Inlägg från: Anonym (Jmd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jmd)

Hudläkare- kräm som tunnar ut

Anonym (Inhämta en second opinion) skrev 2025-04-16 14:48:38 följande:

Skulle jag akta mig för. Innehåller förmodligen cortison. Det som händer är att blodkärlen börja framträda, inte snyggt kan jag lova. När man blir varm blir man väldigt röd och flammig och när det är kallt blåaktig. Detta inträffar vid långvarig användning och du får helt enkelt fråga vad som gäller för dig. Är du inte nöjd med  svaren får du fråga en annan . Jag skulle i ditt fall vara försiktig. Efter användning för många år sen behöver jag fortfarande täckande kräm i ansiktet eller åtminstone en färgad dagkräm. Huden återtar inte sin forna tjocklek, inte min åtminstone.

Fast har man fått kortison ska man kanske ta det när en läkare förskrivit det. Tror knappast att huden blir förstörd på en gång.

Att däremot ta den i flera år som du gjorde kan man ju ifrågasätta.
  • Anonym (Jmd)
    Anonym (J) skrev 2025-04-16 15:31:23 följande:
    Tack för bra frågor. Får ställa de till läkaren men hon sa rakt ut att huden blir tunnare. Jag tänker wow, det kan inte vara bra. Känner mig lite blyg att ifrågasätta läkares kompetens men ibland bör man det men även följa sin magkänsla.... Har varit med om tyvärr att man inte alltid kan lita på kompetens trots erfarenhet 
    Nej det är bättre du vänder dig dit istället för okända människor på nätet 
Svar på tråden Hudläkare- kräm som tunnar ut