Inlägg från: Anonym (Tyckavadmanvill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyckavadmanvill)

Fixerad vid unga tjejer

Anonym (Kvinna) skrev 2025-04-22 16:02:19 följande:
    Att vuxna ligger med barn är fel oavsett om den äldre är kvinna eller man.
    17-20 åringar är barn!
    Hade min 18 årige son legat med en kvinna över 30 hade jag blivit galen.
    Likaså om min dotter som är 24 hade haft en relation med någon över 40.
    Vad skulle det kunna ha gemensamt?

Nä 
    Man kan tycka var man vill om stora åldersskillnader, men en 20-åring är myndig och vuxen och om två vuxna personer blir kära i varandra är det inget omgivningen ska lägga sig i. Jag som kvinna gillar yngre män, och ingen har sagt något om det. Och då har jag inte rätt att döma män när jag själv är likadan.
    Sk007 skrev 2025-04-22 16:33:20 följande:

Det kommer alltid finnas unga killar och tjejer som föredrar äldre sexpartners och vice versa.
    Det finns något laddat över åldersskillnaden och känslor inte hindras av den.
    De som inte förstår eller har upplevt det kommer nog aldrig att se det som något normalt.

Jag tror det handlar mest om avundsjuka faktiskt. Någonstans vill de som är emot större åldersskillnader själva "prova lyckan", men hindras av att de är rädda för vilket rykte de skulle få, har en "stark moral" som hindrar dem eller att de inte tror att de har utseenden som skulle locka.

FL har överlag blivit mer "moraliskt korrekt" de sista 5 åren. Det fanns en tid då här fanns en hel del som levde i öppna förhållanden, var swingers eller bara föredrog lösnummer framför förhållanden, och sade folk emot dessa blev de kallade inskränkta, fördomsfulla och stofiler, moralkärringar eller fick frågan om de var kristna. Kanske är det något positivt att "den tiden är förbi".

Men när det gäller kärlek mellan två vuxna människor, är det ju känslor som styr och har man mycket gemensamt med varandra, trots åldersskillnad, så ser jag inte vad problemet skulle vara.
    Anonym (Moj) skrev 2025-04-23 19:54:31 följande:

Tänk att det finns pedofiler som skriver här och försöker normalisera vuxnas sex med barn. Det är för jävla äckligt. Nej en femtonåring är ett BARN och det är inget normalt med att som vuxen vilja ha sex med barn. Det hoppas jag ändå de flesta är överens om. Att få det till att det handlar om avundsjuka och alla sjuka påståenden är ju helt absurt. Fundera på vad det är för män som ni diskuterar med här. 

Men en 20-åring är vuxen. Jag som 38-årig kvinna ser fortfarande ung ut och vill ha en man som känns lika fräsch som jag.
    Anonym (ÖS78) skrev 2025-09-18 13:42:37 följande:

Nu har det gått ett tag och nu dejtar jag en ung kvinna, vi ska få barn i februari.
    Hon är 19 år, mogen för sin ålder. Har helt lagt av med att titta på porr och är otroligt nöjd och lycklig i denna relation, trots 28 års skillnad. 

Jag känner äckel rent ut sagt. Hoppas verkligen inte detta är sant. 
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-11-11 17:46:29 följande:

Inte hört talas om? Skämtar du?

Var och varannan tråd här inne handlar ju om att äldre kvinnor inte anser att män bör uppvakta yngre kvinnor med den sedvanliga försäkran från tanterna att yngre kvinnor inte alls uppskattar det.

Det här med att "hjälpa" yngre kvinnor är ju bara en täckmantel för att äldre kvinnor  inte unnar yngre kvinnor stabila vuxna män.

Många kvinnor har tyvärr erfarenhet av gubbslem som försökte ragga på dem som yngre, och jag är en av dem, och vet att de mycket äldre männen utnyttar unga tjejers osäkerhet och välvilja. Vi vill självklart skydda yngre tjejer från oönskade inviter från dessa äckelgubbar.
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer