beli skrev 2025-05-10 09:55:23 följande:
Vad har din sambo svarat när du sagt att du inte följer med till hennes son?
Jag har inte haft ork att ta upp det än utan jag biter ihop och hänger med. Jag är rädd att sambon kommer ta det väldigt illa så jag drar ut på det tyvärr.
Anonym skrev 2025-05-10 10:04:54 följande:
Är ni så trångbodda att du inte kan komma undan när sonen hälsar på?
Jag hade inte kunnat neka mitt barn att övernatta, oavsett ålder.
Och då bor jag i en liten tvåa.
Men kan förstå att det kan kännas lite för mycket, dock handlar det om din sambos barn som inte verkar må jättebra. Då är det självklart att som mamma ställa upp.
Jag hade valt sonen framför dig, alla dagar i veckan.
När sambons son sover över så är han i vardagsrummet och vill umgås hela dagarna och då finns det liksom ingenstans att ta vägen för mig förutom att vila i sovrummet. Vi har ett gästrum men där sover han bara och resten av tiden spenderar han i vardagsrummet.
Jo precis. Jag förstår att han inte mår bra men det finns en gräns för vad jag orkar stå ut med och det känns som den väldigt snart är nådd. Jag avvaktar och ser om det lugnar ner sig med övernattningarna och gör det inte det får jag ta ställning då. Hade inte sonen mått dåligt hade jag sagt ifrån redan men jag får försöka offra mig lite till. Jag är väl medveten om att jag inte kommer i första hand och jag kan förstå det men för mitt eget mående så kanske jag inte ska fortsätta acceptera när min kropp säger ifrån ordentligt.