Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

Låt gravida gå före!

Som rubriken lyder. Låt gravida gå före i toalettkön! Det är allmänt folkvett. Igår på ikea var det kö när jag skulle gå på toaletten. Jag var tredje personen i kön. Kvinnan längst fram i kön var vänlig och vinkade fram mig, men kvinnan framför mig protesterade och gick inte med på att jag gick före, vilket gjorde mig sur. Varför låter man inte gravida gå före i toalettkön? Hur resonerar ni som inte släpper före gravida?

• Svar på tråden Låt gravida gå före!
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (A) skrev 2025-04-16 11:48:02 följande:

Om man har väldigt bråttom så frågar man om man får gå före, annars väntar man på sin tur. Andra kan också ha bråttom, det är inget som bara gravida har. Gå i tid nästa gång. 

Nja jag tycker man självmant erbjuder gravida att gå före i toalettkön oavsett. 
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (A) skrev 2025-04-16 11:55:32 följande:
    Du är rolig du. Om jag står i en kö så tittar jag inte bakåt och kollar om folk är gravida eller inte. Hur ska jag se det, vissa är bara tjocka, vissa döljer det med kläder osv. Vill du något, så be om det.
    Tänk att man ska behöva be om allt som gravid/småbarnsförälder i det här landet?

T.ex
    hjälp med barnvagn på bussar
    be om sittplats i kollektivtrafiken
    be om att få gå före i toalettkön

osv osv..tröttsamt
  • Anonym (Gravid)
    Spucks skrev 2025-04-16 12:07:53 följande:

Är man väldigt kissnödig eller inte kan stå några minuter, säger man det och be om att få gå före. Oavsett anledning.
    Men att gå före bara för att man är gravid? Varför?

Allmänt folkvett att underlätta för gravida
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-04-17 00:03:07 följande:

Har jag inte extremt bråttom så låter jag barn, äldre och höggravida gå för mig i kön. Det är folkvett. Oavsett om det är toa eller kassan på ica.

Äldre vet jag inte men jättebra att du släpper före gravida och barn. Fler borde göra det.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (E) skrev 2025-04-17 00:29:21 följande:
    Allvarligt, ska man gå före i kön på Ica bara för attman är gravid? Var bland det dummaste jag läst, visst har man ögon i nacken och ser att magen kämpar för att stå så kan man släppa före om det handlar om ett par varor. Sen är det inte ok att släppa före folk så att andrablir lidande, du kan alltså släppa fram den som är bakom dig framför dig själv, men att flytta fram någon som är längre bak än så är jävligt respektlöst emot de som står emellan er.
    Jag ser inte varför någon som inte är gravid är Så akut av toabesök att denne inte kan släppa förbi gravida. Bara ren tjurighet från den personen isåfall.
Svar på tråden Låt gravida gå före!