BF januari 2026
Hoppar in här då jag plussade idag på Äl+10.38 år gammal och hoppas att graviditeten ska ge oss ett tredje barn. 
38 år gammal och hoppas att graviditeten ska ge oss ett tredje barn. 
Skulle vara roligt med en BF-lista, så att man har lite koll på vem som är här i tråden. Vet att man inte ska lita på BF och att det kan ändra vid ultraljud osv. När jag har försökt beräkna på olika sidor säger det allt från 13-16.1 så väldigt oklart för mig ännu.
Börjar listan här, kul om flera hakar på
BF-lista
16/1 - MammaMG
lägger in mig i listan. Håller tummarna för dig MammaMG att det är er tur nu.
BF-lista
16/1 - MammaMG
21/1 - Maramba
Hur mår alla?
Jag är bara 3+3 eller Äl+12 ännu och känner att det stramar lite i livmodern från och till men inga övriga symptom än. Eller jo, sambon säger att jag har humörsvängningar som är mycket kraftigare än vid pms. Så kanske det är. 😅
Jag har bokat in tidigt ultraljud på privat klinik vecka 8. vill väldigt gärna göra nipt också runt v 11 men insåg just att den enda privata kliniken i min stad har sommarstängt så det gick inte att boka. Får se om man kan ta sig iväg till någon annan stad i sommar. Hur tänker ni?
Är det någon av er som tagit cb digital och har koll på hur många dagar efter ägglossning den slog om från 1-2 veckor till 2-3 veckor?
min förra graviditet visade 2-3 veckor redan Äl+12.
nu är jag ÄL+14 men ändå visar testet fortfarande 1-2 veckor. Dels vet jag att implantationen skedde senare den här gången eftersom jag plussade senare samt att jag även testar med icke-morgonurin så det kanske är anledningen. Men är ändå nyfiken att höra andras erfarenheter.
jag är väl inte superorolig för mina vanliga teststickor visar starkare streck för varje dag men det vore ändå en skön bekräftelse att få se 2-3.
Hej tjejer! Hur mår ni?
4+4 idag och fick 3+ på clearblue digital vilket känns skönt. 😊 önskar man kunde fortsätta testa och få 4+ osv 😅.
känns som evigheter till min tidiga ul som är bokat till 7+4.
många i gruppen ligger långt före mig - nån som varit på ultraljud än?
förra graviditeten mådde jag väldigt illa. Den här gången har jag inte känt av något direkt illamående än men det kanske är för tidigt.
Hej!
Jag har bf 3 januari. Va på VUL förra tisdagen och va då 6+1. Allt såg bra ut men inga hjärtslag, total panik och ångest. Barnmorskan menade på att de va stor chans till missfall men när jag pratat med andra barnmorskor verkar de vanligt att inte höra hjärtljud såpass tidigt.. Ialalfall så växte allt på bra och mätte rätt, gulsäck och allt va fint.
Imorgon är de dags för nytt VUL där jag får svar. Veckan har varit en fruktansvärd väntan.. Håll alla tummar för mig att min lilla bebis lever.
håller tummarna för dig idag <3

5+3 och dagens test är svagare än i förrgår och nu känns det som att det är kört?
jag vet att jag inte borde fortsätta testa men har så starkt kontrollbehov att jag mår ännu sämre om jag inte testar.
ovissheten är vidrig. Har gått igenom MA förut då den lille slutat växa i v 6 men det tog ända till v 10 innan min kropp fattade och började stöta ut och tanken på att gå en månad och tro att man är gravid när man inte är det gör mig illamående.
exakt två veckor kvar till ultraljud och tiden har nog aldrig gått långsammare. Vad kan man ens göra? Någon som har solskenshistorier?
Jag får kanske bli min egen solskenshistoria.
Jag känner till the hook effect men trodde att det var alldeles för tidigt för att det skulle vara anledningen till svagare test. Men kände mig så klart tvungen att testa det nu så jag blandade ut urinen med hälften vatten och då fick jag betydligt starkare test. Så nu lever hoppet igen.
Gud vilken bergochdalbana detta är alltså ????🙊

Det betyder att man kan få ett falskt negativt eller falskt svagt test pga att man helt enkelt har för hög nivå av hcg för att testet ska klara av det.
För att se om det är fallet så kan man testa att späda ut urinen med vatten och se om man får starkare test då.
Som den testgalning jag är så tog jag ett tredje med ännu mer vatten i och då fick jag min första dye stealer 😍 alltså där teststrecken är starkare än kontrollstrecket.
Nu ska jag verkligen försöka sluta med testerna och invänta ultraljudet om två veckor.
Var igår på vul (vecka 7+2) och fick se en pytteliten bebis med ett tickande hjärta, vilken lättnad❤️
Mår ännu fruktansvärt illa och är supertrött, men tacksam ändå att få vara gravid❤️
7+4 och idag var det äntligen dags för ultraljud.
fick se en liten räka med ett galopperande hjärta, vilken lättnad!
fostret mätte precis 7+4 också så det var ju lite kul.
nu känns det lite mer på riktigt. Åtminstone för stunden! 😅
10+2 idag. Det dåliga måendet med yrsel och illamående släppte mer eller mindre över en natt för tre dagar sen och jag mår mycket bättre nu. Lyssnar på bebis hjärtslag med doppler när jag känner behov av det.
Tredje barnet och magen är redan stor och jag är tacksam för att ha semester så jag slipper försöka dölja den på jobbet hela dagarna. Alla nära vänner och familjemedlemmar vet och det är av praktiska skäl för att jag helt enkelt inte kan dölja magen. Annars hade jag gärna väntat till efter NIPT.
NIPT imorgon och nervös för den två veckor långa väntan på provresultatet.
Vi betalade själva, tyvärr 🤪 i min region får man KUB men NIPT ingår bara om man får dåliga siffror där.
Tack för svar. Skönt för dig att inte behöva vänta längre än så. 😊
minns du om det var Karolinska som kontrollerade provet?
till mig har de sagt två veckor men jag ser på Karolinskas hemsida att det kan ta upp till 16 dagar. Väntan känns olidligt lång. Man ska logga in på deras patientportal för att se när provsvaret laddats upp - vilket gör att man loggar in ca 50 ggr om dagen. Om det är ett dåligt provsvar kommer man istället bli uppringd.
tog mitt prov förra söndagen så drygt en vecka sedan nu.
Var på ultraljud idag för KUB (blod och urintest för 2 veckor sedan) och fick se en sprattlande liten krabat
Mätte några dagar mindre men förväntade mig det, 11+5 och blev flyttad till 21 Jan istället för 16e som bm först sagt. Annars såg allt jättebra ut!!
Fy vilken lättnad att få se bebis efter så många veckor, har världens huvudvärk nu på kvällen, antagligen efter all spänning lagts.
Så fick vi svar på Nipt.
En frisk flicka. Så otroligt skönt att äntligen få svar.
Nu har jag med vart på ultraljud och allt såg fint ut! 🙏🏼
Ledsen att du känner så. För oss är det också tredje barnet och barnet kommer i princip samtidigt som jag fyller 39. Kan känna igen mig lite i det du berättar men inte helt.
första besöket hos barnmorskan så hejdade hon mig i slutet av samtalet och sa något i stil med: Nu har du nämnt din ålder tre ggr och jag får känslan av att du känner dig gammal och jag vill bara säga att de flesta kvinnor hos oss som är gravid med tredje barnet är en bra bit över 40 år.
jag hade knappt reflekterat över att jag verkade skämmas över att vara gravid i min ålder men insåg att jag undermedvetet var det. Sen dess har jag jobbat på att få bort den känslan och det har blivit bättre.
tyckte också att det var jobbigt att berätta för vänner och familj. alla var överlyckliga när vi berättade om första barnet och nu var jag rädd för att få kommentarer som Vad har ni gett er in på och Hur ska ni orka med.
det är bara två st som sagt så, resten har varit jätteglada för vår skull så det känns också bra.
hoppas du mår bättre snart.
Maramba, vad fint gjort av barnmorskan som fångade upp din åldersnoja och kommenterade att de flesta hon träffar som väntar tredje barnet är 40+! Det ska jag komma ihåg ifall jag och min man vill ha ett tredje barn efter det här (har känt mig osäker på om vi kan/borde eftersom jag redan nu vid andra barnet har lite åldersnoja).
ja verkligen superfint 😊
18+1 här nu och jag känner bebisen tydligt sen ungefär fyra dagar tillbaka. Så skönt att få den bekräftelsen dagligen. Känner inte henne när jag är uppe och rör på mig eller på jobbet men på kvällen när jag ligger still i soffan eller sängen så känns det när hon bökar och stökar runt där inne. ❤️
till de som är gravida första gången vill jag säga att min första kände jag inte förrän en bit in i vecka 22 Vilket också är helt normalt.
vi har RUL 1 sept så nedräkning pågår.
hoppas ni andra har det bra!