Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

Självklart inget som är någon nyhet. Det har väl alltid funnits fler killar än tjejer som bara vill ligga. 

• Anonym (A)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 08:21:08 följande:

Hon kommer troligen få skit för sin ärliga åsikt.

Varför då? De flesta kvinnor raggar inte upp okända män på krogen, och de bryr sig inte. Så vem ska slänga skit på henne? Ja, kanske ändå. De män som hon inte raggar på blir kanske sura och bittra, för de är ju så snälla och så väljer hon en snygging som charmar henne. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-04-16 09:26:46 följande:

Vad är det som ska diskuteras? 

Hur orättvist det är för killar som inte får ligga lika mkt som tjejer. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 10:39:00 följande:
    Eller hur illa vid vissa tar sig av att diskutera ett manligt problem som luftas.

Det gör att vissa aggressiva kvinnor med en frustrationsnivå likt incels kryper fram ur sina hålor.
    Jag tror inte någon tar illa vid sig vid en diskussion. Men det startas ganska många liknande trådar, och där det kommer ganska många inlägg om att det är kvinnorna som ska lösa detta, att kvinnor ska sänka sin standard osv. Vissa vill t om ha någon slags lagstiftning, att populära män inte ska få ligga med så många. Självklart reagerar folk på sådant dravel, det behöver man inte var aggressiv för.

Men det är ju lätt att avfärda andras upplevelser och åsikter som aggressiva om de är de inte passar. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 12:14:10 följande:
    Jag är inte intresserad av tex trådar där man kollar om man är gravid etc. Lösningen jag har på detta är att inte gå in i dom trådarna.

Ett mindre framgångsrikt sätt hade varit att gå in i dessa trådar och förklara att dom ska sluta skriva om just det.
    Visst, man kan låta bli att svara i sådana trådar. Men vissa personer är intresserade av ämnet och tycker det är viktigt att kvinnohatet inte får stå oemotsagt. 

Skulle ju bli ett väldigt konstigt forum om man bara håller med TS och inte diskuterar. Men visst, man talar nog för döva öron när det gäller dessa män. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Per) skrev 2025-04-16 13:32:40 följande:
    Du lyssnar inte på vad dom har att säga och dom kommer troligen inte lyssna på dig, så fortsätter det.
    Svårt att lyssna på skriven text :)

Men jag läser det dom skriver, men de maler ändå bara på om att det är kvinnors fel att de inte får ligga. 
  • Anonym (A)
    Anonym (C) skrev 2025-04-16 15:00:55 följande:
    Vad vet du om hur det påverkar män att aldrig träffa någon?
    Fast det har väl inte med TS att göra? TS handlar om att tjejer får ligga mer om de raggar på krogen än killar. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Modigt) skrev 2025-04-16 20:40:18 följande:

Att kvinnor inte skulle gilla engångsligg i samma utsträckning som män bekräftas av forskning. Men att den är så låg som ges sken av här på forumet stämmer inte. Troligen är det flera här som inte kan tänka sig det, men bara för att vi har flera här så är inte det hela samhällets åsikt. 

Nedan kan vi ser att kvinnor i åldern 18-29 åringar har ändå ökat från 19 till 31 procent när det kommer till sex med tillfällig partner. Männen har såklart högre med 44-55. Men 31 procent hos kvinnorna är ändå en tredjedel. 

Ökning bland millennials (1980-talet till 2010-talet)

En annan studie visade att bland 18?29-åringar ökade andelen kvinnor som haft sex med en tillfällig partner från 19?% på 1980-talet till 31?% på 2010-talet. För män ökade siffran från 44?% till 55?% under samma period.

Faktorer som påverkar attityder

Forskning visar att kvinnor är mer benägna att överväga engångsligg när:?

De känner sig säkra och fria från socialt stigma.

De förväntar sig att sexet kommer att vara tillfredsställande.

De har kontroll över situationen.

Kvinnor är mer kräsna än män. Så även om ganska många är positiva till tillfälligt sex, så ligger de inte med vem som helst. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Modigt) skrev 2025-04-16 20:42:58 följande:
    Det som står i mitt inlägg. 
    Tänk dig själv att stå upp och säga att tjejer har det lättare och du får typ nu är vi inne på 3:e sidan av hatiska, motangrepps kommentarer. Om inte det påverkar en människa att tänka till två ggr innan ett sådant ämne tas upp igen så är det inte en människa. Tråden är ett bevis på att mod verkligen behövs för att våga dryfta sådana här ämnen. Jag kan inte säga att det görs utan konsekvenser och blir folk så upprörda så krävs det mod sanneligen.
    Hatiska kommentarer?
  • Anonym (A)
    jontebula skrev 2025-04-20 11:16:56 följande:
    Ja för kvinnor som sitter år in år ut på alla dejtingsidor med skyhöga krav är inte en del av problemet varför så många män i sverige är singlar ?
    Skyhöga krav?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ella) skrev 2025-04-20 13:27:08 följande:
    Är det ditt problem eller?

Det är väl ungefär som män som tror att de ska bli bitcoinmiljardärer eller jättekända youtubers när de är i tidiga tjugoårsåldern och därför aldrig skaffar något riktigt jobb eller utbildning. Sen närmar de sig trettio och har inte åstadkommit någonting. Då krisar det sig för dem. Men dessa killar är ju inte på något sätt representativa för hela det manliga släktet.

Kvinnor har rätt att dissa precis hur många killar de vill. Om de sedan fortfarande är singlar vid fyrtio, ja, då är väl det förmodligen självvalt eller bara otur att de inte hittade den rätte, å andra sidan är man ju inte lastgammal vid fyrtio heller. Men jag förstår inte vad du försöker komma till.
    Håller med. Det är ju inte kvinnorna som startar trådar om hur ensamma de är och hur svårt det är att hitta någon. Det är ju mest männen som gör det.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-02 20:40:50 följande:
    Kvinnorna som får napp, det är väl män dom träffar.
    Precis. Om 25 tjejer på napp en kväll så får lika många killar det. 
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2025-05-03 12:49:50 följande:
    Men sen finns det 25 tjejer till som inte hittar någon som duger så de väntar tills en annan kväll då det finns ett nytt ledigt utbud. Och 25 killar som får gå hem ensamma. Så matematiken fungerar åt bägge håll.

Läs #275, en perfekt beskrivning av läget idag, såvitt jag begriper.

Självklart, det finns ju även killar som inte hittar någon de vill gå hem med. 

Precis som med annat i livet är livet inte rättvist. Alla föds inte med egenskaper som gör att andra attraheras av dom. Alla föds inte i rika familjer. Alla föds inte med förmågan att klara av en hög utbildning. 

Men det är inte någons fel. Man får göra så gott man kan av vad livet ger en. 

• Anonym (A)
    Anonym (Fårsex) skrev 2025-05-03 13:01:16 följande:

Grejen är den att nästa kväll så får ungefär samma skara av 25 killar napp igen med andra 25 tjejer. Då har sen 50 tjejer fått ligga med samma 25 killar.

Killarna 2 ggr var och tjejerna en gång var.

Ja, vissa killar får mer sex än andra. Vissa killar får bättre jobb än andra. Vissa killar är bättre i sport än andra. 

Vad är det du vill säga? Vi vet redan att vissa killar inte får ligga så mkt som de vill. 

• Anonym (A)
    Anonym (Fårsex) skrev 2025-05-03 13:14:07 följande:
    Visst är det. Det är dumt för de män som blir utan.
    På mitt ställe så tillhör jag och en grupp män de som har legat med nästan alla tjejer som brukar komma till utestället. Det gör att vi har typ 30 ligg medans tjejerna har nåt ligg med min grupp. 

Samtidigt finns det en grupp män som kommer till stället som typ aldrig går hem med någon. 

På så sätt är det rätt snefördelat. Kvinnorna kommer till en viss grupp män och då blir det en grupp män som blir utan. Jag brukar försöka hjälpa dem, det går ibland men ibland inte. 
    Ja gud så orättvist. Kvinnor ligger med män de attraheras av. Det måste de sluta med omedelbart. 
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2025-05-03 16:27:36 följande:
    Alltså, det är du som talar om "fel " och "skuld", Det är inte alls det jag och andra män talar om. Det är en lägesbeskrivning och en utveckling som är helt naturlig med det dejtingsystem som råder. Självklart blir kvinnor kräsna av ett stort utbud, dumma vore de annars.

Jag har inget förslag på hur man ska ändra på det, eller om man ens ska försöka. Men det riskerar att få konsekvenser, färre män får bilda familj, fler ensamma mammor och färre barn per kvinna. En utveckling som vi redan ser början på men som kan eskalera. 
    Tvärtom jag skriver att det inte är någons fel, varken mäns eller kvinnors fel. Det är så här det ser ut. Både män och kvinnor har samma rätt att välja sin partner och att tacka ja eller nej till andra. Så ska det vara. Sedan har olika människor olika behov och viljor och det kan man aldrig reglera. 
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor