Inlägg från: Anonym (Kristallen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kristallen)

Helt chockad

Ja det lät ju väldigt rörigt, minst sagt.

Är de alla från Sverige då eller varför ska hela den andra familjen hit?
    Är hennes barn små?

Jag tror din man har fått en knäpp och målar upp en dröm som rätt snabbt kommer att krackelera när det blir vardag i ännu en bonusfamilj.

Sen är han uppenbarligen en dubbelspelare som har valt livet med resor som ger möjligheter till sex med andra. Hur säker är du på att han har varit trogen innan egentligen? Charmörtypen kan vara väldigt bekräftande och snäll på hemmaplan så länge de får vad de vill ha utan protester- d.v.s. allt. 

Du kommer inte att få honom tillbaka oavsett, du får ju tro på vad han säger när han säger det. Så det är nog dags för lite samtalskontakt och ett avslut tyvärr.

Beklagar, men det låter ju som han var en bra partner större delen av tiden i alla fall.

• Anonym (Kristallen)
    Anonym (Sinue) skrev 2025-04-23 21:03:22 följande:

Vid närmare eftertanke verkar den nya kvinnan vara rätt knepig när man tänker på det hon gör mot sin man i och med flytten. Men att hon gör så kan bero på skilsmässolagarna i det land som de bor i nu, att det är bättre för kvinnan att skiljas när de kommer till Sverige. 

Det kan ju vara så att hon inte har ekonomi för att fixa en bostad själv och alltså måste hitta en ny man som står redo med ett bo för att kunna dra och ha kvar sina barn?
  • Anonym (Kristallen)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-04-24 22:21:44 följande:

Det kommer att dröja åtminstone två veckor innan hon är här så att jag kan träffa henne. Jag ska fundera på saken. Vill bara inte riskera att stå på väg in på lektion och få en gråtattack för att hon dyker upp...

Semestern...ja, kanske ska jag bara avvakta och se. Det lockar inte att sitta i bil med honom i flera dygn även om jag helst av allt vill ha tillbaka honom. Kanske bara ska släppa tankarna på det tills dess, det är ändå 3 månader dit. 

Nu har jag meddelat närmsta kollegor och chef i alla fall och JA, fan vad det är orättvist att bli inslängd i den här skiten! Jag jobbar mest på distans så jag måste liksom skriva uttryckligen till dem men de är stöttande och kommer att hjälpa till att avlasta lite nu när jag inte kan tänka. Har bokat tid på vårdcentralen för att förhoppningsvis få några sömntabletter för jag blir galen av att inte sova och har skrivit till vår gamla familjeterapeut för att se om hon har tid. Mer än så här kan jag inte göra nu tror jag. 

Vad bra att du har berättat på jobbet och tagit tag i din krisreaktion, bra jobbat! {#emotions_dlg.flower}
    När livet blir surrealistiskt kommer dock reaktionerna ofta i vågor.

Man kan känna sig nästan rationell och "together" ena dagen för att sen trilla ihop i en hög nästa. I synnerhet när man har barn som man ofta vill hålla masken för. Så var snäll mot dig själv och uttryck det du känner.

Svär ohämmat eller vråla när du är själv i bilen, ansträng dig fysiskt om du vill få ut ilskan, eller kanske du ska skriva ett brev där du får ur dig allt du vill säga till mannen även om det inte är läge att skicka det? Det man vara nyttigt att läsa om det brevet senare om han försöker tigga sig tillbaka. Eller bara gråt till en gammal film och ät glass om det känns så. Att känna och agera ut känslorna hjälper hjärnan att fatta att det här faktiskt händer.

Psykologerna skriver att det kan vara lika illa som ett dödsfall hos närstående att bli lämnad efter många år, och då brukar man ge rådet att inte ta några drastiska beslut om sitt liv under den första tiden. Tänk praktiskt och utgå från dels det du vill och dels det som är bra för barnen. Hitta dig själv i detta. Om en olycka hade skett och din man faktiskt hade gått bort, hur hade du levt livet vidare då? 

Det är inte omöjligt att din man kommer att ångra den här frivolten om 1-2 år, men det är inget du kan ta hänsyn till nu. Han har kastat ut dig i rymden på ett brutalt sätt och du behöver hitta syrgastuben själv nu och inte hålla andan i väntan på att han eventuellt kommer ihåg dig.
  • Anonym (Kristallen)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-05-19 16:07:28 följande:

Ja, han har inte så goda familjerelationer tyvärr. Sonen vill absolut inte sova där, lite svårt att veta hur mycket jag ska tvinga honom..

De gemensamma middagarna får nog ha ett uppehåll någon vecka, ja, jag orkar inte och inte värt att utsätta barnen för heller. Kvinnan från Tyskland kommer imorgon och stannar 8 dagar så han lär inte vara mer hemma i huvudet under den perioden, bäst att bara undvika honom så gott det går ett tag tänker jag. 

Jag ska försöka att inte ätas upp av harm bara, det är svårt. Men jag jobbar på det. Tack för allt stöd. 

Jag tycker att du ska tala med barnen och höra om de tycker att det är bra med de där middagarna. Ni kanske skulle kunna enas om att lägga det på is en månad så alla får svalna av lite?

Noréndrama vid maten är det nog få som blir gladare av.
  • Anonym (Kristallen)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-07-21 14:28:32 följande

Under den här tiden frågar han då och då om jag är med någon annan, tex när jag reser. Har inte besvarat det med mer än skämt men det ligger så klart nära till hands att säga: "ja, och han är sååå mycket bättre än du!" men nej. Det värsta med hela den här situationen är all ilska och besvikelse den förde med sig, att jag känt att jag vill hämnas, vara elak. Och en sån person vill jag inte vara! Så jag berättar inget. Det är dessutom min ensak. Jag förstår inte varför han ska ha reda på det, är det bara för att kontrollera mig? Är det vanligt? 

Det behöver inte alls handla om att ha kontroll. Om han i grunden är en snäll och lite hämmad man som du beskriver så känner han stor skuld över att ha lämnat, medan det känns bättre för honom om du mår bra och träffar en annan.

Jag tror att han unnar dig att bli lycklig och då blir han samtidigt av med sin skuldbörda- alla vinner.
Svar på tråden Helt chockad