• Anonym (ÖS78)

Fixerad vid unga tjejer

Är en man på 47år, sedan min skilsmässa för 8 år sedan har jag helt låst mig vid unga tjejer, dejtar bara unga tjejer, tänder bara på unga tjejer, har väldigt svårt att bli upphetsad av jämnåriga kvinnor, hur attraktiva de än är. tycker detta har blivit ett problem och har gått i terapi men tycker inte det fungerar. Tittar jag på porr så blir jag inte hård av jämngamla kvinnor alls,även att jag skulle vilja bli det.  Har någon tips på hur man ändrar tankesätt eller preferenser?

• Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer
  • Anonym (MrX)

Det är naturligt att män attraheras av kvinnor i fertil ålder. Sedan hoppas jag att när du skriver tjejer att det inte är barn.

• Anonym (Jackie)

Vad menar du med unga? Vilken ålder pratar vi om? Vad är det du finner attraktivt hos yngre?

Jag (kvinna, 39 år), föredrar yngre älskare alla dar i veckan men de får inte vara mer än 15 år yngre än mig. Eller det har hänt någon enstaka gång (gick hem med en 21-åring en blöt kväll) men då pratade vi inte ålder förrän efteråt. 

För mig är åldern inget problem. Jag har varit gift, men skild sedan länge och har två tonårsbarn. Jag vill inte ha ett till seriöst förhållande, utan dejtar lite, ligger när jag har lust (på min barnlediga vecka). 

Anledningen till att jag dras till yngre män är nog för att de är mer okomplicerade och ofta hög energinivå. De är spontana, orädda. OCH de är gentlemän, de vet hur man tar hand om en kvinna och tar inte mitt umgänge för givet. Och sexet sen...de kan sina grejer dessa yngre ...

• Anonym (ÖS78)

Med unga menar jag 17-25 ca, vet inte om det är en tidig 50 årskris eller någon undantryckt barnönskan (har inga barn själv) som gör att jag söker yngre kvinnor.

• Anonym (MrX)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-04-22 11:57:24 följande:

Med unga menar jag 17-25 ca, vet inte om det är en tidig 50 årskris eller någon undantryckt barnönskan (har inga barn själv) som gör att jag söker yngre kvinnor.

Du är som alla andra män helt enkelt.
  • Anonym (J)
    Anonym (MrX) skrev 2025-04-22 12:05:21 följande:
    Du är som alla andra män helt enkelt.
    Du ser dig själv som ?alla andra män? alltså? Det var lite speciellt 
  • Anonym (Jackie)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-04-22 11:57:24 följande:

Oj, det är väldigt ungt. Vad är det med dessa unga tjejer som attraherar dig? Har du alltid känt dig attraherad till unga tjejer?

Spontan tanke; När du själv var i den åldern, hade du svårt att få kontakt med tjejer? Blev du ratad? Upplevde du mobbning/utanförskap? Var du sen i utvecklingen sexuellt?

Psykologiskt om så är fallet; När du var i den åldern och var attraherad av dessa tjejer, men blev ratad, har skapat ett omedvetet trauma hos dig. Nu när du är äldre och eventuellt har tillgångar (utseende, charm, pengar osv) så har du möjlighet att få revansch och kan få tjejer i den åldern. Alltså har du sexuellt mentalt fastnat i den åldern pga ditt trauma. 

Jag vill få till en dialog för jag försöker hjälpa dig att komma till botten med detta iom att du själv tycker tat det känns jobbigt. Så snälla se inte mina frågor som ett påhopp, här är du anonym och kan vara ärlig.
  • Anonym (ÖS78)

Tack för svar, jag hade en bra uppväxt och ungdomstid men mycket vänner och flera flickvänner, nlev av med oskulden med min dåvarande flickvän när jag var 17 år, hon 16. Inga trauman och när jag var gift så hade jag inte dessa tankar, min exfru är 6 år yngre än mig.
    Tar inget som påhopp, detta är ett problem för mig och är tacksam för svar.

• Anonym (Jackie)
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-04-22 13:38:09 följande:

Tack för svar, jag hade en bra uppväxt och ungdomstid men mycket vänner och flera flickvänner, nlev av med oskulden med min dåvarande flickvän när jag var 17 år, hon 16. Inga trauman och när jag var gift så hade jag inte dessa tankar, min exfru är 6 år yngre än mig.
    Tar inget som påhopp, detta är ett problem för mig och är tacksam för svar.

Du skriver att du kanske har en barnlängtan och att du inte har barn. Kan det då vara så enkelt att du attraheras av yngre tjejer som är i sin mest fertila ålder? Vill du ha barn?

Lite gubbsjukt är det faktiskt, om än lagligt (än så länge).

Porrskadad? Har du testat att sluta titta på porr med yngre skådespelare? Testa att uteslutet titta på porr med äldre tjejer. 
  • KimLinnefeldt

Svårt att ge tips. Jag är lite till åren och är attraherad mest av kvinnor i min egen ålder. De där unga är inte lika intressanta som personer, har inte levt så mycket.

Mitt enda råd är att pröva. Du kanske behöver inleda en relation med en jämnårig kvinna och prova dig fram.

• Anonym (Katt)

Hej!
    Vad har du ihop med så ung tjej?Ni kan inte ha mycket att prata om eller är det bara sex?
    Det håller ju inte i längden eller!?
    Om man älskar någon så har ingen ålder betydelse för det är en personlighet som vinner och älskas.
    Kanske du bara skriver om sex?

Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer