Inlägg från: Anonym (Ella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella)

Fixerad vid unga tjejer

Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-22 15:53:01 följande:
    Det finns en 31-årig tant som öppet skriver att hon vill ha sex med 15-16 åringar här på FL.
    Men det kanske vi inte skall låtsas om då. 
    Nej, då skall vi bara bejaka och skriva hur öppen och härlig hon är.
    Vad har hon med denna tråd att göra och exakt vem är det som bejakar henne? Jag har bara sett folk som kritiserar henne stenhårt.

TS: jag kan bara tala för mig själv men hade en man över 40 år försökt ragga på mig när jag var 17-25 hade jag bara skrattat. Jag tyckte att män i den åldern var gamla gubbar och hade aldrig kunnat tänka mig att vara med någon sådan. Och sannolikt känner många unga tjejer precis likadant, de också. Låt det stanna i fantasin och gör inte verklighet av det, är mitt råd.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-23 15:30:52 följande:
    Eeh, jo jag har rest på annat sätt än charter.

Därför att jag har märkt hur avundsjuka vi är här jmf med andra länder, har rest mkt.

I grund och botten har man inte rätt till en kvinna, det kan jag hålla med om.
    Här på FL är dock föraktet för män och då isht äldre män momumentalt, det skrivs t.ex gubbe genomgående. Men såklart går föraktet och hatet mot män mycket längre och djupare än så.
    Att skriva att man har rätt till en kvinna är i sammanhanget extremt lindrigt, givet allt det hat män får utstå. 
    Du kallade själv en 31-årig kvinna för tant. Jag är 34 och jag bryr mig inte det minsta om du tycker att jag är gammal. Om du menar det som skrivits i denna tråd så syftar väl det på att en man på närmare 50 år faktiskt är ganska gammal i ögonen på en ungdom på 25 eller yngre, det gäller nog både killar och tjejer. När jag var typ 25 och en man på typ 38 raggade på mig så sa jag till mina kompisar att jag inte fattade vad "den där gubben" ville mig egentligen, det fanns väl jättemånga skitsnygga kvinnor i hans egen ålder som han hellre kunde ragga på.

Men visst, om du känner dig så träffad av att någon skriver "gubbe" att du tycker det är lindrigt i jämförelse att skriva att man har rätt till en kvinna så vet jag inte vad jag ska säga...
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-23 17:16:35 följande:

Jag förstår att du vill normalisera gubbe och att just det är så oskyldigt. 
    Om begreppet gubbe skall användas genomgående så bör begreppet tant också kunna användas genomgående. 
    Skall det då även vara okey att kalla unga kvinnor för slynor eller horor? 
    Eller dessa är ett specialfall, där respekt för kvinnor skall kunna åberopas?

Hur kan du ens jämföra att kalla någon för "gubbe" eller "tant" med att kalla unga kvinnor för sexistiska skällsord?

När jag var liten kallade vi dagmamman för "tant Gudrun" och grannen för "gubben Karlsson". För så tilltalade man äldre personer i min bekantskapskrets.

Tycker du att det är kränkande att säga snögubbe eller pepparkaksgubbe också, tar du det lika personligt? Eller om en förälder kallar sin son för "lilla gubben"?

Seriöst, hur kan man ens jaga upp sig så mycket inför ett ord som inte ens har en negativ innebörd?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-04-23 17:53:05 följande:

Jag tror det är bättre om man undviker begrepp som kan riskera att uppfattas som nedsättande.

Börja med att leva som du lär.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-09-18 13:42:37 följande:

Nu har det gått ett tag och nu dejtar jag en ung kvinna, vi ska få barn i februari.
    Hon är 19 år, mogen för sin ålder. Har helt lagt av med att titta på porr och är otroligt nöjd och lycklig i denna relation, trots 28 års skillnad. 

Måste man ens nämna att ens partner är "mogen för sin ålder" är det en red flag i sig...
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Nejlika) skrev 2025-10-20 14:58:54 följande:
    Min erfarenhet av män som har ett sånt synsätt, är att de ofta är bittra incels som aldrig lyckats få en kvinna i nära ålder. De springer efter tonåriga tjejer för att de ses som lättare offer att manipulera än äldre kvinnor. Och mycket ofta har de en hemsk kvinnosyn rent generellt, men särskilt mot äldre kvinnor.

De männen får gärna hålla sig till sina unga tjejer, inget jag skulle vilja ta i med tång ändå. De slänger sig ofta med gnälliga klimakteriehäxor, fula gamla kärringar, 40 åriga kvinnor är passerade m.m.
    De män som tycker att kvinnor har "passerat bäst före-datum" vid 25/30/35/40 eller vilken ålder de nu sätter, säger mer om sig själva än vad de säger om kvinnor. Det är männen själva som tappade bort något i just den åldern de är bittra att kvinnor passerar. En kille som peakade i tjugoårsåldern kommer sannolikt göra allt i sin makt för att stanna i sina glansdagar istället för att åldras med värdighet, och känner bitterhet mot att alla andra gått vidare med sina liv. Att en kvinna kan vara lycklig trots att hon blivit rynkig och inte har samma figur som när hon var nitton är inget de kan acceptera, då ska denna kvinna tryckas ner till varje pris.

Ju yngre tjejer de letar efter, desto tidigare gav de upp i livet.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-10-20 21:37:40 följande:

Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att yngre kvinnor inte skall välja äldre män eller att äldre män tar yngre kvinnor.

Det är så viktigt, det är inte tal om att yngre kvinnor själva skall få avgöra och det är ännu mer förbjudet att äldre män skall få uttala sig. Äldre kvinnor skall bestämma allt, annars kollapsar dom av avundsjuka. Det är ingen vacker syn. 

Har någon hört talas om att äldre män försöker förbjuda unga män att träffa vem dom vill?

Nej, exakt, det existerar nämligen inte. Män har anständighet.

Jag har inte heller hört talas om äldre kvinnor som vill förbjuda yngre kvinnor från att träffa vilka de vill. Däremot vet jag att kvinnor varnar varandra för vilka män man bör undvika. Äldre kvinnor som blev utnyttjade av äldre män när de själva var unga brukar vara duktiga på att varna unga kvinnor, och det är jag tacksam för.

Det äldre kvinnor verkligen drömmer om är att kvinnor oavsett ålder ska kunna leva tryggt och inte bli utnyttjade eller trakasserade.

Jag känner många äldre kvinnor och inte en enda av dem är avundsjuka på unga kvinnor som blir uppvaktade av äldre män. De män som är åtråvärda har inget problem att få en kvinna i sin egen ålder. Det är dessutom många fler män som lever ensamma i högre ålder, så det är inte direkt så kvinnor måste slåss för att hitta en singelman.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (sköldmö) skrev 2025-10-20 18:10:16 följande:
    Nja, många kvinnor gillar något äldre män. Sällan mycket äldre män.

Det där är en manlig önskedröm.

Och ju äldre kvinnan själv blir, desto mer föredrar hon jämnåriga eller yngre män.
    En 30-årig man som är attraktiv för en 25-åring, är inte mindre attraktiv för en 50-åring. Sen kanske hon föredrar en mer jämnårig partner av andra skäl.
    Precis, när en artonårig tjej säger att hon föredrar "äldre killar" menar hon typ 20-25-åringar. Inte en femtioåring... eller äldre. Detta är något vissa män har svårt att ta till sig.

Men visst finns det trasiga flickor som söker en fadersfigur och dras till mycket äldre män av den anledningen, och dessa flickor måste vi skydda. Inte för att de inte har rätt att attraheras av vem de vill, utan för att dessa flickor löper väldigt stor risk att bli utnyttjade. Jag har själv sett det hända när jag var i yngre tonåren och en tjej i min bekantskap, som var i gymnasieåldern, hade ihop det med en man på 35+.

Och nu är jag själv i trettiofemårsåldern så jag påstår inte alls att man är "äldre" i den åldern. Däremot alldeles för gammal för att aktivt träffa tjejer som inte ens fyllt tjugo. Vara attraherad av? Okej, visst, det säger jag inget emot, men att göra ett aktivt val att ragga på så unga tjejer? Nej, bara nej.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-11-11 17:46:29 följande:

Inte hört talas om? Skämtar du?

Var och varannan tråd här inne handlar ju om att äldre kvinnor inte anser att män bör uppvakta yngre kvinnor med den sedvanliga försäkran från tanterna att yngre kvinnor inte alls uppskattar det.

Det här med att "hjälpa" yngre kvinnor är ju bara en täckmantel för att äldre kvinnor  inte unnar yngre kvinnor stabila vuxna män.

Visa mig gärna en sån tråd... Som inte är skriven av något gammalt troll som utger sig för att vara en bitter kvinna alltså.

"Täckmantel", jo visst... Intala dig det du om det hjälper dig.

Män som raggar på tjejer unga nog att vara deras döttrar är inte direkt vad jag skulle kalla "stabila".
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-11-11 18:52:45 följande:
    Finns många sådana trådar. Här är en:

Svartsjuka kring yngre kvinnor när man är äldre?

Okej, det är en tråd, knappast var och varannan. Och när jag läser igenom den ser jag framför allt kommentarer om hur skönt det är att bli äldre eftersom man vet att man inte måste vara perfekt för att vara attraktiv i sin mans ögon och att det är skönt att slippa en massa uppmärksamhet från mycket äldre män, vilket jag helt och hållet håller med om.

Ett fåtal kommentarer handlar om hur de önskar att de var unga och med en ung kvinnas kropp igen. Visst förstår jag att man kanske önskar att man levt livet och inte oroat sig så mycket när man var yngre, att man önskar att man inte tagit för givet att alltid få vara frisk och utan krämpor, men det har ju inte så mycket med avundsjuka gällande sexuell attraktivitet att göra. Om man får vara frisk och stark vid 50+ tror jag faktiskt att man kan leva med faktumet att kroppen ser annorlunda ut än när man var tjugo, speciellt om kroppen burit och fött barn.

Och så ännu färre kommentarer om kvinnor som önskar de var unga och fick uppmärksamhet från män. Dessa kommentarer är outliers och inte på något sätt representativa för alla äldre kvinnor.

Det finns massor av yngre tjejer som är jättesnygga i min umgängeskrets. Och jag har inget problem alls att presentera dem för min man. För det första vet jag att han verkligen avskyr otrohet eftersom han själv blev bedragen av sitt ex, för det andra så vet jag att han alltid är ärlig om att han är gift och lycklig de gångerna någon flirtat med honom, och han berättar alltid för mig när det hänt eftersom jag gör samma sak om någon kille raggat på mig. Vi skrattar åt det. Jag är ändå 34, när jag var 20 tyckte jag det var obehagligt med alla killar som flirtade men nu tar jag det med en klackspark. Jag är inte skyldig någon något bara för att de visat intresse för mig.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-11-19 16:58:15 följande:

Precis.

Tänk er en stilig gentleman i en bar eller på en bordell. På stället finns också en ung kvinna och en äldre kvinna. Klart som fan att den äldre kvinnan måste "skydda" den yngre kvinnan. Hon är ju inte aaaallls avundsjuk och vill ha mannens uppmärksamhet (och pengar) för sig själv, hon vill ju bara den unga kvinnans bästa. 

Ingen pratade om bordell, vi pratade om förhållanden. Men men, fortsätt fantisera du...
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer