• Anonym (Sur)

Syrran säger nej till att fira min son student för att hennes barn har vanlig avslutning

Är detta inte superego?
    Hennes barn är 9 och 10 och har en helt vanlig avslutning. Å bara för att hennes barn vill gå på den så säger hon att hon inte kan komma på min sons student!

Känns jättetaskigt mot min son. Studenten tar man bara en gång och avslutningar är varje år i grundskolan.

Jag sa bara jaha ok vad synd som svar,  men är jättebesviken!

Hur skulle ni känt?

Vi har bra relation men bor 10 mil bort.

• Svar på tråden Syrran säger nej till att fira min son student för att hennes barn har vanlig avslutning
  • Anonym (Självklart)

Självklart ska barnens egna avslutningar vara prio.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ok)

Jag skulle alltid välja mina barn framför min systers barn. Vill mina barn tå på sin egen avslutning är jag där.
    Så kul är inte själva utspringet på studenten och man bryr sig knappast om moster är där eller inte.
    Skall ni ha en bjudning efteråt? Då kanske de kommer?

• Fjäril kär

Nja inte för att vara sån men du är väl lika ego du som anser att ditt barn går före hennes? 
    Ja visst studenten tar man en gång men hennes barn har också viktiga avslutningar som DOM inte vill missa..  och kanske har en del uppträdanden, sånger och annat dom övat inför... 

I den åldern är skolavslutningen väldigt viktig. 

Kanske det också finns en farmor som vill delta och kanske ha kalas/fika efteråt..

Kanske läge att hitta nån kompromiss här.. ? 

• Anonym (Py)

Jag förstår inte problemet? Barnen har väl avslutning på
    dagen? Efter detta kan de väl åka till ditt barns mottagning. Det är ju ändå inte mer än en dryg timmes bilfärd. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (f)
    Anonym (Py) skrev 2025-04-18 18:41:20 följande:

Jag förstår inte problemet? Barnen har väl avslutning på
    dagen? Efter detta kan de väl åka till ditt barns mottagning. Det är ju ändå inte mer än en dryg timmes bilfärd. 

Tänker som du, vad är det som egentligen krockar?
  • Lönnsirap

Märkligt att gymnasieskolan inte har studenten på en dag som fungerar lite bättre. Här i stan verkar det snarare vara regel än undantag att studenterna slutar lite tidigare än vanlig skola. Just för att inte krocka med skolavslutningen.

Var och en får ju prioritera efter vad som känns viktigt. Och skolavslutning är något stort för barn i skolåldern och krockar det behöver man ju ta ställning till detta. 

• Fiona M

De flesta grundskolor i kommunerna runt oss har avslutning en dag tidigare än gymnasiet. Konstigt att det inte är så för er, det kommer bli problem för fler.

• Anonym (Orimligt)

Självklart går hennes egna barn före. Särskilt i den åldern.

Svar på tråden Syrran säger nej till att fira min son student för att hennes barn har vanlig avslutning