• Anonym (Tess)

Erfarenheter av människor som fejkar sjukdom?

Tidigare så fick jag en medicin mot bipolaritet som även funkade mot epilepsi, så ibland när folk frågade va jag tog för medicin (om jag gjorde det bland folk under en resa) så sa jag att det var mot epilepsi och inte för att jag var psykiskt sjuk. Men jag sa att jag inte haft något anfall på massor med år och att jag inte mindes något för jag var så liten om någon frågade. Däremot har jag varit otroligt sjuk i min bipolaritet och varit inlåst massor. 

Idag kan jag göra liknande lögner till folk om någon är sjuk. Om någon knarkar rejält så att den fått hjärtstillestånd så säger jag att den personen har problem med hjärtat och inte att den är narkoman. Är det en lögn? Ja alltså personens hjärta hade ju inte slutat slå om det inte var för knarket. Men man behöver inte säga allt till alla. 

• Anonym (Tess)
    Molly Mo skrev 2025-04-21 23:03:54 följande:

Det tycker jag är förståeligt och handlar ju mer om att du inte vill berätta allt om ditt privatliv. 

det vore en annan sak om du hittar på att din epilepsi blir värre och värre, att läkarna söker svar men inte hittar något och du gör en MR två gånger om året typ. 

Ja jag har ju verkligen tonat ner det, varit tydlig med att det inte är ett problem och att jag har en bra medicin så jag inte får anfall, så jag minns inte hur det är. 
Svar på tråden Erfarenheter av människor som fejkar sjukdom?