Inlägg från: Anonym (Trean) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trean)

BF januari 2026

Tredje barnet här! Beräknad 1/1. Min cykel har varit kortare efter att jag slutade med p-piller så det blev lite tidigare bf än jag hade tänkt. Men jag gick över nästan en vecka med både ettan och tvåan så jag hoppas att vi håller oss till 2026. Förvånad och glad över att det gick så fort att bli gravid med tanke på att det tog lite längre tid med tvåan. Inga symptom än förutom att jag blir illamående om jag tränar för hårt. Mått riktigt illa de andra gångerna så jag räknar med att det kommer snart. 

• Anonym (Trean)
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-25 16:07:06 följande:

Idag känner jag mig verkligen supergravid. Det kom verkligen över en natt! Vilket är ganska ovanligt för mig, då jag oftast inte känner av så mycket symptom förrän i vecka 5-6, men nu är det annorlunda.

Just nu har jag två riktigt starka symptom ? illamående och en enorm hunger. Jag är konstant sugen på något och har svårt att stå emot. 😅 Illamåendet är hanterbart än så länge, men jag märker att jag är mer känslig än vanligt för vissa dofter och mat.

Hoppas fler joinar tråden snart 🤩

Och jag börjar bli nojig för att jag inte har några symptom alls förutom att jag känner mig lite tröttare än vanligt. Haha. Brösten är precis som vanligt. Brukar inte det vara första symptomet annars?
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-25 17:51:57 följande:
    Jag brukar inte känna nåt i brösten alls faktiskt, inte ens i tidigare graviditeter. Trötthet är ju ett supervanligt tidigt tecken ändå! Det är verkligen olika och symptomen kan skilja sig mellan varje graviditet. Kropparna gör lite som de vill haha. Håller tummarna för dig! 
    💕🤞
    Skönt att höra! Nu längtar jag mest efter att tiden ska gå. Ser fram emot att få träffa min barnmorska igen och att få njuta av min sista graviditet. 
  • Anonym (Trean)
    Anonym (40+) skrev 2025-04-29 11:25:26 följande:

Hur tidigt började ni må illa och känna av dofter??? Jag började kräkas vid plus förra graviditeten och kräktes till v 22 🙈

Jag mådde jättedåligt med båda barnen mer än halva graviditeten. Men minns inte när det började. Så nu går jag bara och väntar på att det ska kicka igång. Haha. Ska testa xonvea. Det har inte funnits när jag varit gravid tidigare. 
  • Anonym (Trean)
    Haja98 skrev 2025-05-01 05:54:55 följande:

Grattis till alla plus!

Någon som lyckats få +3 på Clearblue än? Är som sagt min första graviditet så vet inte när man bör få det helt. Testar fortfarande på mina stickor dagligen för att se att de blir mörkare och tänkt fortsätta tills jag får ett+3! Har bara ett digitalt test hemma dock som jag inte vill slösa bort 😅

Mina symptom har tyvärr börjar innefatta att jag inte kan sova om nätterna (därav detta inlägg klockan 6 en ledig dag) och att alla leder i kroppen gör för jäkla ont

Jag hade bim torsdag för en vecka sen och har ändå ett test över så jag tänkte använda upp det i helgen och se om jag får +3 då. Ångrar att jag testade tidigt. Känns som att jag bara fick vänta en vecka längre. Haha. 
  • Anonym (Trean)

Fem veckor och nu har brösten börjat ömma. Skönt med lite symptom. Tiden sniglar sig fram så här i början. Jag har aldrig haft något missfall och är lite nyfiken om man kan få MA och ha fortsatta gravidsymptom. Jag har hatt kraftigt illamående i tidiga graviditeter. Kan man va starka symptom trots att graviditeten avstannat?

• Anonym (Trean)
    Duärvälkommen skrev 2025-05-06 12:16:45 följande:
    Tekniskt sätt ja. Man kan få en så kallad ofostrig graviditet där Graviditetssymptom fortsätter men embryot utvecklas inte. Ofta upptäcker man detta på första Ultraljudet. Men det är väldigt ovanligt och inget man kan påverka! Så ta dina symptom som positivt, ingen idé att älta det man inte kan påverka. Jag mår inte heller illa någonting, men det det mer som väldigt skönt att slippa. 😊
    Tack! Jag är helt säker på att illamåendet kickar in när som helst så jag passar på att njuta!
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Trist) skrev 2025-05-09 00:11:13 följande:
    Hoppas inte för mycket på stöd. 
    De två som hittills har skrivit att de fått missfall, har gruppen bara ignorerat och glatt fortsatt skriva på om sina graviditeter.
    Ja det här är ju trots allt en tråd för de som är gravida. Själv har jag aldrig haft något missfall själv och vet inte hur det känns. Tänker också att när man nyligen plussat och är helt uppfylld av att man är gravid och har mycket att se fram emot så är man inte så inne på att prata missfall. Men det finns ju egna trådar för det också där man kan dela sin upplevelse med andra i samma situation. 
  • Anonym (Trean)
    Jono90 skrev 2025-05-09 12:52:59 följande:

Kör också privat tidigt ultraljud, får köra en timme då det inte finns i min by? vi får hoppas det blir värt det 🙈

Lägger till mig i BF-listan! Appen säger 1/1 men tror det kommer bli framflyttat några dagar, får uppdatera efter VUL i så fall 😅

BF-lista

1/1 Jono90
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

Hoppas att jag också blir framflyttad. Första gången jag känner så. Haha.  

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

• Anonym (Trean)
    Född96 skrev 2025-05-09 23:21:31 följande:

Nu har även jag bokat in mig för inskrivningssamtal. Har fått en tid den 30/5. 
    Vi funderar mycket på när vi ska berätta för familj mm. Hur tänker ni andra göra?

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
    Har redan berättat för min syster, ett par kompisar och min chef. Med första barnet var det lite kul och spännande att smussla och hitta på förklaringar på jobbet till mvc-besök. Det har jag ingen lust med alls nu. Haha. Resten av familjerna kommer vi berätta för efter ultraljudet i vecka 12. Eventuellt berättar vi för några av dom ännu tidigare om jag mår väldigt dåligt och vi vill ha hjälp och avlastning. 
  • Anonym (Trean)
    barnlängtan89 skrev 2025-05-10 07:16:53 följande:
    Berättandet tycker jag är så svårt, vill typ inte berätta för någon för jag tycker jag reduceras från person till livmoderbärare vilket jag inte alls är redo för. 😅 Vi kommer nog vänta till efter minst ett ultraljud där de ser bra ut innan vi berättar iaf. Kanske tom efter rul. 😄

Det hörs att jag har dåliga erfarenheter va? Förra gången sa min pappa skrattande att jag nog kommer få en jobbig förlossning medans han klappade mig på mage och min chef slutade ge mig arbetspass när jag berättade 🙈
    Nej men fy vad tråkigt! Det ska ju vara roligt att få dela med sig av livets bästa nyhet. Dålig stil!
  • Anonym (Trean)

6+2 Idag. Illamåendet kickade in till slut. Hann bli lite positiv och tänka att det blir kanske inte lika illa som de andra gångerna men nu kommer det ändå. Har ringt mvc och fått telefontid imorgon så jag kan be om läkemedel. Någon som testat det nya xonvea? 

Ska göra ett privat vul i 7+3 och sen ultraljud runt vecka 12. Känner mig både mycket lugnare nu med tredje barnet och samtidigt vet jag hur mycket som står på spel. Konstig känsla. Men allt blir ju enklare efter vecka 12. Tycker att tiden går såååå långsamt!

• Anonym (Trean)
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-05-11 19:31:15 följande:

6+2 idag, illamåendet är 24/7. Längtar tills kvällarna och nätterna när jag sover så jag inte behöver tänka på illamåendet haha. Har fått xonvea utskrivet men inte hämtat ut än pga nojig för ev biverkningar som extrem trötthet?..

Jag tog min första dos igår och är inte extremt trött än i alla fall. Men jag tar extrem trötthet före det konstanta illamåendet alla dar i veckan. Om det nu skulle vara så. 
  • Anonym (Trean)

Rapport om Xonvea om ni är fler som börjar må illa snart. Det är förvisso tidigt så det kan ju bli värre men än så länge har xonvea tagit bort mitt illamående nästan helt och hållet. Otroligt! Och då tar jag inte ens full dos än. 

• Anonym (Trean)
    jjkkll2 skrev 2025-05-13 14:08:17 följande:
    Tar du maxdos? Kompletterar du med lergigan eller så?
    Nej jag tar inte ens maxdos. Bara startdosen på två tabletter varje kväll. Kan ta två till om det behövs. Nej kan man det? Det är väl också en antihistamin så de borde inte gå att kombinera?
  • Anonym (Trean)
    Jono90 skrev 2025-05-13 21:53:47 följande:

Får man fråga ?hur pass? illa du mått? Tänker om du kräks, eller mår illa delar av dagen eller har konstant illamående typ..? 🙈 Udda fråga kanske men har Xonvea liggandes och funderar på om/när jag ska börja ta? mår stundtals illa under dagarna nu men mest på kvällen, och inte katastrofalt än, så tänker att jag kanske bör vänta tills det blir värre haha. Känner du av biverkningar typ trötthet? Åt bara Lergigan Comp med förra barnet och tyckte de väl var helt ok men så fick jag dessa nu? 

Med de andra barnen mådde jag extremt illa men jag spydde aldrig. Blev ändå inlagd så jag var rejält dålig. Konstant illamående hela dagen. Jag känner inga biverkningar alls. Tar bara två tabletter till kvällen så jag tar inte ens full dos än. Prova! Jag är så nöjd!
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 06:04:02 följande:

Nu behöver jag hjälp... ???? Har även beställt ett nytt digitalt test som även har veckoindikator.

Mensen var beräknad till 28 april men har inte dykt upp - tror jag. Det kom lite ljusrött blod 11/5 efter att vi hade myst lite (haft sex kvällen innan)...

15/5 börjar jag blöda, så pass mycket att jag behöver en binda. Jag får som en vanlig mens med mensvärk, ont i ljumskar, olika stora blodklumpar i mensen och detta fortsätter fast inte lika mycket den 16/5. Igår 17/5 är det mindre och det blir bara ljusrött på pappret.

Så här ser mitt test ut idag 18/5 med morgonrutin.
    Om det nu är positivt, borde det inte vara ett starkare plus då? Eller har jag fått missfall och det är vad som kom ut, och inte mensen? Tog bild efter 3 minuter.

Ett tips om du vill ha respons från andra som är i samma situation är att skriva i tråden bim maj. Hoppas att allt går bra. 
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-18 07:55:04 följande:
    Ja, det skulle jag ju kunna göra. Tack för tipset. 🌸
    Anledningen att jag skrev här är för att jag eventuellt har BF i januari och har skrivit i denna tråd tidigare.
    Förstår! De flesta brukar hålla sig i bim tråden tills de är säkra på att de fått ett plus och är gravida. Så om man skriver här innan dess får man inte så mycket respons. I bim tråden kommer du troligtvis få mer svar. Hoppas som sagt var att allt går bra för dig!
  • Anonym (Trean)
    Maramba skrev 2025-05-19 12:26:29 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni?

4+4 idag och fick 3+ på clearblue digital vilket känns skönt. 😊 önskar man kunde fortsätta testa och få 4+ osv 😅. 

känns som evigheter till min tidiga ul som är bokat till 7+4. 

många i gruppen ligger långt före mig - nån som varit på ultraljud än? 

förra graviditeten mådde jag väldigt illa. Den här gången har jag inte känt av något direkt illamående än men det kanske är för tidigt.

Jag gjorde mitt ultraljud idag. Blev bakflyttad några dagar så jag ska egentligen vara i bf december gruppen nu. Haha. Men jag tror att det går över några dagar så det lär bli januari ändå. Testa xonvea om illamåendet kommer igen! Det har hjälpt mig så mycket!!!
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Mm) skrev 2025-05-19 22:10:10 följande:

Hej! 

Jag har bf 3 januari. Va på VUL förra tisdagen och va då 6+1. Allt såg bra ut men inga hjärtslag, total panik och ångest. Barnmorskan menade på att de va stor chans till missfall men när jag pratat med andra barnmorskor verkar de vanligt att inte höra hjärtljud såpass tidigt.. Ialalfall så växte allt på bra och mätte rätt, gulsäck och allt va fint. 

Imorgon är de dags för nytt VUL där jag får svar. Veckan har varit en fruktansvärd väntan.. Håll alla tummar för mig att min lilla bebis lever.

Usch vilken jobbig väntan. Men nu har du dagarna bakom dig. imorgon får du svar. Lycka till!!
Svar på tråden BF januari 2026