Anonym (Maya) skrev 2025-04-18 17:50:13 följande:
Hur kan detta bli en sån konstig debatt. Urin- och avföringsinkontinens måste vara ett oerhört stort problem i samhället om nästan ingen kan tänka sig att släppa förbi en gravid kvinna i toalettkön på Ikea, som har många toabås så ingen behöver vänta särskilt länge. Måste vara nästan omöjligt att gå på ett varuhus som Ikea om var och varannan person kissar eller bajsar på sig om man måste vänta några extra sekunder i kön.
Nej detta handlar om det heliga kösystemet i Sverige och att folk är egoister utan empati och själv först är den övergripande attityden. Inte ska man släppa före gravida, äldre och barn. Nej varför skulle man liksom.
Haha men du svarar ju själv i så fall på frågan. Hur många gravida ser du kissa på sig i toakön? Skulle det vara ett samhällsprobelm? Nej just det. Dåså, då behöver inte de heller gå före i kön med ditt resonemang. De kan gott vänta några sekunder extra de också.
Jag vet inte om urininkontinens är ett jättestort problem i samhället och jag kan bara prata för mig själv så jag säger att jag har åtminstone större problem nu efter att jag fött 3 barn än när jag var gravid. Samhällsproblem eller ej.
Så ja berätta för mig varför skulle man släppa fram gravida först?