Inlägg från: Anonym (Becka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Becka)

Orkar inte att sambons vuxna barn sover över för ofta

Jag förstår inte varför du följer med och hälsar på honom. Det är ju perfekt läge för mor-och-son-tid för dem och egentid för dig.

• Anonym (Becka)
    Studentpappa skrev 2025-04-21 06:35:09 följande:
    Är det något fel på sonen eller har bara mamman inte klippt navelsträngen?
    Jag tänkte detsamma. Om man är runt trettio och är så beroende av sin mamma, för att inte känna sig ensam, så är det nog något som inte står rätt till.

Ibland önskar man att det fanns gruppboenden för personer som klarar sig själva, rent praktiskt, men inte socialt.
  • Anonym (Becka)
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-06 14:34:02 följande:
    Anonym (Becka) skrev 2025-04-21 11:06:42 följande:
    Jag tänkte detsamma. Om man är runt trettio och är så beroende av sin mamma, för att inte känna sig ensam, så är det nog något som inte står rätt till.

Ibland önskar man att det fanns gruppboenden för personer som klarar sig själva, rent praktiskt, men inte socialt.

Glömde bort att kolla tråden. Jag tror att sonen mår dåligt för att det är strul med hans sambo men jag tycker det är fånigt att dom inte kan lösa det själva utan då ska han fly från problemen och sova hos oss. Nu har det varit lugnt i en vecka men det drar säkert igång snart igen med övernattning... Har sagt att jag orkar ett tag till men att jag kommer säga nej framöver om det blir för ofta. Någon gång per år kan jag sträcka mig till men inte mer. Det känns inte sunt annars.
    Oj, det låter ju som att det finns risk att han kan bli boende på heltid hos er - ifall det spricker med sambon, menar jag. Hoppas att det inte slutar så illa!
Svar på tråden Orkar inte att sambons vuxna barn sover över för ofta