Anonym (Modigt) skrev 2025-04-20 19:41:11 följande:
Ja det är nog en verklighet som är både sorglig men så sant. Det kommer bli färre matchningar mellan män o kvinnor framöver då jag tror problemet ökar inte minskar. Tänk förr i tiden var det knappt något som diskuterade så här, idag massor av män som gnäller. Bara det måste ju betyda att något har hänt.
Sen tänker jag att kvinnor har svårt att förstå hur svårt män har. De säger ofta att det räcker att vara hel o ren. Men i verkligheten bevisar beteendet att det inte gör det. Ta valfri uteställe så kommer tjejerna ragga på den mest bästa hunken de kan hitta. Den som får hennes kväll att bli ett äventyr utan dess like och som får hennes känslor att åka berg o dalbana likt uppskjutet. Det är inte några normala män som mäktar med det.
Problemet är att kvinnor utgår från dem själva och ser bara de bästa männen som lyckas. Men de ser inte och tänker inte på alla andra män som fanns där som aldrig lyckats och som har ett helt normalt liv helt normalt jobb helt normal inkomst helt normalt utseende osv.
Jag vet en snubbe som gick ut i åratal, helt lagom snygg, kul person o va med. Något år försökte han aktivt något år försökte han inte alls bara hade kul o något år lite mitt mellan. På 3-4 år hände nada trots att han försökte. Samtidigt sa tjejerna i hans omkrets att killar visst fick till det och att det inte var svårt. Men då raggade dem på de bästa av de bästa av de hetaste hunkarna de kunde hitta. Så klart det inte var svårt för dem.
Det kvinnor behöver förstå är att man kanske behöver sätta sig in i och inse att verkligheten kanske inte är lika som för dem.
Sen är frågan vad det här beror på? Normala män får inget.
Har du ideer?
Om ingen är attraherad så är det ju så man kan inte tvinga någon.