• Plupp73

Helt chockad

Tänker att det är något fruktansvärt som du går igenom. Sedan verkar ju det liv tillsammans ha medfört många utmaningar, och att leva isär och göra en del på varsitt håll kan ju passa bättre för någon och få någon annan att känna sig väldigt ensam. Även om man inte identifierar det. Din exman verkar ju inte ha insett att han behövde någonting annat i livet förrän han ramlade in i denna historia. Det fanns säkert skäl till att han föll in det så fort. 

Sedan kommer den relationen att få uppvaknande och bakslag troligtvis. 

Jag var själv i ett äktenskap där vi gjorde väldigt mycket på varsitt håll, och det passade inte alls mig. Ensamheten i det fick mig att lämna, efter över 15 år. Vi försökte terapi och allt möjligt, men vi kunde inte identifiera vad det var för problem mellan oss i grunden.

Idag är vi fantastiska vänner. Vi var väldigt bra vänner, helt enkelt, men jag vill leva nästan symbiotiskt med min partner, göra nästan allt tillsammans. Så är det med min nuvarande sambo, så för min del var det helt rätt att lämna min exman när jag gjorde det.

Jag tror att vägen till försoning är att se varandras perspektiv, hur var det här äktenskapet för den andra personen....sitt eget perspektiv har man ju koll på.

Svar på tråden Helt chockad