• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-20 23:34:51 följande:
    Diskussionen i sig är ju intressant. Men nästan alltid så dyker det upp någon incel i tråden som ska beklaga sig över alla kvinnor för att de inte lyckas träffa någon.
    I längden blir det ganska tröttsamt.
    Jag antar att argumenten tog slut. Tack för att ni deltog. 
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:38:01 följande:
    Inget säger "Jag har inget att säga om det du skrev" som att dra upp ordet incel och hoppas att folk ska sluta läsa. Lite sent in i tråden ändå, ni brukar spela det kortet lite snabbare. 
    Jag har överhuvudtaget inte svarat i den här tråden tidigare.
    Men det är ju så det brukar vara i trådar om det här ämnet. Förr eller senare så dyker det upp någon ensam man (om du hellre föredrar det ordet) som ska beklaga sig över alla kvinnor.
  • Anonym (Hoff)
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:28:30 följande:

Du verkar ha en konstig uppväxt som tror att någon som skriver helt normal måste vara arg - och att det automatiskt betyder att personen bryr sig. 

Som vanligt dyker det inte upp något logiskt svar, bara ett tamt försök att få det sista ordet. 

"Haha, gotcha!" 

Helt normalt jojo, ditt kvinnoförakt skiner igenom
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-20 23:40:43 följande:
    Jag har överhuvudtaget inte svarat i den här tråden tidigare.
    Men det är ju så det brukar vara i trådar om det här ämnet. Förr eller senare så dyker det upp någon ensam man (om du hellre föredrar det ordet) som ska beklaga sig över alla kvinnor.
    Kul att du inte har svarat tidigare - men du verkar redan ha en rätt färdig bild av vad som dyker upp i trådar om det här ämnet.
    Lite som att ni alltid förväntar er det där "ensamma mannen" som ska bli ert exempel, eller hur? 
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:39:08 följande:
    Jag antar att argumenten tog slut. Tack för att ni deltog. 
    Nejdå, Du har fått många vettiga svar i den här tråden. Men de kanske inte duger?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:42:15 följande:
    Kul att du inte har svarat tidigare - men du verkar redan ha en rätt färdig bild av vad som dyker upp i trådar om det här ämnet.
    Lite som att ni alltid förväntar er det där "ensamma mannen" som ska bli ert exempel, eller hur? 
    Min bild är det som dessa trådar brukar urarta i. Könskrig.
    Hade du själv något att bidra med till tråden eller vill du bara klaga på kvinnor?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-04-20 23:26:49 följande:
    Hon var runt 26-27 skulle jag tro. Jag var 31 och jag begrep mer än väl att det hade med mitt utseende att göra. Hon var inte helt nykter när hon sa det, men det kändes ändå.
    Okej, det var en omogen 26-27-åring. Nu vet jag ju inte bakgrunden till varför hon sa så, om det var ett "dare" eller att hon försökte skämta på ett ovanligt misslyckat sätt eller om hon bara är elak till sin natur och det kom fram extra tydligt i onyktert tillstånd. Barnslig kommentarer var det oavsett.

Men det är ingenting att haka upp sig på. Skulle jag ha tagit alla elaka kommentarer jag fått av onyktra (och tyvärr även nyktra, idiotiska) människor när jag jobbade som servitris och bartender så skulle jag inte ha tillstymmelsen av självkänsla kvar. Jag lät sådant bara rinna av mig.
  • Anonym (CaT)
    Anonym (Hoff) skrev 2025-04-20 23:40:53 följande:
    Helt normalt jojo, ditt kvinnoförakt skiner igenom
    Haha, där kom nästa heta ord. Kvinnoförakt. Kanske ni ska fundera ut eran egen del i det hela, eller prova att bemöta själva diskussionen någon gång istället? 
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-20 23:44:14 följande:
    Min bild är det som dessa trådar brukar urarta i. Könskrig.
    Hade du själv något att bidra med till tråden eller vill du bara klaga på kvinnor?
    Jag har redan bidragit med mina tankar. Om du inte vill prata om dem och istället väljer att prata om könskrig och spela "fin en incel" för femtioelfte gången bara denna påsken så är det upp till dig, men jag är inte intresserad av att spela det där spelet med dig. 

Det är bara att tagga vidare, men du kan väl inte ta ett nej?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:45:48 följande:
    Haha, där kom nästa heta ord. Kvinnoförakt. Kanske ni ska fundera ut eran egen del i det hela, eller prova att bemöta själva diskussionen någon gång istället? 
    Har du själv något att tillföra diskussionen istället för att haka upp dig på vad vissa skriver?
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor