Inlägg från: Anonym (Dekret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dekret)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

Anonym (Suck) skrev 2025-04-16 10:51:57 följande:

Vill män som grupp ha en förändring på detta så krävs att ni börjar förstå er på kvinnor.

en bra början kan ju vara att sluta ligga med kvinnor ni finner oattraktiva, vara mer intresserad av kvinnans njutning och ändra ert förhållningssätt till att skambelägga kvinnor när de väljer att ha sex (män ska ha högt bodycount och kvinnor helst inget osv).

män som klagar på att kvinnor inte släpper mer till har oftast en rätt dålig kvinnosyn och ser kvinnor som ett verktyg för sex och inte en likvärdig person med känslor och tankar.

Håller med och kan lägga till: att män gör en kollektiv insats för att få kvinnor att känna sig trygga med män generellt.
  • Anonym (Dekret)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 13:32:40 följande:
    Du lyssnar inte på vad dom har att säga och dom kommer troligen inte lyssna på dig, så fortsätter det.
    Vad förväntar du dig att kvinnor ska lyssna på egentligen?
  • Anonym (Dekret)
    Anonym (C) skrev 2025-04-16 15:00:55 följande:
    Vad vet du om hur det påverkar män att aldrig träffa någon?
    Vad menar du? Personen du citerade påstod sig aldrig veta hur det påverkar män att aldrig träffa någon.

vilket då leder till: vad förväntar du dig att kvinnor ska göra åt saken? "För män"
  • Anonym (Dekret)
    Anonym (Modigt) skrev 2025-04-16 20:23:02 följande:

Intressant läsning i tråden. :)

Om man tittar på det objektivt (vad som faktiskt sker i den här tråden) så ser man att det bevisligen kräver en hel del mod att dryfta sådana som enligt vissa är självklara fakta. Tänker då på alla de upprörda, gå till motattack, irriterade kommentarer som faktiskt har skrivits här. Det krävs ett ganska stort mod att våga säga något om reaktionerna av omvärlden blir på det sättet som vi ser bevisligen i den här tråden. 

En annan sak som är intressant är hur många som skriver attackerande saker gentemot TS när trådstarten så gott som enbart innehåller en länkning och citering av någon annans artikel i en tidning. Med andra ord är det inte jag som TS som står bakom utan förmedlar det intressanta jag hittade. Att man då ser rött gentemot mig är ett intressant fenomen som troligen säger mer om de som skriver än om mig. 

Det finns några få som ändå har förmågan att läsa artikeln och gör ett försök till att diskutera något på ett vuxet och seriöst sätt. All credit till er. Ni har ändå sett att det hon tar upp i artikeln handlar om att hon tycker att män inte når upp till kvinnornas krav och därför inte lyckas. Finns ni kvar som kan tänka er att diskutera ämnet seriöst så lämnar vi de som vill trolla? 

Vad är det som är modigt med artikeln?
  • Anonym (Dekret)
    Anonym (Dekret) skrev 2025-04-16 20:36:18 följande:
    Vad är det som är modigt med artikeln?
    ....och vad är modigt med vissa inlägg?

Det här blir alltmer förbryllande.
  • Anonym (Dekret)
    Anonym (Modigt) skrev 2025-04-16 20:42:58 följande:
    Det som står i mitt inlägg. 
    Tänk dig själv att stå upp och säga att tjejer har det lättare och du får typ nu är vi inne på 3:e sidan av hatiska, motangrepps kommentarer. Om inte det påverkar en människa att tänka till två ggr innan ett sådant ämne tas upp igen så är det inte en människa. Tråden är ett bevis på att mod verkligen behövs för att våga dryfta sådana här ämnen. Jag kan inte säga att det görs utan konsekvenser och blir folk så upprörda så krävs det mod sanneligen.

Vad snackar du om egentligen??? Vilka hatiska motangrepps kommentarer finns här? Den som är mest upprörd (över något?) är ju du.

Jag tror att alla vet att män inte tackar nej till ett krogligg. 

• Anonym (Dekret)
    Anonym (Intressant) skrev 2025-04-18 15:42:40 följande:

Behövs inte någon forskare för att se att tråden inte innehåller seriösa sansade och ärligt öppna människor som vill diskutera ämnet. Utan det finns väldigt mycket mellan raderna som har taggarna utåt mot TS i den här tråden. Jag ser faktiskt inte att TS skulle vara anti något. Hen tog faktiskt upp ett ämne som någon annan hade skrivit i en tidning. Håller med om att det säger mycket om hur alla här tolkar in hur något måste vara och redan stämplat en person med massa attribut. Det är inte att vara neutral.

Man har med andra ord bestämt i förväg innan man skriver vem TS är och vad han vill och bestämt sig för att det är någon som ska sättas dit innan man skriver. En person med en neutral hållning och en vetenskaplig approach till ämnet skriver inte som majoriteten i tråden har skrivit. 

Jag kan tycka ämnet TS tagit upp är intressant. Det finns många aspekter här att diskutera. 

I artikeln så nämns att män ska komplettera kvinnorna bättre för att de ska vara intressanta. Samtidigt har jag hört män som inte längre orkar nå upp till kvinnornas krav. Det här fenomenet tror jag inte kommer leda till fler matchningar utan framtiden kommer göra det sämre för båda könen. Kvinnor hittar inte enligt dem tillräckligt bra män och män orkar inte leva upp till de allt större kraven från kvinnorna. Det kan ses som ett samhällsproblem som inte kommer leda till fler barn födda.

Vad är det som ska diskuteras egentligen? Alla håller med artikelförfattaren.

Undermeningen med trådstarten däremot indikerar att ts har en aggressiv hållning mot kvinnor. 

• Anonym (Dekret)
    Anonym (Intressant) skrev 2025-04-18 17:30:14 följande:
    Låter som en känslotolkning utefter egen erfarenhet. 
    Finns inget jag ser i TS som indikerar en aggressivitet. Sist jag hörde någon kalla någon för modig så märkte inte jag av någon aggressivitet. För att det ska indikera aggressivitet i det här fallet måste man själv ha tolkat in att modig i den här kontexten ska betyda vissa saker och att man då står för vissa åsikter osv. 

Men det finns inget av det i text utan sådan tolkning måste enbart ha gjorts av den som läser. 

? Du kanske "känslotolkar" saken? Ts kallar inläggen för tre sidor med enbart "hat" Hur det här sk "hatandet" ser ut har ts inte presenterat. Ts startar en tråd där någon skrivit en artikel där hon menar att män inte tackar nej till sex med ett krogragg, alla håller med med den uppfattningen.

Ts å andra sidan kallar det för "mod" av någon anledning. En kvinna som är "modig" för att hon "vågar" säga något som andra kvinnor inte "vågar" säga (även om alla håller med artikelskrivaren.) då kan man fundera över ts ordval. 

Ts berättar förstås hur synd det är om män. (Pga kvinnors helt rimliga val). En annan skribent i tråden vill också berätta hur oempatiska kvinnor är som "inte förstår" 

Så ja, ts (med flera) är aggressiva mot kvinnor. 

• Anonym (Dekret)

För övrigt anonym "intressant" vad ska diskuteras egentligen?

• Anonym (Dekret)
    Anonym (Intressant) skrev 2025-04-19 20:21:21 följande:
    Tack själv. Ja lite så jag tänker. Män är intresserade av lättare kontakter och kan mycket väl tänka sig snabbt sex eller ett äventyr för kvällen. Kvinnor oftare vill ha ett förhållande eller något annat innan sex kommer på tal. Så kraven från kvinnornas håll är helt annorlunda än hos männen. 

Det här gör att jag tror det kommer bli färre dejter, färre ons, färre av allt framöver. Om vi inte hittar något sätt att mötas kommer nog män o kvinnor bli än mer vitt skilda grupper i framtiden. Sen har vi ai och robotar på det som kommer in o fyller det snabba sexbehovet hos män. Det tror jag kommer ytterligare spä på separationen män o kvinnor. 

Kvinnor säger ju ofta att de klarar sig ändå utan män. Män tar till tekniken och så har vi lite som i japan där folk knappt ligger med varandra alls längre. 
    Jösses vilka krokodiltårar. Vad ska diskuteras? Att det är så synd om män, men vänta ni bara på sexdockornas "konkurrens"? passa er (kvinnor) för att ni inte vill hänga med på sex med ett krogragg?
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor