Helt chockad
Tillägg: Han kanske skulle behöva gå i egenterapi, om det är så att han hade en mycket känslomässigt komplicerad uppväxt. Kan i så fall behöva reda ut en del för att få perspektiv på sig själv och sina relationer.
Tillägg: Han kanske skulle behöva gå i egenterapi, om det är så att han hade en mycket känslomässigt komplicerad uppväxt. Kan i så fall behöva reda ut en del för att få perspektiv på sig själv och sina relationer.
Jag vet. Och jag behöver mer tid så jag har bett om det. Jag är inte redo att bestämma om jag vill fortsätta än. Han finner sig i det vad det verkar. Det ENDA jag vet är att jag inte vet.
Ja, det var nog klokt att inte resa tillsammans på en gång, så att det finns chans att landa i känslorna, som har svängt åt olika håll för er båda i sommar! Behöver vila lite.
Det klart att du egentligen inte har någon connection till den kvinnan. Men det är jättevanligt att kvinnor tar ut sitt raseri på den andra. Det är onödig energi, då det, precis som du säger, beror på att de är djupt besvikna på mannen.
Bättre och mer fruktbart att lägga känslorna där de hör hemma. Att se realistiskt på det som har hänt.
Ja, oavsett om ni håller ihop nu framöver, eller bestämmer er för att gå skilda vägar, så är det nog skönt för barnen att det inte blir en ny familj att interagera med just nu. Den yngste är ju inte så gammal ännu och har haft vissa egna svårigheter.
Jag förstår att sommaren har varit något helt annat än det som du förväntade dig, verkligen! Jag hoppas att ni kan arbeta er framåt nu på ett bra sätt! Utveckling är ju livets kärna.
Nu gäller det att leva med att den andra kvinnan är på hans jobb och även om det inte innebär att de ses hela tiden så tror jag att det kommer bli jobbigare än han vill inse. Han har berättat för henne att han gått tillbaka till vårt äktenskap, men på hans berättelse tycker jag mig förstå att hon haft väldigt svårt att släppa. Att den relationen varit ganska stormig och att han nog gett henne tvetydig signaler även efter att han gjort slut. Och sen känt att han måste förklara igen och igen att det verkligen är slut.
Jag önskar att jag bara kunde släppa den här människan (den andra kvinnan)men det är ganska svårt. Jag ser hennes handlingar ur mitt eget kvinnliga perspektiv, till exempel att hon dyker upp hos honom en natt och inte har någonstans att sova? jag kunde själv ha gjort så om jag blivit dumpad men ändå trodde att det fanns någon slags chans. Han tycker att han är övertydlig och är helt övertygad om att nu när han sagt att han är tillsammans med mig så kommer hon att backa. Jag är mycket mer tveksam till det. Jag förstår att han inte vill prata illa om henne, men när han berättar om deras relation, vilket jag har bett honom göra ganska mycket i detalj för att förstå, så hör jag en person som har svårt att ta ett nej, kanske lite verklighetsfrånvänd, och är väldigt fokuserad på Sig själv.
Hon säger att hon har berättat för sin man att hon träffat någon, men att han ändå nu flyttar hit med henne och har gått med på att de har två lägenheter. Egentligen borde jag ju inte bry mig om vad hon gör eller hur hennes liv är, min egen man går i egen terapi och förhoppningsvis kommer han förstå någonting där om sig själv och sin oförmåga att stå upp för sig själv och där i längden, även för vår relation, vilket är kopplat till hans konflikträdsla. Vi går också i parterapi och där tänker jag att vi får hjälp med hur vi ska hantera situationen, för mig är det ju personligen tungt på ett annat sätt.
Det är inte bara det att jag oroar mig över att de hela tiden är på samma plats, det som egentligen oroar mig mest är att jag nu plötsligt är en person som är misstänksam, som är svartsjuk, så förväntar mig det värsta! Jag har ingen lust alls att vara sådan. När vi pratat om det så föreslog han att jag till exempel kan komma och äta lunch med honom på jobbet, vilket jag tycker låter som en helt idiotisk idé. Jag har gjort det innan men att jag nu skulle dyka upp där för att stilla min egen oro Känns som en del i ett drama jag inte alls har lust att spela med i. Jag tror att han sa så för att han försöker vara tillmötesgående, hittills har han verkligen tagit på sig all skuld, lyssnar på mina frågor och långa utläggningar om hur han sårat mig på massa olika sätt och Står ut med att han inte kan göra något åt det han gjort. Men jag måste hitta ett sätt att leva med den här nya delen i mig själv? Jag vill inte vara kontrollerande, jag tycker att det är en otroligt oattraktiv egenskap?
Ja, det är väldigt vanligt att den part som har blivit sviken i sitt förhållande har väldigt många frågor om vad som hände och hur det gick till. För personen vill verkligen FÖRSTÅ hur det kunde hända.
Det är bra att man får de svar som den andra kan ge. En del finns det ofta ingen direkt förklaring på, ingen som partnen är medveten om i alla fall, så att allt blir nog inte klarlagt.
De samtalen leder till en fördjupning av förståelsen för partnen, förhållandet och en själv, som är positiv.
Men det finns en gräns för när det är konstruktivt. Om man märker att man fastnar i samma frågor gång på gång. Vill ha ytterligare försäkringar, utöver dem man redan har fått. Som egentligen inte är till så mycket mer nytt, så behöver man backa.
Partnen kan i ord och handling visa att han ångrar sig. Svara på frågorna som man själv har efter bästa förmåga. Det är bra.
Men han kan inte reglera dina känslor över det som har hänt och försäkra dig om att allt kommer att vara bra i framtiden i ert förhållande.
Inte lindra den oro som har väckts av sveket. De känslorna måste man hålla och hantera själv. Så att de inte övergår i utfrågningar och kontroll, som dödar förhållandet på sikt.
Jag tycker att det är vackert att förnya löften. Men fråga dig själv om du vill att det görs för er skull eller för att du vill att han ska förnya dem inför er närmaste krets, så att det skulle bli svårare för honom att backa från dem en dag?
Kärleken kan inte hållas fast, den är levande och utvecklas.
En förälskelse kan vara från kanske en halvtimme till uppåt 2 år. Om man inte bor långt ifrån varandra och träffas sällan. Efter den tiden behöver känslorna övergå i vardagskärlek och anknytning för att den ska hålla. De förälskelser som går över jättesnabbt brukar inte leda till något i det långa loppet.
Din partner har en anknytning till dig, det tar uppåt två år att utveckla en stabil sådan till en annan vuxen människa. Det klart att den kan sättas ur spel av en kraftig förälskelse.
Men deras förälskelse gick över, åtminstone för hans del. De hann inte utveckla någon anknytning.
Så er relation är starkare.
Framtiden kan ingen uttala sig om. Du vet inte om du själv en gång kommer att tycka att relationen inte håller. Man kan bara göra det bästa av livet här och nu.
Om du fylls av oro och tvivel, skriv ned allt du tänker lite håller om buller i ett häfte. Titta vid ett annat tillfälle på bad du har skrivit. När du har fått lite dostans till det och är lugnare. Ofta nehöver man imge agera på allmämna oroskänslor.
Du vet också nu vilka tecken på att något är fel i förhållandet som din partmer visar när han genomgår en sådan fas, Då drar han sig tillbaka
Vila i att du vet det. Då har du något att gå på.
Visserligen kan man dra sig tilllbaka av andra skäl, som att man är på väg att bli utmattad eller deprimerad. Men du har i alla fall ett pålitligt tecken från honom på att något är fel.
Så lycka till!
Det ska stå:
Om du fylls med tankar av oro och tvivel, skriv ned allt du tänker och känner lite huller om buller i ett häfte. Titta vid ett annat tillfälle på vad du har skrivit. När du har fått lite distans till det och är lugnare. Ofta behöver man inte agera på allmänna oroskänslor.
Förmodligen kommer det att kännas lättare med tiden.
Nej, vi är inga änglar. När det kommer till de områden där vi är mest sårbara, som gäller de närmaste relationerna, kan tankar på våld dyka upp. För vi är ju faktiskt beroende på riktigt av våra nära relationer.
Skillnaden är bara att de flesta av oss inte genomför sådana handlingar. Trots att vi är fruktansvärt ledsna och olyckliga, och/eller rasande, så håller vi oss från sådant. Det gör vi av många skäl, och ett av dem är att vi faktiskt, i grund och botten, anser att man inte ska göra sådant, att det är fel.
En förälskelse kan ta slut ganska abrupt. Eftersom man inte har hunnit utveckla omsorgs- och anknytningsystemet ordentligt visavi den andra personen (det brukar ta lång tid), så kan man plötsligt hamna i att man inte känner sig nära personen alls efter förälskelsens slut.
En lite otippad och förvirrande känsla efter att ha varit nära. Inte så att man inte alls bryr sig om personen, man kanske inte är helt likgiltig, men det handlar om ett distanserat intresse, som inte är laddat. Kan till och med kännas jobbigt med kontakt.
För henne, som kanske är kvar i förälskelsen, eller har sett honom som en person som ska rädda henne ur hennes eget livs dilemman, så är det jättekonstigt. Hon kanske försöker återuppväcka glöden hos honom
på olika sätt.
Ja, det är konstigt att hon har köpt en lägenhet i ett område som inte är eftertraktat, men som ligger där ni bor.
Kan vara ett tecken på att hon inte har gett upp. Men det kanske också kan bero på att det var den kontantinsats som de klarade av, om det var lite billigare i det området.
Förstår att det irriterar dig. Men så småningom kanske ni ändå kommer att flytta ihop? När äldste sonen mår bättre. Då kanske ni kan välja ett annat område?
Jag tänker också att om han känner sig jagad av henne, så blir han ännu mer distanserad och besvärad. Medan den långsamt uppbyggda anknytningen till dig finns kvar.
Ibland blir nyförälskade människor väldigt avståndstagande mot sin tidigare partner. På ett ganska chockerande sätt. Jag tror att det kan vara ett sätt att slå sig lös från anknytningen som man har utvecklat till den tidigare partnen. Att man inte skulle komma loss annars.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för hennes påverkan på honom. Det klart att det inte finns några staliga garantier för det, men hans förälskelse verkar väl vara över nu i alla fall?
Haha tänk om staten kunnat garantera det där
Nej han verkar inte förälskad i henne och rent logiskt borde hennes intresse svalna efter ett tag antar jag. Ja så småningom är det tänkt att vi ska bo ihop men det dröjer. Jag får jobba på mig själv så länge.
Tänkte tillbaka på de förväntningar jag hade när jag träffade henne: någonstans i mig trodde jag nog kanske att vi skulle kunna förstå varandra men jag har nog en idealiserad bild av ett slags kvinnligt systerskap som de flesta inte delar.
Det är jobbigt att bli påmind hela tiden bara det är som en ny sorg mitt i all lycka. Väldigt underlig känsla.
Men positiva förändringar händer också. Han pratar på ett annat, mycket öppnare sätt nu. Om det är hennes förtjänst eller situationen som sådan vet jag inte men det gör att vi kommer närmre varandra.
Om inte annat låter det destruktivt att återvända till något som innefattat otrohet, olika sexuella preferenser, en underfungerande man och överkompenserande kvinna osv.