Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Självmord i förhållandet

Hej! 
    Har någon av er erfarenhet att vara tillsammans med någon med djup depression som påverkar till självmords tankar? Och säger saker som han är ej lycklig i livet och önskar han bara dör. Samt ni som har eller haft självmordstankar, har ni dom fortfarande? Hur gjorde ni för att få hjälp? Han går till psykolog och i grupper men inget hjälper. Han vägra ta medicin mot det också.

• Svar på tråden Självmord i förhållandet
  • Anonym (Ledsen)

Min man har dödslängtan och frågar jag honom saker som vad som gör honom lycklig så svarar han saker som: "När jag ska sova." För han hoppas han ej vaknar upp efteråt. Det är svårt att hantera hur man ska göra. Jag vill så innerligt hjälpa honom men samtidigt blir han frustrated att jag gråter när han säger han ej vill leva. Jag kan inte hjälpa det ens, tårarna bara kommer. 

• Anonym (Ledsen)

Jag förstår vad ni menar. Han vill ej ta medicin för det första pågrund av biverkningar. Han har redan en arbetskada som påverkar att han har ont i ryggen varje dag och han orkar mentalt inte huvudvärk och illamående av mediciner då han känner det blir för mycket för honom, då han har ifta huvudvärk pågrund av dålig sömn. Han går ofta i samma kläder på mer sistone, ökat mer i vikt jämfört med förut.
    Jag vill så gärna hjälpa honom men jag vet ej hur. Han säger hela tiden han älskar mig och han är ledsen när han blir sån för han vet hur mycket han skrämmer mig. Men samtidigt har han en attityd att han kommer leva med detta och ha längtan till död varje dag. Och det skrämmer mig att kanske en dag hitta honom död. 

• Anonym (Ledsen)

Jag har inget samtalsstöd för allting är fortfarande så nytt för mig. Han har gått som sagt till psykolog förut men han tyckte det var onödigt då han mådde ej bättre. Nu har han bara samtalsmöten i grupp med andra män om liknande situationer varje vecka.

Svar på tråden Självmord i förhållandet