Hej! Behöver veta om någon vet lite mer om detta eller själv varit med om det här. Min sambo gjorde ett ultraljud av hjärtat för ett tag sedan pga av att en läkare hade tyckt att han hade hög puls. Han har även kollat sitt blodtryck som var lätt förhöjt. Han frågade läkaren efter ultraljudet om det verkade vara något som såg konstigt ut och han sa att vad han kunde se där och då så såg allt bra ut. Så det var väl ändå det vi trodde. Nu efter några veckor efter fick han hem ett brev om att dom hade hittat en vidgad aortarot och att han skulle få en ny tid att diskutera detta. Antar att det är ett bråck då? Jag tycker det är konstigt att få ett sånt besked på brev. Min sambo mår väldigt dåligt över detta och även jag. Jag har haft ångest i flera dagar nu. Jag ska när som föda vårt andra barn med och vet inte hur jag ska klara det med denna ångest. Läste att det var otroligt ovanligt med bråck i ung ålder. Han är bara lite över 40 år. Röker inte eller nåt sånt heller. någon som har erfarenhet av detta?