Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Helt chockad

Anonym (Sinue) skrev 2025-05-19 10:29:36 följande:

Jag tycker att du är helt enastående, som mitt i den förkrossande sorgen ändå orkar hålla barnperspektivet!

Gissar att exet har haft det knepigt med sina  egna föräldrar på något sätt? Då blir det svårare att själv leva upp till förväntningarna som förälder. Hoppas att det gick bra för sonen att sova över natten efter.

Exet kanske är osäker på hur det komner att utvecklas med den nya kvinnan. Så för sin egen skull behåller han ringen på, för att själv först vänja sig vid situationen och för att inte behöva förklara sig på arbetet just nu. 
    Men visst är det lite konstigt, han har ju själv sagt att han vill bryta förhållandet med dig.

Kanske att de gemensamma middagarna bara är en påfrestning just nu? Kanske ni kan göra paus och återuppta dem när det hr lugnat sig lite? 

Sonen kan ha egna svårigheter också, naturligtvis, till det kommer de känslomässiga svårigheterna  med separationen. Det blir kaos när ni ses allihop.

Du har ju sagt att kärlek kan ta slut, det är storsint av dig att uttrycka dig så, mer kan du inte göra för deras relation.

Håller med
  • Anonym (H)
    Anonym (Sinue) skrev 2025-09-27 19:42:03 följande:
    Hur i herrans namn kan du veta att han är ett offer för den andra kvinnan?

Och hur hänger det rent logiskt ihop med att TS bör skilja sig enligt dig.

Nej du vill bara göra ner TS av någon anledning. Jag har mina misstankar om varför. 
    Undrar jag med.
Svar på tråden Helt chockad