• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-04-29 20:33:53 följande:
    Goddag yxskaft, hur lyckades du med den logiska kullerbyttan?
    Mer tillgång till sex borde innebära mer ansvar. 
    Om kvinnor har lättare att få sex så borde det betyda att män som har sex redan behöver ta ansvar. 
  • Anonym (Och därför)
    Att det blir mer rättvist ifall kvinnor behövde anstränga sig mer. 
  • Anonym (Och därför)
    Så du ska behöva ta mer ansvar för att förhindra graviditeter och könssjukdomar än en kvinna som har mer sex än vad du har tycker du?
  • Anonym (Och därför)
    Så du tycker exempelvis att personer som inte kör en bil så ofta har mer ett ansvar än personer som ofta åker med sin bil? 
  • molly50
    Anonym (Modigt) skrev 2025-04-29 16:54:17 följande:
    Det gör vi!! Vi som får kvinnor lätt vi lär många män hur man ska göra o inte. Trots det så ser vi vilken skillnad det är på att vara man o man. Vissa män trots att de gör rätt lyckas ändå inte. Dem tycker jag synd om och det borde fler göra. För i min värld har man all rätt att gnälla i en sån situation. 

Hör dig vad DU gillar och inte gillar. 
    Men männen här är inte så hjälpta av vad en individ gillar o inte. Dem är ute o springer i den stora världen där det finns kvinnor av alla de slag. Inklusive de som väljer snygga trosor för att de kanske får ligga ikväll innan de går ut. Deras råd där ute liksom här borde vara fokuserade o skrivna utefter vad som hjälper dem i stora världen utefter vad man önskar. Vill man ligga så borde råden bli utefter hur man får ligga som man, inte utefter vad den som läser tycker om ONS. Säger inte att du har gjort det men jag ser många här som svarar så. 

Sen är det faktiskt så att jag stött på flera kvinnor som säger att de inte gillar ons, dem går minsann inte hem första dejten men sen gör något helt annorlunda när snugga killen dyker upp på krogen. Haha.
    Jag kan tycka synd om män som inte lyckas.
    Men jag tycker inte synd om de som gnäller och skuldbelägger alla kvinnor för deras misslyckanden.
    Man kan,som kvinna,föröska stötta oh ge tips och råd.
    men oftast så blir man bara ignorerad eller så får man till svar att det ändå inte kommer att funka. Eller att man ljuger om vad som kan fungera.
    Då känns det inte så givande att försöka stötta och hjälpa.

Jag har aldrig varit så´n som har ljugit om att jag inte gillar ONS.
    Jag har oftast sökt seriöst.
    Och de gånger jag har haft ONS så har jag inte fått ut något av det. Så det är helt enkelt inget för mig.
    Och nu är jag lyckligt gift så jag har inte heller det behovet att söka efter ONS.
    Jag har lekt färdigt.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-04-29 20:42:16 följande:
    Så du tycker exempelvis att personer som inte kör en bil så ofta har mer ett ansvar än personer som ofta åker med sin bil? 
    Alltså... Du svarar på din egen fråga samtidigt som du säger emot dig själv? Va?
  • Anonym (Göktyta)
    Anonym (Och därför) skrev 2025-04-29 20:39:22 följande:
    Att det blir mer rättvist ifall kvinnor behövde anstränga sig mer. 
    Så vad ska du göra sen då när kvinnan har elva olika irriterande graviditetssymptom samtidigt varje dag, foglossning mm som ofta ger  sjukskrivning och inkomstförlust och sen en större operation (kejsarsnitt) alternativt spricker upp och får sys i 45 minuter efter födseln av ett barn.

De borde nog operera bort en njure på dig och ge den till behövande. Det är ändå både billigare för dig, mindre tidskrävande och mindre fysiskt lidande inblandat.
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Ella) skrev 2025-04-29 21:35:34 följande:
    Alltså... Du svarar på din egen fråga samtidigt som du säger emot dig själv? Va?
    Det jag menade om hen tycker någon som sällan kör någon bil i trafiken ska ha lika mycket ansvar som när en person som ofta kör. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Göktyta) skrev 2025-04-30 07:54:47 följande:
    Så vad ska du göra sen då när kvinnan har elva olika irriterande graviditetssymptom samtidigt varje dag, foglossning mm som ofta ger  sjukskrivning och inkomstförlust och sen en större operation (kejsarsnitt) alternativt spricker upp och får sys i 45 minuter efter födseln av ett barn.

De borde nog operera bort en njure på dig och ge den till behövande. Det är ändå både billigare för dig, mindre tidskrävande och mindre fysiskt lidande inblandat.
    Och om jämställdheten handlar om att få bestämma över sin kropp så borde det innebära att det är jämställt om en kvinna vill bli gravid och födda så är det ett jämställt val. 

Att tvinga någon att lämna en njure är inte jämställt. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Göktyta) skrev 2025-04-30 07:54:47 följande:

Att inte göra en abort är också ett val. 
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor