• Anonym (M2)

Helt chockad

Anonym (lämnad) skrev 2025-09-27 13:55:44 följande:

Jag bad honom ta bort henne då tog han bort allt. Hur skulle du tolkat det? Jag tolkar det som att han inte fixar att hon skulle fråga honom om det? 

Vad du måste tolka? Han har tagit bort sociala medier för att han inte vill ha kvar de. Inget som behöver tolkas. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-27 15:22:24 följande:

Han är inte på något sätt ett offer?! 

Han kan ses som ett offer. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-27 16:44:07 följande:

På vilket sätt kan han ses som ett offer? Och hur hade du själv handlat om du var jag, bara låtit allt vara? 

Han är offer för den andra kvinnan. 

Jag hade skilt mig. Tror jag redan har skrivit det. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Sinue) skrev 2025-09-27 19:42:03 följande:
    Hur i herrans namn kan du veta att han är ett offer för den andra kvinnan?

Och hur hänger det rent logiskt ihop med att TS bör skilja sig enligt dig.

Nej du vill bara göra ner TS av någon anledning. Jag har mina misstankar om varför. 
    Han kan ses som ett offer som föll för en kvinna som vara lekte.

Göra ner ts? På vilket sätt skulle jag "göra ner" ts genom att påstå att hennes exmake kan ses som ett offer? 
    Och du gärna berätta varför för mig, för vet inte. 

Ts är knappast ett offer.

Att ts enligt mig borde skilja ser beror på att jag är emot otrohet och aldrig skulle kunna fortsätta om min make var otrogen. Men det är jag. Ts gör som hon vill. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Sinue) skrev 2025-09-27 19:42:03 följande:
    Hur i herrans namn kan du veta att han är ett offer för den andra kvinnan?

Och hur hänger det rent logiskt ihop med att TS bör skilja sig enligt dig.

Nej du vill bara göra ner TS av någon anledning. Jag har mina misstankar om varför. 
    Du veta "offer" betyda olika saker?! 
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-27 21:18:54 följande:
    På vilket sätt lekte hon med TS man? Det var ju hon som blev lämnad av TS man,inte tvärtom.
    Eftersom hon inte har skilt sig är det uppenbart 
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-27 21:40:47 följande:
    Eller så är hon bara feg och inte vågar berätta för sin man.
    Mannen vet nog redan. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Sinue) skrev 2025-09-27 21:44:23 följande:
    Ingen av dem skilde sig. Så vad kan man dra för slutsats av det? 
    Att alla är tofflor
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-27 21:43:11 följande:
    Gör han det? Han visste ju inte ens vem TS man är.
    Han valde att inte bekräfta för ts att han visste. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-28 00:30:04 följande:

Varför skulle han göra det? 

Det är rätt normalt att inte alltid bekräfta allt man vet för andra. 

Så varför skulle han bekräfta för dig att han vet om sin frus otrohet?

Det är inte normalt att berätta om sin partners otrohet för främmandr människor till höger och vänser, även om du brukar göra det och tycker det är normalt. 
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-28 11:49:10 följande:
    Och vad vet du om det? Känner du honom?
     Nej, jag känner honom inte men man brukar inte berätta om sin partners otrohetsaffär för främmande  
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-28 11:59:07 följande:
    Du kanske inte gör det. Men andra kan ju göra. 
    Ytterst få personer skulle göra det. Och han är tydligen inte en av de. Uppenbarligen inte ts heller. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-28 14:13:25 följande:
    Menar du för att jag inte berättade för honom? Alla andra vet ju i princip, utom deras chef t ex. Hade jag varit han hade jag nog börjat undra ordentligt om jag visste och han kom fram till mig så men det är klart, det kan ju finnas orsaker för honom att vilja hålla det för sig själv. Men vid närmre eftertanke är det märkligt om han inte ens hört talas om min man med tanke på att kvinnan i fråga gör allt hon kan för att bli vän och umgås med min mans närmsta vänner. jag känner i alla fall inte att jag vill krossa deras eller snarare hans värld om hon nu inte har berättat. Det blev ju inget så varför förstöra ytterligare? Kanske har de en chans att ha en bra relation trots allt, han är ju här och barnen också. 
    Ok, så du brukar gå runt och berätta för alla om din mans otrohetsaffär. Vad får du ut av det? 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-10-02 09:09:35 följande:

Såg en tråd här som någon skrev att jag lagt upp och länkat till denna, det är inte jag detta är min första tråd?antar att det finns fler i liknande situationer 

Bra försök. Nej, det är inte många i den situationen. Inte i exakt den situationen. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-10-10 09:59:46 följande:

Nu är frågan hur man egentligen bygger upp det där förtroendet igen...? Tipset hittills är att det får ta tid och det förstår jag också, samtidigt är det som att gå omkring i en mardröm stundtals. Det är som om allt utom mitt eget hem är förgiftat, jag använder all mindfulness och distraktion i världen men triggers är många och det krävs så lite för att det ska tippa över.

Jag bad honom att berätta när han träffar henne och det gjorde han...sen var han borta två veckor och på den tiden ändrades detta till att han inte uppfattat att han skulle berätta exakt varje gång eftersom han inte förstod vitsen. De är på samma möten och ses i matsalen på jobbet men det är massor av andra människor där, han menade att han trodde att jag menade om de skulle ses och prata enskilt...för mig var det ett sätt att börja känna mig tryggare och nu ser jag bara att vi har olika tolkningar och det är svårt att inte tolka det som att hans verklighetsuppfattning är viktigare än min. Men för mig blir det som ett steg tillbaka. Jag är ju inte där, jag ser inte alla steg i hans arbetsdag så jag har bara antagit att hon inte varit på jobbet...och när vi pratade om det kändes det som att han tyckte att min önskan var orimlig...tills han insåg hur ledsen och framför allt förbannad jag blev. Det kändes så otroligt provocerande att han ens antyder en åsikt om ifall min önskan är rimlig eller inte med tanke på situationen och jag halkar in i tankar om hur jag vill vara elak/hämnas som det tar mig så mycket energi att mota bort. 

Jag vill inte vara den där kontrollerande människan men jag kan inte komma på andra sätt just nu och så ändrar han bara spelreglerna för att i hans huvud är det slut och över och han vill bara slippa se henne. Men så är ju inte verkligheten. Och det finns inga andra passande jobb ute heller, fast han söker. Han bad massor om ursäkt och bad om en chans till med detta för han ser det som att vi missförstod varandra men för mig blir det bara fel att han ska "rapportera" nu, jag vill inte känna mig i det underläget, det stämmer illa med min personlighet och riskerar att bara göra det värre. 

Men hur gör man? 

Du måste sluta vara så kontrollerande. Nej, han ska inte rapportera till dig varje gång han träffar sin kollega på jobbet. De ÄR kollegor och kan du inte acceptera det så ska ni inte fortsätta eran relation. 

Utifrån det du skriver så är era relation dödsdömt deras. Skilj er och lev var och en för sig. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-10-10 23:27:28 följande:
    Du besvarar inte precis frågan, antar att det beror på din egen skilsmässa. Förstår inte näst sista meningen ens? 
    Min egen skilsmässa?

Jag har aldrig skilt mig. Levet i ett lyckligt äktenskap utan otrohetsaffärer eller separationer. 

Att eran förhållande är dödsdömt? 

Ja, erat förhållande är not meant to be. Dödsdömt. Kommer aldrig att fungera. Du är kontrollerande och dörrmatta. Din ex-make är en toffel och otrogen. 

Gör slut. Skilj er. Gå vidare. 
Svar på tråden Helt chockad