Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Min sambo/tjej sedan länge har blivit mer o mer konstig

Hej,
    Som rubriken säger. Det är inte primärt att vi tycker olika. Det är inte en fråga om gul eller grön knopp på garderoben. Jag måste hitta strategier för , som aktuellt nu, få henne att deklarera. Saker är så gamla. Det går ofta inte att resonera om det. Så bökigt läge. Livet känns så jobbigt när tom så triviala grejer är så svåra att få till.

• Svar på tråden Min sambo/tjej sedan länge har blivit mer o mer konstig
  • Anonym (Kalle)
    MsM84 skrev 2025-04-21 20:11:34 följande:

Självklart ska man deklarera, men v är det ditt jobb att få henne att göra det? Är hon vuxen får hon ta ett vuxenansvar för sitt liv tänker jag.

Man sitter ju lite i samma båt, men det är ruggigt jobbigt när hon är så instabil. Det är lätt nsom hela tiden konstigheter som när jag tar upp det så hamnar jag i en tirad av konstiga utspel. Vissa saker är ju triviala att reda ut. T.wx. om man ska deklarera, eller betala räkningen till vägföreningen, eller osv osv...göra skrapningskontroll. Eller lämna tillbaka låneböcker. Det är så mycket som är rent basic, men som inte går att diskutera och egentligen i te skulle behöva diskuteras för att det är ett så pass simpelt problem.
  • Anonym (Kalle)
    Nandez skrev 2025-04-21 20:15:51 följande:

Prata med varandra, kommunikationen är viktig i en relation. Åt båda håll.

Problemet är att hon seriöst har tappat det. Jag försöker vara så följsam som det går.
  • Anonym (Kalle)

Ja vad kan jag säga. Det fortsätter neråt. 

• Anonym (Kalle)

Hon är inte den som gör vad jag säger till henne. Med det sagt så är min bild av henne att hon har adhd. Hon har vid flera tillfällen öppnat för det men direkt stängt dörren till att göra något åt det. Hon gick på någon cdri ett tag då saker lugnade ner sig. Problemet är.att hon inte kände att hon var sig själv. 

Svar på tråden Min sambo/tjej sedan länge har blivit mer o mer konstig