Anonym (lämnad) skrev 2025-04-24 22:21:44 följande:
Det kommer att dröja åtminstone två veckor innan hon är här så att jag kan träffa henne. Jag ska fundera på saken. Vill bara inte riskera att stå på väg in på lektion och få en gråtattack för att hon dyker upp...
Semestern...ja, kanske ska jag bara avvakta och se. Det lockar inte att sitta i bil med honom i flera dygn även om jag helst av allt vill ha tillbaka honom. Kanske bara ska släppa tankarna på det tills dess, det är ändå 3 månader dit.
Nu har jag meddelat närmsta kollegor och chef i alla fall och JA, fan vad det är orättvist att bli inslängd i den här skiten! Jag jobbar mest på distans så jag måste liksom skriva uttryckligen till dem men de är stöttande och kommer att hjälpa till att avlasta lite nu när jag inte kan tänka. Har bokat tid på vårdcentralen för att förhoppningsvis få några sömntabletter för jag blir galen av att inte sova och har skrivit till vår gamla familjeterapeut för att se om hon har tid. Mer än så här kan jag inte göra nu tror jag.
Jag förstår att du är i chock just nu, men det minst viktiga i allt detta är väl ändå att träffa den kvinnan? Vad ska hon göra för dig? Hon skiter fullständigt i dig och i sin egen man och även i sina egna barn. Varför skulle hon prioritera dina barn? Hon har ju tydligt demonstrerat att hon kan lura hit sin egen man under falska premisser. Om man gör så mot någon man står nära finns det inga direkta gränser för vad man kan göra mot någon som man inte bryr sig om, dvs dina barn.
Skit i henne och honom. Låt dem göra sin grej. Låt det spåra ut om det gör det. Du får vara klippan i allt detta som dina barn kan luta sig mot.
Anonym (lagt kort ligger) skrev 2025-04-25 09:20:25 följande:
Du hade ju redan prioriterat ditt ex och din man bodde som singel. Det är väl inte konstigt att han väljer en ny kvinna som han kan ha en tvåsamhet med om det är något han eftersträvar. Du skiljde dig i praktiken från din man för 4 år sen.
Har du hört talas om särbo? Alla lever inte som du och din fru/man.
Dessutom är det självklart helt okej att skilja sig oavsett om man är särbo, sambo, gift eller vad som helst. Man behöver inte ange något skäl alls. Vi lever i en fri värld. Det är inte som att människor som bor ihop inte skiljer sig. Tvärtom! De flesta som skiljer sig bor ihop.