Inlägg från: Anonym (Varfor vanta? Dadda inte med honom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varfor vanta? Dadda inte med honom)

Helt chockad

Om han anda ska vara med den andra kvinnan, varfor lamnar ni inte in skilsmassoansokan? Eftersom ni har barn under 16 ar sa har ni ju anda betanketid mellan 6 manader och 1 ar fran det att ni lamnar in ansokan, sa varfor vanta? Eller hoppas du pa att han fortfarande ska ta tillbaka dig efter en tid med den nya? Vill du verkligen det, efter hur han behandlat dig och barnen? Du maste borja planera for ett liv utan honom, dar ni egentligen bara behover ha kontakt pga barnen och inget annat. Da blir det ocksa kristallklart for honom vad han har att forlora, for just nu sa "har" han ju dig att prata med, skicka meddelanden om livet, att skylla saker pa, ata dessa "familjemiddagar" med barnen (varfor gor ni egentligen det, vad tjanar det till, det river ju bara upp en massa och hindrar dig fran att ga vidare?). Du behover inte dadda med honom. Var och en skoter sitt fran och med nu (om det inte handlar om barnen). Da far han kanna hur det ar att vara med den nya och UTAN dig. Reality check s a s. Och du far en chans att sakta men sakert ga vidare. Han har en ny, da har du ocksa ratt att se dig om efter andra. Lika for alla, eller raknar han med att du sitter lugnt i baten och vantar pa honom om det skulle skita sig med den nya. Hur dum far man vara? Battre att han inser konsekvenserna nu och inte borjar vela i september nar skilsmassoansokan ska in. Kanner han av konsekvenserna redan nu sa vet han nog vad han vill (och vad han forlorar) nar betanketiden ar over. Varfor vanta?

www.domarbloggen.se/fredagsfragan/hur-fungerar-betanketid-vid-skilsmassa/

Anonym (lämnad) skrev 2025-09-04 07:22:58 följande:

...Det är svårt att hantera att de är på samma jobb hela dagarna. Hon dyker upp och ställer onödiga frågor och han är i någon mån hennes chef men det får mig att undra hur mycket han satt ner foten..? ...
    Det verkar dessutom ha köpt en lägenhet precis där vi bor. Jag blir inte av med henne det fattar jag men jag vet verkligen inte hur jag ska hantera det. Det känns olustigt att hon ska bo här,....

Nu vet jag inte om nagon annan stallt samma fraga i traden, men kan han inte tanka sig att byta jobb, nu nar ni ska borja om pa nytt, sa att ni verkligen borjar med en "clean slate"? Eller ar det svart att fa ett likvardigt jobb dar ni bor? Byter han jobb sa slipper han ju daglig kontakt med henne. 
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-09 13:07:58 följande:

... jag trodde att vi hade det bra tills hans släkting gick bort och han började dra sig undan. Jag tänkte att han behövde utrymme... 

Han kanske inte behovde utrymme, utan stottning och omfamning efter dodsfallet (vilket du saklart inte kunde veta)? Kanske darfor han sa latt foll i fallan hon gillrat, eftersom han var i behov av en varm famn (och tyvarr inte kommunicerat det till dig) och hon satte in stora stoten? Inget som rattfardigar det han gjorde, saklart, men kanske ett tankespar till varfor han var sa svag?
    Fragan ar ju om han i grunden ar svag och inte gar att lita pa, eller om en avsiktligt gillrad falla at en omhetstorstande man i sorg var det som avgjorde snedsteget?
Svar på tråden Helt chockad