• Anonym (Känsligperson)

Jobbig och pinsam minnen som dök upp!

När jag vaknade så dök jobbig och pinsam minnen upp!
    Och det är när jag gick på IV-programmet på gymnasiet!

Det var den sämsta perioden i hela mitt liv då. Jag kände mig som en loser och önskade att jag hade fått gå på nationella programmet. Och jag önskar att jag aldrig hade varit med på klassfoton då man fick välja om man vill vara med eller inte (jobbigt!). Nu vet alla att jag har gått på den programmet😖

Jag vet att man får bita ihop och lämna allt det där bakom sig, men den minnen dök plötsligt upp igen! Jag vill glömma bort den perioden för alltid!

• Svar på tråden Jobbig och pinsam minnen som dök upp!
  • Anonym (s)
    Anonym (Känsligperson) skrev 2025-04-18 22:22:33 följande:
    Då förstår du inte hur det var där...

Dessutom är det inte många som gillar IV-programmet.
    Buhu, vad har du för koll på vad jag gick på gymnasiet och hur det gick egentligen? IV hade ingen hög status när jag gick gymnasiet men inte många program hade och som vuxen är det ingen som bryr sig. Kan inte minnas senast någon frågade vad jag gick på gymnasiet.
  • Anonym (Känsligperson)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-18 20:44:24 följande:
    Jag kan tänka mig att det inte var roligt.

Men det jag svarade på var ditt påstående om att alla vet att du gått IV. Jag såg dem allihop i skolkatalogen, men de jag inte hade en personlig relation till minns jag inte vilka det var. 

Vem vet, du kanske gick på min skola. Och om jag träffade dig kanske jag skulle känna igen dig. Men jag skulle inte minnas vilket program du gick.
    Mitt syfte är att hur glömmer man den jobbig och pinsam minnen? För på den tiden kände jag mig som en riktigt loser!

Om du förstår. Visa lite stöd och empati!
  • Anonym (Huvudsaken)
    Anonym (Känsligperson) skrev 2025-04-18 22:25:48 följande:
    Jag ville bara glömma jobbig och pinsam minnen! 
    Varför skriver du en tråd om det, om du vara vill glömma?
  • Anonym (s)

Vi visar stöd och empati, du vill uppenbarligen bara ta ut ilskan på oss.

• Anonym (Känsligperson)
    Anonym (s) skrev 2025-04-18 22:29:09 följande:
    Buhu, vad har du för koll på vad jag gick på gymnasiet och hur det gick egentligen? IV hade ingen hög status när jag gick gymnasiet men inte många program hade och som vuxen är det ingen som bryr sig. Kan inte minnas senast någon frågade vad jag gick på gymnasiet.
    Nej! Men för mig var det värst av allt när jag inte fick gå på nationella linjen.
  • Anonym (s)
    Anonym (Känsligperson) skrev 2025-04-18 22:32:38 följande:
    Nej! Men för mig var det värst av allt när jag inte fick gå på nationella linjen.
    och det är vilket program?
  • Anonym (Känsligperson)
    Anonym (s) skrev 2025-04-18 22:35:12 följande:
    och det är vilket program?
    Estetisk program
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Känsligperson) skrev 2025-04-18 22:29:55 följande:
    Mitt syfte är att hur glömmer man den jobbig och pinsam minnen? För på den tiden kände jag mig som en riktigt loser!

Om du förstår. Visa lite stöd och empati!
    Det är ju inte alltid så lätt att glömma, tyvärr. Men att låta tiden gå och att skaffa sig ett någorlunda bra liv som man trivs med är väl det bästa.

Hur har du det nuförtiden? Är det så att du inte mår så bra och att det är därför dessa minnen poppar upp?
  • Fjäril kär
    Anonym (Känsligperson) skrev 2025-04-18 20:04:43 följande:
    Inte peka. Men jag skulle tycka synd om.
    Men varför?  Alla vantrivs inte på IV .

Jag hade några klasskompisar i högstadiet som pga diverse diagnoser ovh strul hamnade på IV men dom trivdes faktiskt och dom klarade sig utmärkt.  En av dom är idag chef på ett stort företag. 
Svar på tråden Jobbig och pinsam minnen som dök upp!