• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (Jo)
    persikofjaril skrev 2025-04-20 22:20:11 följande:

Okej. Så hur tycker ni att denna snedfördelning ska lösas? 

Undrar också.
  • Anonym (Hoff)
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 22:41:35 följande:
    Har redan löst sig, killar har slutat bry sig. 
    Fan vad skönt. Slipper vi kvinnor lyssna på allt gnäll då?
  • Anonym (Jo)

Det finns många kvinnor som är ensamma men dom verkar inte klaga.

• Anonym (CaT)
    Anonym (Hoff) skrev 2025-04-20 22:57:49 följande:
    Fan vad skönt. Slipper vi kvinnor lyssna på allt gnäll då?
    Vill man slippa höra "Gnäll" kanske man inte ska ge sig in i diskussioner man uppenbarligen inte är intresserad av att förstå. Speciellt om man inte har något konstruktivt att bidra med. Vilket ni kvinnor aldrig någonsin haft.
  • Anonym (Hoff)
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:11:01 följande:
    Vill man slippa höra "Gnäll" kanske man inte ska ge sig in i diskussioner man uppenbarligen inte är intresserad av att förstå. Speciellt om man inte har något konstruktivt att bidra med. Vilket ni kvinnor aldrig någonsin haft.
    Uppenbarligen är du inte en av dem som slutat bry sig..
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Ella) skrev 2025-04-20 19:26:56 följande:
    Hur gammal var tjejen som kallade dig "incestbarn"? Det känns som något man hade kunnat säga på mellanstadiet. Väldigt barnsligt. Var hon en vuxen kvinna som uttryckte sig på det sättet så säger väl det mer om henne än om dig, eller om kvinnor som grupp.
    Hon var runt 26-27 skulle jag tro. Jag var 31 och jag begrep mer än väl att det hade med mitt utseende att göra. Hon var inte helt nykter när hon sa det, men det kändes ändå.
  • Anonym (CaT)
    Anonym (Hoff) skrev 2025-04-20 23:17:39 följande:
    Uppenbarligen är du inte en av dem som slutat bry sig..

Du verkar ha en konstig uppväxt som tror att någon som skriver helt normal måste vara arg - och att det automatiskt betyder att personen bryr sig. 

Som vanligt dyker det inte upp något logiskt svar, bara ett tamt försök att få det sista ordet. 

"Haha, gotcha!" 

• molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-04-20 23:26:49 följande:
    Hon var runt 26-27 skulle jag tro. Jag var 31 och jag begrep mer än väl att det hade med mitt utseende att göra. Hon var inte helt nykter när hon sa det, men det kändes ändå.
    Jag förstår att det kändes. Men en vuxen människa som klankar ner på andras utseende låter inte särskilt moget.
    Och dessutom var hon berusad.
    Det säger ju mer om henne än det gör om dig.
    Jag tror att du behöver jobba på din självkänsla.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:11:01 följande:
    Diskussionen i sig är ju intressant. Men nästan alltid så dyker det upp någon incel i tråden som ska beklaga sig över alla kvinnor för att de inte lyckas träffa någon.
    I längden blir det ganska tröttsamt.
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-20 23:34:51 följande:
    Diskussionen i sig är ju intressant. Men nästan alltid så dyker det upp någon incel i tråden som ska beklaga sig över alla kvinnor för att de inte lyckas träffa någon.
    I längden blir det ganska tröttsamt.
    Inget säger "Jag har inget att säga om det du skrev" som att dra upp ordet incel och hoppas att folk ska sluta läsa. Lite sent in i tråden ändå, ni brukar spela det kortet lite snabbare. 
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor