Inlägg från: Anonym (Köl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Köl)

Låt gravida gå före!

Jag tycker inte att gravida per automatik ska gå före i kön.
    Men ,alltså, hur socialt inkompetenta och avvikande är vissa här rgentligen? Att BE om att få gå före är ingenting någon med en gnutta hyfs och uppfostran gör.

• Anonym (Köl)
    Anonym (Ann) skrev 2025-04-17 15:43:51 följande:
    Vad menar du? Om jag håller på att kissa på mig så är det klart jag ber om att få gå före. Och säger de nej är jag förmodligen så ofin att jag tränger mig före ändå om jag kan.
    Du kan aldrig förutsätta att du är mer nödig än någon som väntat längre än vad du har.
    Klart att du är ofin.
  • Anonym (Köl)
    Anonym (lol) skrev 2025-04-17 15:49:24 följande:
    Självklart får man be att få gå före om det är bråttom. Ingen vill ha en kisspöl (eller ännu värre: diarré) på golvet i kön.
    Det brukar synas,  och hör och häpna, de flesta skulle då erbjuda sig. Det är lika socialt inkompetent att inte erbjuda sig i dessa sammanhang.
    Att man kissar eller bajsar ner sig om man råkar få köa är dessutom extremt ovanligt.
  • Anonym (Köl)
    Anonym (lol) skrev 2025-04-17 17:29:30 följande:
    Det är inte särskilt vanligt att man kikar bakåt i kön för att kolla om någon har den där desperata blicken. 

Det blir sällan pölar på golvet eftersom de som har riktigt bråttom vanligtvis ber om att få gå före (eller helt sonika tränger sig) istället för att stå tysta och vänta på ett erbjudande. 
    Skälet till att det sällan blir pölar på golvet är att de absolut flesta kan kontrollera blåsa och tarm.
  • Anonym (Köl)
    Anonym (lol) skrev 2025-04-17 18:24:49 följande:
    Ja, det är en förutsättning för att det inte ska bli pölar när toakön är lång. Men att de få som inte kan hålla sig går före gör pölarna ännu mer sällsynta. 
    Som sagt, att inte kunna hålla sig överhuvudtaget är extremt ovanligt och så gravt avvikande att dessa personer märks.
  • Anonym (Köl)
    Anonym (R) skrev 2025-04-17 18:50:15 följande:
    Hellre att någon annan inte kan hålla sig än att jag inte kan det. 
    Det säger allt. I rest my case och hänvisar till mitt första inlägg.
Svar på tråden Låt gravida gå före!