Inlägg från: Anonym (Ken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ken)

Fixerad vid unga tjejer

Anonym (ÖS78) skrev 2025-09-18 13:42:37 följande:

Nu har det gått ett tag och nu dejtar jag en ung kvinna, vi ska få barn i februari.
    Hon är 19 år, mogen för sin ålder. Har helt lagt av med att titta på porr och är otroligt nöjd och lycklig i denna relation, trots 28 års skillnad. 

Lögn och önskedröm.
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Kör hårt!) skrev 2025-10-19 19:26:54 följande:
    Nja, du beskriver mer hur kvinnor skulle önska att det vore. 

I denna och många andra trådar finns det ju många exempel på att unga kvinnor föredrar mogna och stabila män. Så som det alltid har varit genom historien. 
    Nej, det gör hen inte alls. Det är ganska känt att kvinnor föredrar mogna män runt sin egen ålder med friska gener, som kan ge dem en avkomma av bästa kvalitet. Något som också avspeglas tydligt i verkligheten. Statistiskt sett skiljer det inte heller mer än ca 2-3 år mellan vanliga par, även i familjekonstellationer. 

Gubbar med unga kvinnor är och förblir en önskedröm för gamla oskuldsfarbröder som aldrig själva lyckades växa upp och mogna.
    Anonym (Frej) skrev 2025-10-19 19:51:02 följande:
    Kan mycket väl vara sant. Fast det är en mardröm. Destruktivitet är alltid förstadiet till olycka. Och den typen av åldersskillnad är destruktiv.
    Ja, det håller jag med dig om. Att som kvinna bli vald (och utnyttjad) för sitt utseende av fula äldre gubbstruttar kommer aldrig att leda till nån sann lycka för dem. Tänker på "relationer" mellan utländska kvinnor som blir utnyttjade av fula och kvinnoföraktande torskar som letar köpefru i fattiga länder. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-19 20:31:24 följande:
    Samma med männen.
    Mer sant för männen skulle jag säga. Blir mer feta, skalliga, gråa tidigt eftersom de sällan vårdar sig själva. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 20:41:03 följande:

Ken - Du verkar inte vilja diskutera frågan, utan mest ondgöra dig kring dom elaka männen som attraheras av unga kvinnor.

Vad finns det att diskutera? Trådstartaren är ett inceltroll som gonna troll liksom.

Och det spelar ingen roll att vissa av dessa troll fixerar vid yngre kvinnor för ingen av dem kommer vilja ha inceltrollen i vilket fall.

Sen så bygger hela tråden på kvinnoförakt och detta kommer naturligtvis att besvaras med samma förakt tillbaka. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 20:50:06 följande:
    Nu har jag inte läst tråden i sin helhet, men vad menar du med kvinnoförakt? TS säger att han attraheras av unga kvinnor bara, eller?
    Han väljer medvetet att gå in på en kvinnodominerad plats där troligtvis många kvinnor i medelåldern med familj huserar. Han har startat denna tråd i syfte att göra ner såna kvinnor och få dem att känna sig otillräckliga, pga sin ålder. 

Samma typ av kvinnoföraktande troll som startat tråden om hur hemskt allt känns när en kvinna fyllt 40 och blivit "gammal". Hur uppenbart som helst att det inte är nån kvinna som startat den diskussionen. Har man hängt här på Familjeliv ett tag så lär man sig att känna igen hatet, även när detta är förklätt.
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:11:30 följande:
    Så om jag börjat tappa lite hår och rakat skallen som man och en kvinna på FL skriver att hon gillar en rejäl kalufs på män så är hon manshatare?
    Om en man skapar en tråd där han uttrycker sorg över att tappa håret så är det hatiskt att gå in där och skriva hur mycket man älskar en tjock kalufs på män ja. Ganska självklart eftersom det vore att strö salt i såren för den personen. 

Sen tycker jag inte att det ovanstående exemplet är jämförbart med alla lögner som inceltrollen sprider om kvinnor här på forumet. Ex. att de skulle tappa utseendet efter 30-40, vilket verkligen inte stämmer om man bryr sig om sin hälsa och gör kloka livsval. Bara rent hat är vad det handlar om och hattrådar kommer att få den kritik de förtjänar helt enkelt.
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:27:33 följande:
    Men alla tycker ju i princip att unga kvinnor är snyggare än äldre. Ska man respektera äldre kvinnor till den grad att man aldrig pratar om det?
    Man behöver inte starta hatiska trådar om det på kvinnodominerade platser iallafall. Det säger liksom sig självt. Och en 40-åring har knappast ett äldre utseende om hen tagit väl hand om sig. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 22:45:25 följande:

Vem som helst kan se skillnad på en 20åring och en 40åring. Jag ser det inte som hat, utan som att ämnet ibland kommer upp och vissa har så otroligt svårt att förhålla sig till verkligheten så man vänder det till att det är hat.

Är det hat om man pratar om barn när vissa är barnlösa? Känner inte dom sig otillräckliga?

Är det hat när man pratar om höga löner? Kan inte några arbetslösa och lågavlönade känna sig otillräckliga?

Att prata övervikt? När ens barn börjar gå? 

Alla kan göra jämförelser och känna sig otillräckliga. Eller?

Håller inte med dig i din första mening. Och denna tråd saknar diskussionsunderlag och verkar endast för att trådstartaren är ett misogynt troll som vill provocera, inget annat.

Ja, om en person startar en tråd där hen uttrycker sorg över sin barnlöshet så är det taskigt att gå in i tråden och säga att "jag föredrar barn, barn är mycket bättre än inga barn". Helt empatibefriat beteende.

Samma sak med arbetslösa gentemot de med arbete.

Nej, det handlar inte om att jämföra sig utan vad syftet är med det man skriver. De som bara vill provocera eller sprida hat kommer inte att stå oemotsagda.
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-19 23:14:44 följande:
    Fast nu är det ju du som gått in i en tråd som handlar om ett ämne du inte gillar, och även om du inte kan se skillnad på en 20åring och en 40åring..  så kan dom flesta andra det.
    Ingen normal person gillar hattrådar mot kvinnor, det är inte bara jag, duh.

Nej, det kan jag inte och det kan inte du heller alltid. Jag hade aldrig gissat att sångaren Ritchie Valens var 17 år på de flesta bilder som syns på honom. Han såg snarare ut att vara mellan 35-40, särskilt på de osminkade bilderna. Hade inte heller gissat att skådisen Ralph Macchio var över 30 när han spelade in filmen My cousin Vinnie, eftersom han såg ut att vara typ 18. 

Det är nämligen inte bara hudens textur som avgör hur gammal någon ser ut att vara utan även gener. Dock så hade R.M. länge en babylen hy, ända upp i 40-årsåldern, och detta kan bero på både gener och leverne. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (6) skrev 2025-10-20 13:01:28 följande:
    Vad finns det för självvård som stoppar håravfall och grått hår?
    Man kan äta en kost som stimulerar melaninproduktion, det ämne som ger håret färg. Livsmedel som innehåller koppar är ett bra exempel. Samt låta bli hälsovådliga vanor som rökning ex. eftersom det påskyndar åldrandet, så även i håret. Och blir man tunnhårig fort så finns det olika medel som kan stävja detta, Rogaine t.ex. Om inget annat hjälper så finns hårtransplantationer. 
Svar på tråden Fixerad vid unga tjejer