Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Ångrar barn

Till er som ?vad trodde du?? ?Har du inte läst på innan? osv.
    det är sjukt svårt att läsa sig till hur föräldralivet kommer påverka ens vardag. Och speciellt när allt brukar glamouriseras på internet. Jag har själv två barn, 7 och 13 år. Jag ångrar inte mina barn, men jag tycker inte om småbarnsåren. jag blir väldigt ostimulerad med småbarn.

jag har vänner som älskar bebistiden, som gladeligen rullar en boll till bebisen i timmar. För mig är det fruktansvärt tråkigt. Jag tycker inte om barn egentligen och håller mig hellre till sällskap utan barn, det är oftast skrik/gnäll som jag tycker är jobbigt.

småbarnsåren är jobbigt! Och nu när min sambo vill ha en trea så kan jag gå med på om: han tar all föräldraledighet och jag slipper amma. Med de äldre barnen har vi skitroligt som familj. Och det är nu jag upplever att det är roligt att vara föräldrer. Speciellt till 13 åringen som kan gå på konsert, vill vara delaktig i renovering, pyssla på högre nivå och uppskattar restaurangsbesök utan Nuggets.

så mina ord till TS: Du är absolut inte ensam om att uppleva småbarnsåren som pest. Men det kommer bli bättre. Och alla som uppmanar dig att söka vård eller tycker du är deprimerad, bara skit i dom. Det finns ingen terapi som skulle få mig att tycka om att åka skidor. Jag försöker leva mitt liv som vanligt fast med barn, vilket många kan ifrågasätta. Och med det menar jag att jag exempelvis köper en beige matta och lär barnet att äta vid köksbordet och tvättar händerna oftare. Och att man har händerna PÅ bordet för att inte kladda ner stolarna. Och jag kan själv tycka att mina barn är mer uppfostrade än de som köper skit som man inte behöver vara rädd om..

en tvååring är jobbigt, de är självständigast i världen med noll självinsikt. Håll ut!

Svar på tråden Ångrar barn