Inlägg från: Anonym (Meh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meh)

Låt gravida gå före!

Anonym (Gravid) skrev 2025-04-17 08:20:22 följande:
    Jag ser inte varför någon som inte är gravid är Så akut av toabesök att denne inte kan släppa förbi gravida. Bara ren tjurighet från den personen isåfall.
    Diare, inkontinensbesvär, mensläckage tex.

Jag kände aldrig någonsin nåt behov av att gå före i kön när jag var gravid. Var varken mer eller mindre akut kissnödig när jag blev kissnödig än vad jag varit tidigare i livet. Nu däremot, efter flera barn. Ja då jäklar kan det vara bråttom till toan när jag intr kan knipa.
  • Anonym (Meh)
    Anonym skrev 2025-04-18 03:45:52 följande:
    Fast TS är nog kvinna.
    Ja?! Påstod jag att ts var en man? 
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Gravid) skrev 2025-04-16 11:50:53 följande:
    Nja jag tycker man självmant erbjuder gravida att gå före i toalettkön oavsett. 
    Aldrig frågat en gravid om hon vill gå före och har aldrig blivit tillfrågad själv när jag var gravid. Kände inte heller ett behov av det när jag var gravid så visste inte att det var en grej. Jag kanske blev kissnödig oftare när jag var gravid men inte blev jag då "mer" kissnödig än nån annan bara för att jag var gravid.

Däremot har jag mer problem nu efteråt när det är svårt att hålla tätt. Så rimligare då i så fall enligt mina preferenser att alla (inklusive gravida) frågar alla bakom i kön om det är någon som har fött barn och istället släppa fram dem först. För om ni tycker det är problem när ni är med barn så lovar jag att problemen blir större efter barnafödande. 
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Maya) skrev 2025-04-18 17:50:13 följande:

Hur kan detta bli en sån konstig debatt. Urin- och avföringsinkontinens måste vara ett oerhört stort problem i samhället om nästan ingen kan tänka sig att släppa förbi en gravid kvinna i toalettkön på Ikea, som har många toabås så ingen behöver vänta särskilt länge. Måste vara nästan omöjligt att gå på ett varuhus som Ikea om var och varannan person kissar eller bajsar på sig om man måste vänta några extra sekunder i kön.
    Nej detta handlar om det heliga kösystemet i Sverige och att folk är egoister utan empati och själv först är den övergripande attityden. Inte ska man släppa före gravida, äldre och barn. Nej varför skulle man liksom.

Haha men du svarar ju själv i så fall på frågan. Hur många gravida ser du kissa på sig i toakön? Skulle det vara ett samhällsprobelm? Nej just det. Dåså, då behöver inte de heller gå före i kön med ditt resonemang. De kan gott vänta några sekunder extra de också. 

Jag vet inte om urininkontinens är ett jättestort problem i samhället och jag kan bara prata för mig själv så jag säger att jag har åtminstone större problem nu efter att jag fött 3 barn än när jag var gravid. Samhällsproblem eller ej. 

Så ja berätta för mig varför skulle man släppa fram gravida först? 
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Maya) skrev 2025-04-19 06:37:09 följande:
    . Det ska man alltså inte få göra enligt flera i tråden för då är man egoist??? För det kan ju stå en annan som håller på att kissa på sig. Men då får väl vederbörande öppna munnen och säga det då. 
    Men det var ju exakt det du skriver som hände. När ts skulle gå före I kön var det ju nån som öppnade munnen och sa ifrån. Och det är ju just det som ts är sur. För hon tycker att HON HON HON ska gå före utan att ha en aning om vad denna personen kan ha haft för problem. 

Och det är väl det som stör folk här i tråden
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Maya) skrev 2025-04-19 13:56:08 följande:
    Nej det är inte exakt det jag skrev. Man behöver inte bli sur. Personen blev sur. Det går bra att säga till att ursäkta men jag kan inte heller vänta. Helt sanslöst vad folk kan bli upprörda över en sån bagatell.
    Personen blev inte alls sur. Personen sa nej. Det var TS som blev sur. Trots att personen som sa ifrån kanske hade väldigt goda skäl till det. Men ts blev sur för hon tycker att HON HON HON ska gå före för hon tror att det bara är gravida här i världen som kan ha bråttom till toan. En gravzilla med andra ord.  
Svar på tråden Låt gravida gå före!