Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Ångrar barn

Vi fick också två på en gång. Jag aldrig ångrat mig, mina barn är det bästa som har hänt mig. Så mycket glädje de skänker och har skänkt oss. Inte heller har de varit jättekrävande, inte jämfört med många andra barn.

Ändå, trots ovanstående, har det funnits dagar då jag har varit less på allt. Bara velat vara ifred. Egentiden saknade jag ofta de första åren, trots att jag och min man alltid har varit ganska bra på att ge varandra utrymme. Ingen av oss hade så stor erfarenhet av barn innan vi blev föräldrar, men vi var väl pålästa och införstådda med att våra egna liv skulle sättas på paus de första åren. Men man vet inte hur det är förrän man väl står där.

Skuldbelägg inte föräldrar som mår dåligt. Det ÄR tufft med barn. Även vi som älskar att vara föräldrar och har haft det förhållandevis lätt, kan sakna att vara barnfria, samt har dagar då det känns skit. Då kan man tänka sig hur det är för föräldrar med väldigt krävande barn, eller om man har en depression t ex. Tycker TS ska kolla upp det och i så fall söka hjälp för det.

Sen måste man inte tycka att allt är roligt med barn. Vissa saker är tråkiga. En del har lättare för äldre barn än för småbarn, och tvärtom.

Svar på tråden Ångrar barn