Vill vara hemma längre
Fortfarande är sambon orubblig, trots att bebis nu börjat vägra flaska. Sambon är övertygad om att det kommer gå att återintroducera flaskan igen när det är dags. "Det är bara en fas! Alla barn älskar ersättning/välling!" heter det. Och jag blir bara mer och mer stressad över att det kommer bli kaos och trauma för alla den dagen jag går tillbaka till jobbet. Eventuellt börjar jag ett helt nytt jobb efter ledigheten också, så det är svårt att backa eller deala till sig andra tider eller liknande.
Fortfarande är sambon orubblig, trots att bebis nu börjat vägra flaska. Sambon är övertygad om att det kommer gå att återintroducera flaskan igen när det är dags. "Det är bara en fas! Alla barn älskar ersättning/välling!" heter det. Och jag blir bara mer och mer stressad över att det kommer bli kaos och trauma för alla den dagen jag går tillbaka till jobbet. Eventuellt börjar jag ett helt nytt jobb efter ledigheten också, så det är svårt att backa eller deala till sig andra tider eller liknande.
Nu har ju inte han hela bestämmanderätten här. Ni har ju också alternativet att vara lediga båda två (men det ska ju också vägas in ekonomi och hur länge dagarna räcker såklart). Infaller halvårsdagen under semestern, eller nåt är barnet fött?
Jag var hemma 9 mån med första, 12 mån med andra barnet. Ser det som jätteviktigt att dela föräldraledigheten, men hade inte funkat/känts bra att byta redan vid 6 mån med mina barn. Däremot hade jag gärna sett att vi båda jobbat heltid från kanske 8 mån en period, innan pappan var hemma på heltid. För att få en mer gradvis övergång. Kanske kan vara ett alternativ för er, åtminstone om du inte byter jobb (du har givetvis rätten på din sida även vid jobbyte, men kan ju kännas knepigare).