• Anonym (Flickan)

Kärlek och åldersskillnad

Jag har blivit förälskad i en man som är betydligt äldre än jag. Jag reste hem från det land där han bor, med en förhoppning om att glömma honom. Nu kan jag inte det. Har bestämt mig för att resa tillbaka till honom. Vad som oroar mig mest är att bli avvisad på grund av åldersskillnaden. Hur ska jag hantera min oro? 

• Svar på tråden Kärlek och åldersskillnad
  • Anonym (P)

Prata med honom om det! Att bara gå runt och undra och gissa blir man knäpp av.

• Anonym (Ursula)

Min man är 17 år äldre. Det har aldrig varit en grej. 

• Anonym (Hm)

Det är ju lite konstigt om du ensidigt bestämmer dig för att resa tillbaka till honom. Naturligtvis måste ni prata om vad ni är eller vart ni står i en sån fråga innan du gör ett sånt drag. Vi har 13 år mellan oss och varit tillsammans 16 år. det är för många ganska stor åldersskillnad. Jag själv märker inget annorlunda från jämnåriga direkt. Energinivå möjligtvis 

• Lynx123

Hade ni en relation innan du åkte hem? Hur länge då, i så fall? Vad säger han om det hela?

• Tyra myra

Visst kan det hända att du blir avvisad på grund av åldersskäl. Han kan vara skeptiskt till att binda sig till någon, som han förväntar sig komma att lessna eller vilja skaffa familj när han anser sig vara klar med sådant.
    Jo
    Men alla förhållanden varar inte för evigt och för den skull är det kanske dumt att förutsätta att just det här skulle göra det. För den skull kan det vara väldigt dumt att avstå från något som kanske blir relativt kort men som ändå blir ett positivt inslag i ens liv.

Vad vill jag säga med detta. Jo, om du känner så starkt för den här mannen ska du ta chansen men du måste vara förberedd på att det kanske bara blir en kort romance. Om du inte vill skrämma iväg honom gör du klart för honom att du inte förväntar dig evig kärlek utan vill njuta av stunden.  Det kan ju utvecklas till en längre relation men förvänta dig inte detta

Lycka till

• Anonym (Tvillingmorsan)

Stor åldersskillnad kan betyda allt från 10 år till 25 år eller mer. Men det viktigaste är väl vad ni tycker och känner. Vad vill han? I din trådstart låter det som du tänker åka tillbaka på vinst och förlust. Är det inte bättre att prata med honom först? 

• Anonym
    Anonym (Ursula) skrev 2025-04-19 19:45:03 följande:

Min man är 17 år äldre. Det har aldrig varit en grej. 

Nähä, hur gamla är ni då?
  • Anonym (Ursula)
    Anonym skrev 2025-04-22 05:31:06 följande:
    Nähä, hur gamla är ni då?
    35 och 52 idag. 
  • Anonym (HärpåFL)

Här på FL har vi starka åsikter om sådant. Högst 10 års åldersskillnad accepteras men helst inte mer än 5. Ni har inget gemensamt och du ska välja en man i din egen ålder.

Svar på tråden Kärlek och åldersskillnad