• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-04-21 21:10:57 följande:
    När det var som tyngst  stod det och vägde mellan att söka hjälp eller acceptera situationen. Jag valde det sistnämnda eftersom problemet bakom den dåliga självkänslan inte skulle försvinna om jag så pratade med 1000 psykologer. Så jag valde att acceptera läget som det var och fokusera på att göra det bästa av livet ändå. Ödet får avgöra om jag träffar någon eller ej, men jag söker inte aktivt längre.  
    Ok. Ja,du ska såklart göra det som känns bäst för dig själv.
    Men jag tycker inte att du ska ge upp.
    När du minst anar det så kanske du träffar någon.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 20:29:02 följande:
    Jo just det, tog en titt på dina lösningar och det var att lägga över ansvaret på männen.. Samtidigt är debattklimatet i sverige så att män kan inte säga hej utan att någon ska anklaga dom för kvinnohat så fort han visar trynet. 
    Men vems ansvar är det då? Om ingen finner en attraktiv så får man försöka förbättra det man kan inom rimliga gränser i hopp om att nå framgång. Så är det med det mesta i livet och även för kvinnor.

det verkar finnas en tro att utseendet och status är det enda viktiga för män och vad som attraherar en partner, så är det inte. Det finns en massa andra saker man kan förbättra med sin personlighet, det sociala och utveckla sig till det bättre. Men det är kanske lättare att skylla på ytlighet än att erkänna att man faktiskt skulle kunna jobba på sin personlighet och sina tankar.

alternativet är att kvinnor ska sänka sina förväntningar och gå med på något de egentligen inte vill för mannens skull. Vill man ens vara med någon som egentligen längtar och vill ha något annat?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Jo) skrev 2025-04-21 21:25:51 följande:
    Helt rätt tänkt av dig. Håller tummarna för dig😀
    TackSkål
  • Anonym (Jakob)
    molly50 skrev 2025-04-21 21:44:20 följande:
    Ok. Ja,du ska såklart göra det som känns bäst för dig själv.
    Men jag tycker inte att du ska ge upp.
    När du minst anar det så kanske du träffar någon.
    Det avgör som sagt ödet, men tack ändå.
  • Kirenaj68

Vad är det för modigt med detta "avslöjande"? Inget revolutionerande med det. Detta har varit allmänt känt i flera år....

• molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-04-21 22:04:40 följande:
    Det avgör som sagt ödet, men tack ändå.
    Så är det. Hoppas det går bra för dig. Glad
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-04-21 22:02:36 följande:
    TackSkål
    👍
  • Anonym (Ojojoj..)
    Anonym (Suck) skrev 2025-04-21 21:59:58 följande:
    Men vems ansvar är det då? Om ingen finner en attraktiv så får man försöka förbättra det man kan inom rimliga gränser i hopp om att nå framgång. Så är det med det mesta i livet och även för kvinnor.

det verkar finnas en tro att utseendet och status är det enda viktiga för män och vad som attraherar en partner, så är det inte. Det finns en massa andra saker man kan förbättra med sin personlighet, det sociala och utveckla sig till det bättre. Men det är kanske lättare att skylla på ytlighet än att erkänna att man faktiskt skulle kunna jobba på sin personlighet och sina tankar.

alternativet är att kvinnor ska sänka sina förväntningar och gå med på något de egentligen inte vill för mannens skull. Vill man ens vara med någon som egentligen längtar och vill ha något annat?
    Problemet kan i många fall vara att män inte ens vet eller förstår vad det innebär att ha personlighet. Eller att de inte vet hur de ska bli män med stil och finess. Jag undrar samtidigt vad det är som har gjort att många män idag inte orkar anstränga sig för att bli mer attraktiva, har deras föräldrar skämt bort dem och fått dem att tro att allt ska komma serverat till dem? Eller blir de bara latare och mer obrydda med åren och slutar bry sig om hur de ser ut eller är?
  • Anonym (Bro)
    Anonym (Ojojoj..) skrev 2025-04-22 09:21:58 följande:
    Problemet kan i många fall vara att män inte ens vet eller förstår vad det innebär att ha personlighet. Eller att de inte vet hur de ska bli män med stil och finess. Jag undrar samtidigt vad det är som har gjort att många män idag inte orkar anstränga sig för att bli mer attraktiva, har deras föräldrar skämt bort dem och fått dem att tro att allt ska komma serverat till dem? Eller blir de bara latare och mer obrydda med åren och slutar bry sig om hur de ser ut eller är?
    Jag har en bekant som varit singel många år. Han är 42 år. Han är välutbildad med dubbla examina från universitet. Han tjänar oanständigt bra med pengar. Han tränar och håller sig i god form. Han är musikalisk och hanterar ett instrument på hög nivå. Han klär sig snyggt men inte överdrivet eller snobbigt. Han kör en ny Volvo av vanlig modell. Han har sunda värderingar och är lugn och empatisk. Han är kanske lite introvert i sin personlighet och lite kort i många kvinnors ögon. Gissar på att han är runt 175 cm. I övrigt ser han alldaglig ut, vare sig ful eller snygg. Svenskt utseende med ett vanligt svensonnamn. Han har försökt på "marknaden" länge men bara fått till några dejter. Jag fattar inte vad problemet är. Intelektuell, mycket god ekonomi, empatisk, sunda värderingar och intressen, musikalisk och i god fysisk form. I mina ögon är han rena drömmen. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Bro) skrev 2025-04-22 09:48:07 följande:
    Jag har en bekant som varit singel många år. Han är 42 år. Han är välutbildad med dubbla examina från universitet. Han tjänar oanständigt bra med pengar. Han tränar och håller sig i god form. Han är musikalisk och hanterar ett instrument på hög nivå. Han klär sig snyggt men inte överdrivet eller snobbigt. Han kör en ny Volvo av vanlig modell. Han har sunda värderingar och är lugn och empatisk. Han är kanske lite introvert i sin personlighet och lite kort i många kvinnors ögon. Gissar på att han är runt 175 cm. I övrigt ser han alldaglig ut, vare sig ful eller snygg. Svenskt utseende med ett vanligt svensonnamn. Han har försökt på "marknaden" länge men bara fått till några dejter. Jag fattar inte vad problemet är. Intelektuell, mycket god ekonomi, empatisk, sunda värderingar och intressen, musikalisk och i god fysisk form. I mina ögon är han rena drömmen. 
    Det behöver inte vara något "problem". Kvinnor kanske förutsätter att han redan är upptagen. Eller om han får kontakt med en kvinna så är han kanske inte känslomässigt öppen.
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor