• Anonym (Felsökning)

Miljöaktivister - vad är fel på dem?

Limma fast sig på E4:an, storma tv-program och nu idag klättrat runt på Wasa-skeppet.
    Hur i hela h-e kan de inbilla sig att de ska bli tagna på allvar? Vore det inte bättre att framföra sina åsikter på ett sätt där man faktiskt kan bli lyssnade på.
    Jag är helt ombord på att vi behöver tänka på planetens hälsa men deras anarkistiska metoder är INTE rätt väg
    De gör sig ju till fullkomligt åtlöje.
    Vad är er synpunkt?

• Svar på tråden Miljöaktivister - vad är fel på dem?
  • Anonym (Samma)

Precis samma som din. Blir sjukt trött. Snubb på att jag får lust att strunta i miljön när de håller på så.

• Anonym (minns)

Jag minns ett inslag från något brittiskt nyhetsprogram för ett antal år sedan. Några aktivister hade parkerat sig på någon motorväg för att hindra en oljetranport, stopp i hela trafiken så klart. Reportern intervjuade lastbilsföraren tror jag det var, fårstår du varför dessa aktivister gör det här, och olja är däligt för miljön, bla bla, och föraren svarade gemytligt, "Well, yeah, but... that's cooking oil!"

• Anonym (levebröd för aktivister)

Det handlar om att visa upp sig för de redan troende. Dessa aktivister lever på medlemspengar (och säkert från illasinnande länder) så maxar man uppmärksamheten så trillar det in mer deg. Media spelar dessutom med i spelet och ger dom den uppmärksamheten de så gärna vill ha.

• Tecum

Instämmer, media och domstolar borde sluta att gulla med aktivister och istället betrakta dem som de terrorister de är. De lurar i folk att de kämpar för något gott men det de gör skadar samhället och enskilda, motverkar sitt syfte och smetar av sig även på seriösa miljökämpar. Det enda som hjälper är stränga straff, istället friar nämndemän från vänstersidan dessa brottslingar!

• OlgaElvira

Att dra uppmärksamhet till miljöskadlig verksamhet är viktigt. Men tyvärr tror jag att många av aktiviteterna inte värvar ny aktivister eller får oss andra att förändra vårt beteende. De motverkar alltså sitt syfte. Jag tror dock att dessa aktivister är ärliga i sitt uppsåt. Men de har tyvärr valt en väg som inte ger så mycket resultat, endast uppmärksamhet.
    Samtal, artiklar, påverka politiker och företag är det som kan ge resultat. Det är en tråkigare metod, därför är det väl inte så många som dras till detta.

• Anonym (Felsökning)

Så var det dags igen .... två våtmarkstomtar gripna för luftfartssabotage efter olaga intrång på flygplats.
    Verkar som om straffen bör skärpas för den typen av "miljöbrott"

Polisen har nog betydligt viktigare arbetsuppgifter än att åka och pocka in miljö-anarkister.
    Fattar de verkligen inte att de kastar pinnar i framhjulet på "miljö-cykeln"???

• Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2025-04-18 17:08:58 följande:

Vad är det för fel med att limma sig på gator och vägar? Det ska väl knappast förknippas med någon aktivism.
    Det gör vi ofta och kommer att fortsätta med men det har ingenting med politik att göra och vi hindrar ingen.
    Resten av inlägget håller jag med om men vanlig gatulimning anser jag att barnen ska få fortsätta med så länge de inte stör någon trafik.

Nu är det väl inte barn som gör detta utan fullvuxna människor.
    Och de hindrar ju trafiken när de limmar fast sig på vägarna.
    T ex så hindrar de ju utryckningsfordon att komma fram.
    Jag förstår deras syfte,men inte deras tillvägagångssätt.
    Det måste finnas bättre sätt att få folk att lyssna.
    Det de håller på med nu motverkar ju bara sitt syfte då det snarare skapar irritation än att få folk att lyssna.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Miljöaktivister - vad är fel på dem?