• molly50

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

Anonym (Jakob) skrev 2025-04-20 23:26:49 följande:
    Hon var runt 26-27 skulle jag tro. Jag var 31 och jag begrep mer än väl att det hade med mitt utseende att göra. Hon var inte helt nykter när hon sa det, men det kändes ändå.
    Jag förstår att det kändes. Men en vuxen människa som klankar ner på andras utseende låter inte särskilt moget.
    Och dessutom var hon berusad.
    Det säger ju mer om henne än det gör om dig.
    Jag tror att du behöver jobba på din självkänsla.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:11:01 följande:
    Vill man slippa höra "Gnäll" kanske man inte ska ge sig in i diskussioner man uppenbarligen inte är intresserad av att förstå. Speciellt om man inte har något konstruktivt att bidra med. Vilket ni kvinnor aldrig någonsin haft.
    Diskussionen i sig är ju intressant. Men nästan alltid så dyker det upp någon incel i tråden som ska beklaga sig över alla kvinnor för att de inte lyckas träffa någon.
    I längden blir det ganska tröttsamt.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:38:01 följande:
    Inget säger "Jag har inget att säga om det du skrev" som att dra upp ordet incel och hoppas att folk ska sluta läsa. Lite sent in i tråden ändå, ni brukar spela det kortet lite snabbare. 
    Jag har överhuvudtaget inte svarat i den här tråden tidigare.
    Men det är ju så det brukar vara i trådar om det här ämnet. Förr eller senare så dyker det upp någon ensam man (om du hellre föredrar det ordet) som ska beklaga sig över alla kvinnor.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:39:08 följande:
    Jag antar att argumenten tog slut. Tack för att ni deltog. 
    Nejdå, Du har fått många vettiga svar i den här tråden. Men de kanske inte duger?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:42:15 följande:
    Kul att du inte har svarat tidigare - men du verkar redan ha en rätt färdig bild av vad som dyker upp i trådar om det här ämnet.
    Lite som att ni alltid förväntar er det där "ensamma mannen" som ska bli ert exempel, eller hur? 
    Min bild är det som dessa trådar brukar urarta i. Könskrig.
    Hade du själv något att bidra med till tråden eller vill du bara klaga på kvinnor?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:45:48 följande:
    Haha, där kom nästa heta ord. Kvinnoförakt. Kanske ni ska fundera ut eran egen del i det hela, eller prova att bemöta själva diskussionen någon gång istället? 
    Har du själv något att tillföra diskussionen istället för att haka upp dig på vad vissa skriver?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:50:23 följande:
    Jag har redan bidragit med mina tankar. Om du inte vill prata om dem och istället väljer att prata om könskrig och spela "fin en incel" för femtioelfte gången bara denna påsken så är det upp till dig, men jag är inte intresserad av att spela det där spelet med dig. 

Det är bara att tagga vidare, men du kan väl inte ta ett nej?
    Jag har inga problem med att ta ett nej. Men jag kan inte se att du har kommit med något annat än gnäll i den här tråden.
    Om du har några tankar om ämnet så bemöter jag gärna det.
    Men hittills har jag inte sett att du har haft det.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:55:47 följande:
    Haka upp mig på vad vissa skriver? Du tycker att jag hakar upp mig på att du skriver något otrevligt?
    Jag tycker inte jag är otrevlig för att jag frågar dig om du har något att tillföra diskussionen. Du vill ju att vi ska diskutera ämnet så varför gör du det inte själv?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:59:18 följande:
    Är det gnäll att svara tillbaka när någon försöker sätta in en i ett fack istället för att bemöta det man faktiskt skriver? 
    Jag ser bara en massa gnäll. Och det tillför inte diskussionen något.
    Så har du något att tillföra tråden så bemöter jag gärna det.
    Men jag kommer inte att bemöta mer gnäll.
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 00:14:05 följande:
    Om du verkligen hade varit intresserad av att diskutera ämnet, hade du inte börjat med att kalla mig för incel bara för att jag inte höll med - och detta enbart för att jag svarade på en annan som var minst lika otrevlig i sitt sätt som du.
    Det blir svårt att ta din plötsliga vilja till saklighet och renlighet på allvar när den kommer först efter personangreppen som du nu låtsas inte hänt ens.. 

Sanningen är att ni är inte ett dugg intresserade av att diskutera eller lösa något. Ni är här i tråden för att skrika av er, stämpla folk och vinna billiga poäng bland tjejer. 
    Nu var det inte just dig jag syftade på när jag skrev incel,utan jag menade mer generellt.
    Så du behöver inte ta det personligt. Det är inte min avsikt att vara otrevlig och jag ber om ursäkt om du har uppfattat det så.

Och du,jag har många gånger försökt diskutera sakfrågan och lösningar i trådar som denna. Men ofta så är ju dessa män inte intresserade av en lösning utan vill bara få gnälla.
    Trots att de får goda och välmenande råd.
    Till slut så tröttnar man. Hoppas du förstår mig bättre då.
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor