• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (I väntan)

Jag och min man väntar vårt andra barn i december/januari, men bf är just nu 2 januari så jag får väl ändå ta och skriva här :) 

• Anonym (Trean)

Tredje barnet här! Beräknad 1/1. Min cykel har varit kortare efter att jag slutade med p-piller så det blev lite tidigare bf än jag hade tänkt. Men jag gick över nästan en vecka med både ettan och tvåan så jag hoppas att vi håller oss till 2026. Förvånad och glad över att det gick så fort att bli gravid med tanke på att det tog lite längre tid med tvåan. Inga symptom än förutom att jag blir illamående om jag tränar för hårt. Mått riktigt illa de andra gångerna så jag räknar med att det kommer snart. 

• Anonym (Silence)

Plussade idag! 😍 Bf är 4 januari med nr 5. 

• Haja98
    Anonym (Trean) skrev 2025-04-24 17:14:36 följande:

Tredje barnet här! Beräknad 1/1. Min cykel har varit kortare efter att jag slutade med p-piller så det blev lite tidigare bf än jag hade tänkt. Men jag gick över nästan en vecka med både ettan och tvåan så jag hoppas att vi håller oss till 2026. Förvånad och glad över att det gick så fort att bli gravid med tanke på att det tog lite längre tid med tvåan. Inga symptom än förutom att jag blir illamående om jag tränar för hårt. Mått riktigt illa de andra gångerna så jag räknar med att det kommer snart. 

Åh men grattis!! Jag håller också tummarna att min lilla bestämmer sig för att stanna kvar till 2026. Detta var faktiskt första månaden vi inte försökte, just för att inte råka få en bebis i mellandagarna. Men då såklart tog det sig! 

Och skönt att du än så länge ändå mår bra! 
  • Haja98
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-24 17:25:50 följande:

Plussade idag! 😍 Bf är 4 januari med nr 5. 

Stort grattis! 😍 hur mår du än så länge? 
  • Anonym (Silence)
    Haja98 skrev 2025-04-24 18:08:50 följande:
    Stort grattis! 😍 hur mår du än så länge? 
    Tack snälla! Jag mår bra, men har lite molvärk och är väldigt kissnödig. Till och med uppe och kissar på nätterna nu! 😅✨
  • Anonym (Silence)

Idag känner jag mig verkligen supergravid. Det kom verkligen över en natt! Vilket är ganska ovanligt för mig, då jag oftast inte känner av så mycket symptom förrän i vecka 5-6, men nu är det annorlunda.

Just nu har jag två riktigt starka symptom ? illamående och en enorm hunger. Jag är konstant sugen på något och har svårt att stå emot. 😅 Illamåendet är hanterbart än så länge, men jag märker att jag är mer känslig än vanligt för vissa dofter och mat.

Hoppas fler joinar tråden snart 🤩

• Anonym (Trean)
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-25 16:07:06 följande:

Idag känner jag mig verkligen supergravid. Det kom verkligen över en natt! Vilket är ganska ovanligt för mig, då jag oftast inte känner av så mycket symptom förrän i vecka 5-6, men nu är det annorlunda.

Just nu har jag två riktigt starka symptom ? illamående och en enorm hunger. Jag är konstant sugen på något och har svårt att stå emot. 😅 Illamåendet är hanterbart än så länge, men jag märker att jag är mer känslig än vanligt för vissa dofter och mat.

Hoppas fler joinar tråden snart 🤩

Och jag börjar bli nojig för att jag inte har några symptom alls förutom att jag känner mig lite tröttare än vanligt. Haha. Brösten är precis som vanligt. Brukar inte det vara första symptomet annars?
  • Anonym (Silence)
    Anonym (Trean) skrev 2025-04-25 17:01:46 följande:
    Och jag börjar bli nojig för att jag inte har några symptom alls förutom att jag känner mig lite tröttare än vanligt. Haha. Brösten är precis som vanligt. Brukar inte det vara första symptomet annars?
    Jag brukar inte känna nåt i brösten alls faktiskt, inte ens i tidigare graviditeter. Trötthet är ju ett supervanligt tidigt tecken ändå! Det är verkligen olika och symptomen kan skilja sig mellan varje graviditet. Kropparna gör lite som de vill haha. Håller tummarna för dig! 
    💕🤞
Svar på tråden BF januari 2026