Inlägg från: Bunny s |Visa alla inlägg
  • Bunny s

Låt gravida gå före!

Anonym (Gravid) skrev 2025-04-16 11:46:19 följande:
    Låt gravida gå före!

Som rubriken lyder. Låt gravida gå före i toalettkön! Det är allmänt folkvett. Igår på ikea var det kö när jag skulle gå på toaletten. Jag var tredje personen i kön. Kvinnan längst fram i kön var vänlig och vinkade fram mig, men kvinnan framför mig protesterade och gick inte med på att jag gick före, vilket gjorde mig sur. Varför låter man inte gravida gå före i toalettkön? Hur resonerar ni som inte släpper före gravida?

Jättemärkligt. Många människor har problem med inkontinens. Inte bara äldre utan kvinnor som fött barn. De kan bli AKUT kissnödiga och svårt att hålla sig. Varför ska du som gravid gå före kvinnan som fått problem efter sin graviditet...?
  • Bunny s
    Anonym (Maya) skrev 2025-04-16 23:32:39 följande:

Nu var ju problemet här inte att ingen släppte den gravida före utan att en person faktiskt gjorde det men att den person som var emellan blev sur. Varför bli sur över en så enkel och vänlig gest. Nej det har blivit tydligt för mig att de som hjälper till, släpper före, frågar om man behöver hjälp, flyttar sig för andra på bussen, tackar, önskar en trevlig dag utan särskild anledning, ler och ger beröm, håller upp dörren osv är invandrare. Det är faktiskt pinsamt att det är så.

Du kan inte tänka dig in i att hon kan ha blivit sur för hon själv var i ett stort behov av toabesöket själv? 🙄
Svar på tråden Låt gravida gå före!