• Anonym (Undrar)

Strippklubb

Så, nu har min sambo och hennes väninna (som är gift) bokat ett besök i Stockholm och ska gå på Magic Men.

Kan tillägga att vi har det lite svårt just nu jag och min sambo av olika anledningar jag inte vill gå in på. Det jag kan säga är att vi har bestämt oss för att bli särbos. Ganska snart där efter kom frågan från henne om det var okej att de åker upp.

Med tanke på känslotillståndet så svarade jag att det var okej. Jag menar, har hon behov av att se andra män på scen som gör de dem gör och samtidigt säga till mig att hon vill inte göra slut med mig och vill behålla det vi har kvar, gör mig bara förbannad.

Jag känner att jag vill inte tvinga henne till något och inte heller förbjuda, tycker det känns meningslöst att jaga och vara needy. Tycker det känns respektlöst också om man nu vill rädda det som går att rädda.

Jag är väl medveten vad hon hade sagt om jag hade föreslagit att jag skulle gå på en strippklubb. Då skulle helvettet bryta loss, men det verkar vara okej att hon gör det?

Vad säger ni, är strippklubb i liknelse med Magic Men?

• Svar på tråden Strippklubb
  • Anonym (Hållermed)

Nu har jag varit o sett filmen på Magic mens hemsida. 

Det sitter en nästan naken man på scen och så låter man kvinnor smeka hans kropp och slicka på hans överkropp. Man simulerar sex genom att sitta uppe på en kvinna och publiken full av kvinnor hejar på och studsar som om de aldrig sett en man förut. 

På en strippklubb där kvinnor strippar så får männen inte ens röra den som strippar för då åker man ut.  

• Anonym (Underhållningen)
    Anonym (Ronja) skrev 2025-05-02 09:23:40 följande:

Säg vad du känner till henne. Jag tycker det är respektlöst oavsett kön att gå och se på andra kvinnors/mäns kroppar i sexualiserat syfte när man är i relation. Jag hade inte varit okej med det, och jag hade inte behandlat min manliga partner så. /Kvinna48

Var går gränsen då- får man se Cirque de Soleil? Balett? VM i friidrott?

För det är ju kroppar i tunna kläder och de kan vara fina att se på.
  • Anonym (Underhållningen)

Sen lägger jag ingen stor värdering i detta bara samma regler gäller för båda- vill hon gå på sånt får hon gilla läget om mannen vill på på strippklubb i Berlin, helt enkelt.

Man får väl prata om saken...

• Anonym (MM)
    Anonym (Underhållningen) skrev 2025-05-03 09:17:54 följande:

Ett förslag är att gränsen går där sexet och nakenheten är huvudsaken.

Tittar man på SM i simhopp så kan man titta på män i speedos men det är fortfarande tävlingen som är huvudsyftet.
  • Anonym (Cowboy)

Det är ju ingen bordell utan bara underhållning. Hon kanske kommer hem med ett jäkla pirr i kistan. Eller så blir hon bara äcklad å inser vad hon håller på att gå miste om? Eller så vill hon bara provocera, hon hade ju inte behövt berätta vad de skulle göra i Sthlm.

• Anonym (Trött)

Det är väl lika sjukt att tjejer kan gå på s.k yoni-massage och få orgasm men det räknas inte som sexköp. Men råkar en kille få stånd hos thai-massösen då är det plötsligt prostitution??

Vad är rimligheten i detta??

• Tremere
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-14 15:59:25 följande:

Det är väl lika sjukt att tjejer kan gå på s.k yoni-massage och få orgasm men det räknas inte som sexköp. Men råkar en kille få stånd hos thai-massösen då är det plötsligt prostitution??

Skillnaden är att en Yoni-massör inte tvingas att utföra sexuella handlingar i stället för det som den egentligen är anställd som.
    Vid de flesta thai-salonger där det förekommit annat än massage vittnar de anställda om att de mer eller mindre tvingas till att begå sexuella handlingar med besökande män.
    Det min vän är skillnaden mellan Yoni och Happy Ending även om man rent moraliskt kan tycka att de borde likställas.

• Anonym (Hållermed)
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-14 15:59:25 följande:

Finns ingen rimlighet mer än att kvinnor vill behålla möjligheten till sånt medans män inte får. 

Även om vi tar bort tvång om sexuella handlingar och annat från kunder som inte kan sköta sig så kommer kvinnor aldrig acceptera att en man skulle få könsmassage samtidigt som man själv kommer försvara sin motsvarighet. 

Dubbelmoral deluxe. 
  • Anonym (Mx)

TS - Att du är känslomässigt dränerad betyder att det är dags för en paus. Hon verkar inte heller bry sig om dina känslor, så varför ska du fortsätta ner i hålet?

Ta tjuren vid hornen, även fast det känns läskigt, och avbryt detta nu. Så kanske du behåller lite självrespekt på sikt.

• Anonym (Hållermed)
    Anonym (Underhållningen) skrev 2025-05-03 09:17:54 följande:

Även om en person på badstranden är lika lättklädd som någon på strippklubben så blir ju inte strippklubben lika ok som badstranden. 

Det är väl vad man anspelar på under showen, vad som görs och syftet. 
Svar på tråden Strippklubb