Inlägg från: Anonym (Fast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fast)

Låt gravida gå före!

Anonym (Belle) skrev 2025-04-18 17:21:11 följande:

Mej jag håller verkligen inte med .. och jag har nog varit gravid fler gånger än du. Man kan ha väldigt bråttom även om man inte är gravid och till exempel om man har fött barn kan man ha problem att hålla tätt , jag har själv lite problem efter fyra barn trots att tre föddes med snitt , har varit hos läkare som skickat remiss vidare om det behövs operation eller inte. 

Man kan också stå i kön och inte ha bråttom även om man är gravid. När jag har varit gravid (senast för några månader sen) har jag oftast gått och kissar i ?förebyggande syfte? innan jag t.ex lämnar en restaurang eller något annat ställe, har inte haft något behov av att gå före någon då och det har säkert varit andra i kön som har haft mer bråttom.

Det som jag däremot tycker och som folk ofta gör är att man kan låta små barn gå före för de kan oftast inte vänta speciellt länge när de behöver gå på toa. Men det gör folk som sagt ganska ofta redan. Och jag kan säga att om jag hade stått i kö med min 3-åring som nyligen har börjat gå på toaletten hade jag absolut inte låtit dig gå före oss, du får bli hur arg du vill.  Hade du blivit otrevlig hade du nog fått ta det med hans pappa eller så hade jag sagt till personalen. 

Jag håller med dig. 
    Men det som gör mig rädd för mänskligheten är att det finns folk som inte ens skulle släppa fram barn. 

Finns flera som lever livet med iden om att jag ska sätta mig själv alltid först och andra kommer sen och jag bryr mig inte om andra mentaliteten. Tror jag ser flera i den här tråden. Skrämmande.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Maya) skrev 2025-04-18 22:33:07 följande:
    Du fattar alltså inte att det handlar om en vänlig gest mot en gravid person där personen som släpper före kanske tänker, utifrån egen erfarenhet att en gravid kan ha extra besvär med både trängningar och foglossning osv. Om personen som är gravid inte har några problem kan den ju vänligt bara svara att nej tack för vänligheten men jag kan vänta. Hur i h-e kan detta ens vara ett problem eller en fråga att diskutera öht. Förstår mig verkligen inte på folk ibland! Suck! 
    Håller helt med dig. 

Folk som lever efter jag jag jag har jag inte mycket till övers för. 
Svar på tråden Låt gravida gå före!