Inlägg från: Haja98 |Visa alla inlägg
  • Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Haja98
    Anonym (Trean) skrev 2025-04-24 17:14:36 följande:

Tredje barnet här! Beräknad 1/1. Min cykel har varit kortare efter att jag slutade med p-piller så det blev lite tidigare bf än jag hade tänkt. Men jag gick över nästan en vecka med både ettan och tvåan så jag hoppas att vi håller oss till 2026. Förvånad och glad över att det gick så fort att bli gravid med tanke på att det tog lite längre tid med tvåan. Inga symptom än förutom att jag blir illamående om jag tränar för hårt. Mått riktigt illa de andra gångerna så jag räknar med att det kommer snart. 

Åh men grattis!! Jag håller också tummarna att min lilla bestämmer sig för att stanna kvar till 2026. Detta var faktiskt första månaden vi inte försökte, just för att inte råka få en bebis i mellandagarna. Men då såklart tog det sig! 

Och skönt att du än så länge ändå mår bra! 
  • Haja98
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-24 17:25:50 följande:

Plussade idag! 😍 Bf är 4 januari med nr 5. 

Stort grattis! 😍 hur mår du än så länge? 
  • Haja98
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-04-25 18:16:34 följande:

Hej och grattis till oss 🥰 
    Jag har precis plussat och har i nuläget bf 2 januari. Det är lite oklart när BIM skulle vara men tror som imorgon. Vi fick tyvärr ett mf 2/4 och det har varit lite svårt att hitta cykeln och att veta hur kroppen ska läka. Men till vår glädje så verkar det som vi får chansen direkt 😃 Detta blir mitt 4:e barn och sambons första ❤️ Jag är 40 år och sambon 31, mina barn är 20, 17 & 15 år så vi hoppas på en rejäl liten sladdis samt ett första gemensamt barn. 

Måste ändå säga att jag är impad av kroppen! Hoppas verkligen att denna lilla  utvecklas och mår gott så den stannar 🥰 

Angående symtom så har jag ömma bröst i ca 4-5 dagar (brukar aldrig ha), trött samt lite lätt feberkänsla som kommer och går, kissar oftare och nästintill konstant hungersug i magen (brukar jag heller aldrig ha). 

Kram 🤗

Åh grattis!! 
    Vi håller alla tummar att den stannar! 
  • Haja98

Angående symptom så har mitt illamående blivit bättre, men herregud vad trött jag är hela tiden! 

Förutom detta är mina bröst säkert 2 storlekar större, även om de inte gör så ont längre! Börjar bli orolig över att det känns som mina symptom minskar... Ska börja ta ett graviditetstest om dagen och se så strecket blir starkare! Efter att ha försökt i ett år så är rädslan att förlora lillen i magen extrem! 

• Haja98

Känns tyvärr som det inge blir starkare linjer 😢 höger är imorse och de andra två är igår. Har plussat med digitalt också men inte fått högre på veckorna utan samma 
  • Haja98
    Jono90 skrev 2025-04-26 14:15:23 följande:

Hej och grattis! Jag plussade idag och bf varierar beroende på vilken kalkylator jag använder, allt från 2/1-6/1. Har en 3-årig dotter sen tidigare och hon kom på bf+12 så lägger inte jättemycket vikt vid det datumet ändå 😂

Är 34 år gammal. Har längtat men inte vågat bli gravid sista året pga stora problem med gallblåsan, nu är jag opererad och väldigt glad (om än lite chockad) över att vårt första försök till ett syskon verkar ha tagit! ☺️ 

Mår än så länge helt ok, lite lätt molande värk och stundtals lite illamående (men inte värre än att jag trodde det var mensen som var på g). 

Lycka till alla!

Stort grattis!! Lycka till själv!

Nu börjar mina streck mörkna här hemma 😍 Även illamåendet är tillbaka! Inte den härligaste känslan att vara illamående men ändå väldigt skönt att få känna av graviditeten så jag kan oroa mig mindre! 
  • Haja98
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-27 10:35:42 följande:
    Vad härligt! 😁 Så skönt när man får lite bekräftelse från kroppen! 🥰 Själv så tog jag ett Clearblue igår och fick 2?3 veckor 👌
    Åh vad härligt!! Jag försöker hålla mig tills på onsdag att ta mitt digitala och hoppas jag får 2?3 veckor, men känns som jag kommer ta det tidigare 😅 Känns som jag verkligen vara väntar på att dagarna ska gå nu, både till när man går in i nästa vecka, bm besök och kunna få ta det digitala! 
  • Haja98

Lyckades inte vänta men tur var ju det, imorse fick även jag 2-3 veckor på mitt digitala test! 🥰🎉

• Haja98

Grattis till alla plus!

Någon som lyckats få +3 på Clearblue än? Är som sagt min första graviditet så vet inte när man bör få det helt. Testar fortfarande på mina stickor dagligen för att se att de blir mörkare och tänkt fortsätta tills jag får ett+3! Har bara ett digitalt test hemma dock som jag inte vill slösa bort 😅

Mina symptom har tyvärr börjar innefatta att jag inte kan sova om nätterna (därav detta inlägg klockan 6 en ledig dag) och att alla leder i kroppen gör för jäkla ont

• Haja98
    barnlängtan89 skrev 2025-05-01 07:30:35 följande:
    3+ borde bli runt en vecka efter bim. Dock tänk på att alla är olika och testerna är inte gjorda för att användas kvantitativ. 🤗

att sova dåligt är verkligen ett av de värsta symptomen! Det ska ju inte komma förrän efter bebis kommit, i min värld 😅😅 

Jag skrev in mig på BM igår, fick en tid 11/5 känns jättelångt bort men fick de också att kännas lite mer verkligt nu på något vis. 😅 Har ni skrivit in er än?
    Då avvaktar jag några dagar (är på BIM+7 idag så vill inte råka slösa testet)! 

Och verkligen, hade önskat att man kunde sova nu inför bebisens ankomst, inte vara trött redan innan 😅 

Jag skrev in mig för en vecka sedan, har tid 7/5. Känns fortfarande overkligt men börjar långsamt smälta det!
  • Haja98
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-01 08:08:44 följande:
    Jag hade bim torsdag för en vecka sen och har ändå ett test över så jag tänkte använda upp det i helgen och se om jag får +3 då. Ångrar att jag testade tidigt. Känns som att jag bara fick vänta en vecka längre. Haha. 
    Åh samma här med att testa tidigt! Jag fick positivt BIM-3 😅 blir så otroligt lång väntan! 
  • Haja98

6+2 här med, varit borta från denna tråd ett tag för vi ska flytta nästa vecka och OJ vad det var tufft att vara i första trimestern och packa lådor hela dagarna. Illamåendet håller sig väldigt lugnt hittills men tror jag har alla andra symptom man kan ha, verkligen mått botten och inte sovit på flera veckor. Men tycker ändå tiden går förvånansvärt snabbt, men ser verkligen så fram emot vecka 12 och att kanske få lite mindre oro! 

• Haja98

BF lista

1/1 Haja98
    1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    4/1 Silence 
    6/1 Duärvälkommen
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba