• Anonym (E)

Fastighetsskötare

Om man gjort en felanmälan och fastighetsskötare ska gå in med huvudnyckel under dagen, brukar de ta av sig skorna? De ska in i duschen och kontrollera termostaten. 
    Alltså bör man be dem ta av sig skorna om man önskar det eller är det självklart?

• Svar på tråden Fastighetsskötare
  • Meddelande borttaget
  • klyban

Jag skulle nog säga att skorna sitter på hela vägen allt som oftast.
    Men kanske du kan kräva tossor om du inte är där, och är du där så kan du påpeka att skorna inte får sitta på inne.
    Misstänker en surhet kan uppstå där.

Brukar låta de kliva in, och sen kör dammsugaren när de gått.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (E)
    klyban skrev 2025-04-23 15:19:11 följande:

Jag skulle nog säga att skorna sitter på hela vägen allt som oftast.
    Men kanske du kan kräva tossor om du inte är där, och är du där så kan du påpeka att skorna inte får sitta på inne.
    Misstänker en surhet kan uppstå där.

Brukar låta de kliva in, och sen kör dammsugaren när de gått.

Nä varför skulle de blir sura, tar ju inte många sekunder att ta av skor 
  • Anonym (Jodå)

Du kan ju "råka" stå i duschen precis när de kommer, då fattar de nog vinken och tar av sig både skor och mer därtill

• klyban
    Anonym (E) skrev 2025-04-23 15:35:44 följande:
    Nä varför skulle de blir sura, tar ju inte många sekunder att ta av skor 

Men göra det om och om och om igen, så hamnar det i en helt annan situation för dom och hur det är jobbigt istället.
    Säger inte alla blir sura, men en del blir det.
    Och sen beror det på arbetet också, i vissa fall kanske de inte ens får ta av sig skorna i arbetet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tom Araya

När jag jobbade med ventilation så bytte vi från utomhusskor till inomhussandaler när vi gick i lägenheter.

• Anonym (Deb)

Det kan ju vara så att skorna är del av skyddsutrustning och att de inte får ta av sig dem pga arbetsmiljö-regler. Men det är väl bara att städa efteråt om det känns jobbigt att någon gått in med skor? 

• Jemp

Jag upplever att de som standard tar av sig skorna ja. Sen finns säkert undantag.

• klyban
    Jemp skrev 2025-04-23 16:19:40 följande:

Jag upplever att de som standard tar av sig skorna ja. Sen finns säkert undantag.

Helt klart i normalt, men dessa går ut och in, ut och in hela dagarna långa.
    Sen är ju det den delen att skorna är/kan vara en del av skyddsutrustningen med.

Personligen om jag är hemma, så säger jag till dom att ta av sig skorna om jag har möjligheten.
    Om inte så köper jag det med.

Svar på tråden Fastighetsskötare