännu en gång.

• Anonym (Mannen)

När man inte ses så ofta kan det bli en av-och-på-effekt som gör att man blir mer besatt av någon. En del använder detta i manipulativt syfte men här kan det ju ha uppstått naturligt pga fullbokade kalendrar.

Det kan i grunden även handla om att man har en lite otrygg anknytningsstil som visar sig bara i denna sits. Men säger inte att det är så.

• KimLinnefeldt

Du är förälskad, en underbar psykos. Ge dig hän, bara njut, var inte försiktig. Visst kan det klinga av eller ta slut, men om man hela tiden ska hålla på och gardera sig och vara försiktig så går man miste om så mycket underbart i livet.

"Skönare lyss till en sträng som brast än att aldrig spänna en båge." (Werner von Heidenstam)

• Anonym (Go for it)
    KimLinnefeldt skrev 2025-04-16 09:53:47 följande:

Du är förälskad, en underbar psykos. Ge dig hän, bara njut, var inte försiktig. Visst kan det klinga av eller ta slut, men om man hela tiden ska hålla på och gardera sig och vara försiktig så går man miste om så mycket underbart i livet.

"Skönare lyss till en sträng som brast än att aldrig spänna en båge." (Werner von Heidenstam)

Håller verkligen med. Det går inte att skydda sig ändå, så det är lika bra att köra på.
Svar på tråden Dejtar kille, vad händer?