• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (A)

Självklart inget som är någon nyhet. Det har väl alltid funnits fler killar än tjejer som bara vill ligga. 

• Anonym (Duh)

God morgon. De flesta är redan väl medvetna om att män är lättfotade små slampor som tar vadsomhelst vilket också underlättar för de kvinnor som nöjer sig med att vara promiskuösa och ligga runt. Inget nytt under solen.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Per)

Hon kommer troligen få skit för sin ärliga åsikt.

• Anonym (A)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 08:21:08 följande:

Hon kommer troligen få skit för sin ärliga åsikt.

Varför då? De flesta kvinnor raggar inte upp okända män på krogen, och de bryr sig inte. Så vem ska slänga skit på henne? Ja, kanske ändå. De män som hon inte raggar på blir kanske sura och bittra, för de är ju så snälla och så väljer hon en snygging som charmar henne. 
  • Anonym (Kalle)

Vad är det som ska diskuteras? 

• Anonym (A)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-04-16 09:26:46 följande:

Vad är det som ska diskuteras? 

Hur orättvist det är för killar som inte får ligga lika mkt som tjejer. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (A) skrev 2025-04-16 09:28:20 följande:
    Hur orättvist det är för killar som inte får ligga lika mkt som tjejer. 
    Läste TS hennes poäng på slutet? Dags för killar att steppa upp och visa att vi klarar oss själva och inte behöver en kvinna för att ta hand om oss. 
  • Anonym (Suck)

Detta vet alla kvinnor (och män) och det är ingen hemlighet.
    men kvinnor är inte lika benägna att ta med sig en random snubbe hem från krogen då de inte får ut lika mycket av det.

Mannen får i de flesta fallen en trevlig upplevelse, bra sex och bekräftelse. Kvinnan får allt för många gånger en dålig upplevelse, utsätter sig för risk, får ofta otillfredsställande sex och bekräftelsen är noll då många män ligger med vem som helst.

• Anonym (Ella)

Vad är det som är så modigt med att berätta något som alla redan vet? En kille som går på krogen i hopp om att få ligga kommer greppa efter vilken tjej som helst som är villig. Om du aldrig hört om männen som går hem med kvinnor de inte alls är attraherade av bara för att få ligga så har du levt under en sten. "Kvart i tre"-ragget kallas det och det är inte en smickrande benämning. Eller den där Magnus Uggla-sången om att "desperat sliter jag tag i ett as".
    Jag har aldrig följt någon kille hem efter en utekväll, på tiden då det begav sig, för jag visste att det inte direkt var en framtida fru männen på nattklubben var ute efter.

Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor